Gå til innhold

Han klarer ikke å øvelseskjøre med meg og jeg tviler nå på forholdet vårt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Håper enten innlegget ditt er tull TS, eller at du leser alle kommentarene her og virkelig tar de til deg (med unntak av kommentaren jeg har sitert her, som er helt fullstendig håpløs). Øvelseskjøring i nære relasjoner kan være en skikkelig utfordring. Jeg og moren min krangler aldri, men begge to klikket totalt da vi skulle øvelseskjøre for noen år siden. Det endte med gråting og roping fra begge to. 

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ble sånn med typen min også. Jeg sa fra stille og rolig etter x antall bilkrangler at vi måtte gjøre det slutt om vi (han) ikke kunne beherske oss (seg). Fra da av øvelseskjørte vi ikke på noen uker, prøvde igjen senere, og da merka jeg tydelig at han beherska seg og jeg påpekte det etterpå at i dag gikk det bra med kjøringa og ting er så mye hyggeligere når vi (han) ikke blir så sinna på hverandre (meg) :) Så sa jeg la oss kjøre innom Mc donalds før vi drar hjem :) Og flørtet masse med han der og god stemning. Så han fikk erfare en slags belønning for fin oppførsel ved at jeg løftet stemningen og gjorde det koselig for oss enn at han ødela stemninga for resten av dagen og uka på sinnet sitt.

Om typen din virkelig ikke evner eller gidder å beherske seg er nok brudd det beste ja. Hadde jeg gjort om min ikke endra seg. Men han har fortsatt kort lunte på andre ting så fra å ha ønsket barn med han startet jeg på prevensjon i år og må se han an for å finne ut om jeg vil bli eller ikke. Det er IKKE bra å få barn med en sånn fyr og du skal bare vite at krangling kan skade et barn skikkelig å høre, så du må tenke på ungen dere venter først og fremst! 

Anonymkode: 4a75e...137

Du høres helt sprø ut. Det kan føles utrolig utrygt ut å være passasjer til noen som øvelseskjører, noe som kan føre til at folk reagerer irrasjonelt. Vil tro typen din ble redd fordi han ikke hadde kontroll, og reagerte med sinne og krangling. Slik blir det ofte. Å skulle belønne en kjærest for fin oppførsel er helt bak mål. Typen din er ikke en hund som skal oppdras. 

Et barn tar heller ikke skade av å høre normal krangling og ueninghet, snarere tvert imot. Vokser et barn opp uten å oppleve krangling kan dette snarere føre til at de blir konfliktsky, og ikke aner hvordan man skal oppføre seg under en krangel/diskusjon. Her snakker jeg selvsagt ikke om høylytt krangling der mor/far brøler og kaller hverandre stygge ting, men om helt vanlige ueningheter. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vurdere seriøst å gå fra ham pga hans evner som sjåførlærer??

Anonymkode: b7c8a...820

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart mannfolk hyler og skriker når de må sitte på med kvinnfolk under øvelseskjøring. Kvinnfolk som er tidlig i opplæringen for bilkjøring er ekstra nervøse og nevrotiske enn menn er på samme stadiet. Og gjør hårreisende manøvre med bilen. Dette har flere kjørelærere fortalt meg.

Sier ikke dette for å nedsnakke kvinnfolk. Når de først har fått lappen er de gode om ikke bedre sjåfører enn menn. 

Anonymkode: 74f0a...0de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir fly forbanna av bare å skrive dette. Han klikker for hver minste lille ting jeg gjør feil når jeg øvelseskjører med han, noe som gir meg panikk og alt går til faensland. Har sagt flere ganger at «klarer vi ikke å øvelseskjøre sammen, hva slags fremtid står vi ovenfor da?» ... Han blir frustrert og jeg er så lei nå. Jeg mener at det er en selvfølge at han bør ta seg sammen litt. Alle gjør feil! 

Jeg har begynt å tvile på forholdet vårt... Vi venter barn sammen og jeg er helt fra meg... Jeg har ingen andre å øvelseskjøre med, da jeg flyttet hit til han langt vekke fra min egen familie. 

Noen som har hvert borti det samme og funnet en løsning?

jeg mener virkelig at han bør ta seg sammen. Jeg vet jeg kan dra til kjøreskole. Men hvorfor betale svindyrt og mange timer når han bare kan ta seg sammen litt?

Anonymkode: 00d6d...c4b

Syntes du overdramatiserer litt vel mye? :) Det er faktisk anbefalt av de fleste kjøreskoler at man ikke skal øvelseskjøre med en person som står deg veldig nær, nettopp pga dette problemet som oppstår hos de fleste. 

Jeg har øvelseskjørt med bestekompisen til min far, slik at det ikke skulle oppstå konflikter og forventninger til kjøringen. 

Anonymkode: 7e298...7c1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det blir jo stort sett alltid et faens drama når man skal øvelseskjøre med familiemedlemmer. Jeg og min mor holdt på å begynne å sloss en gang, det var helt vilt. Jeg anbefaler at du tar timer med en kjørelærer. 

Anonymkode: 6b035...135

Enig med dette. Jeg har prøvd å øvelseskjøre med div. familiemedlemmer, og det var bare helt krise. Vi sloss riktignok ikke, men det ble litt skriking.

Jeg kunne forøvrig aldri tenkt meg å øvelseskjøre med min mann, den ene eller andre veien.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ble sånn med typen min også. Jeg sa fra stille og rolig etter x antall bilkrangler at vi måtte gjøre det slutt om vi (han) ikke kunne beherske oss (seg). Fra da av øvelseskjørte vi ikke på noen uker, prøvde igjen senere, og da merka jeg tydelig at han beherska seg og jeg påpekte det etterpå at i dag gikk det bra med kjøringa og ting er så mye hyggeligere når vi (han) ikke blir så sinna på hverandre (meg) :) Så sa jeg la oss kjøre innom Mc donalds før vi drar hjem :) Og flørtet masse med han der og god stemning. Så han fikk erfare en slags belønning for fin oppførsel ved at jeg løftet stemningen og gjorde det koselig for oss enn at han ødela stemninga for resten av dagen og uka på sinnet sitt.

Om typen din virkelig ikke evner eller gidder å beherske seg er nok brudd det beste ja. Hadde jeg gjort om min ikke endra seg. Men han har fortsatt kort lunte på andre ting så fra å ha ønsket barn med han startet jeg på prevensjon i år og må se han an for å finne ut om jeg vil bli eller ikke. Det er IKKE bra å få barn med en sånn fyr og du skal bare vite at krangling kan skade et barn skikkelig å høre, så du må tenke på ungen dere venter først og fremst! 

Anonymkode: 4a75e...137

Det her må være noe av det sykeste jeg har lest på lenge. Du er ikke helt frisk!

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Rosatoast skrev:

Det her må være noe av det sykeste jeg har lest på lenge. Du er ikke helt frisk!

Å hjelpes! Jeg er helt enig!!

Noe av det sykeste jeg har lest på lenge.

Anonymkode: e482b...83c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er ikke så god å øvelseskjøre med han heller, men for meg sier ikke det noe om forholdet vårt ellers. Vi har et kjempebra forhold, men ingen suksess med øvelseskjøring. Ingen vits å krisemaksimere det, som du kan lese her er det helt normalt. 

Anonymkode: 371ec...9f6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kunne ikke han flytte til deg? Hvorfor er det alltid dama som må flytte til mannens hjemsted? Merker jeg blir forbanna av at det alltid er slik.

Anonymkode: d58ad...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig hvor mange som tenker på det å øvelseskjøre som en egen sfære uten relevans for forholdet som helhet. Jeg kunne ikke vært sammen med noen som ikke evnet å vise kjærlighet i en sånn situasjon, langt mindre med noen som faktisk ble aggressiv. Jeg har vanskelig å se for meg at en slik person er veldig trygg og behagelig å være med i alle andre situasjoner som måtte oppstå i forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Støvkost skrev:

Pussig hvor mange som tenker på det å øvelseskjøre som en egen sfære uten relevans for forholdet som helhet. Jeg kunne ikke vært sammen med noen som ikke evnet å vise kjærlighet i en sånn situasjon, langt mindre med noen som faktisk ble aggressiv. Jeg har vanskelig å se for meg at en slik person er veldig trygg og behagelig å være med i alle andre situasjoner som måtte oppstå i forholdet.

Kilden til å leve et langt liv sammen er å tåle å stå i konflikter. Gi og ta. Vite at f.eks. øvelseskjøring alene ikke definerer forholdet.  Eller oppussing. Å godta at man faktisk er ulike og uenige på noen områder, og også faktisk har noen negative sider (ja, faktisk!) er en del av å være i et forhold med en annen person. Øvelseskjøring definerer ikke forholdet... og dersom det er eneste konflikt, er det rett og slett urovekkende å vurdere samlivsbrudd på det grunnlaget....

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2018 den 22.26, mintgrønn skrev:

Ikke alle er flinke til å lære fra seg. Det betyr ikke nødvendigvis at man ikke kan være i et forhold med slike personer:) du får enten takle at han har dårlig tålmodighet når det gjelder øvelseskjøringa eller droppe hele øvelseskjøringa og heller betale mer for kjøretimer. Jeg hadde få å kjøre med og i tillegg var kjæresten helt forferdelig dårlig til å øvelseskjøre med meg. Men fikk lappen til slutt og trengte ikke så mye timer selv om det ble lite kjøring imellom timene. 

 

På 14.7.2018 den 22.35, AnonymBruker skrev:

Tullball. Jeg er god i matte, kona er elendig. Hun måtte ta opp igjen matte fra videregående og mente at jeg kunne hjelpe henne. Fullstendig katastrofe. Hun ble bare forbanna og det fungerte overhode ikke. Vi er ikke kompatible som lærer/elev. Men den erkjennelsen droppet vi det. 

Vi har vært gift i 25år etter det og har 2 store barn. Det vil alltid være ting i forhold man ikke er gode på. Det dropper man de tingene og gjør andre ting. Noen kan ikke diskutere politikk f.eks. Skilsmissebarn fordi dere ikke er gode på kjøreopplæring?! Snakker om å stryke ved minste motstand.

Anonymkode: 7e199...098

Dette!

Jeg kunne aldri øvelseskjørt eller lært matte av min samboer da han er ekstremt dårlig til å lære fra seg. Det betyr derimot ikke at han er en dårlig person. Vi passer sammen på de fleste andre områder, så at jeg må får hjelp til matte en annen plass er helt Ok.

husk også på at du er full av hormoner TS ❤️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Leselusa skrev:

Kilden til å leve et langt liv sammen er å tåle å stå i konflikter. Gi og ta. Vite at f.eks. øvelseskjøring alene ikke definerer forholdet.  Eller oppussing. Å godta at man faktisk er ulike og uenige på noen områder, og også faktisk har noen negative sider (ja, faktisk!) er en del av å være i et forhold med en annen person. Øvelseskjøring definerer ikke forholdet... og dersom det er eneste konflikt, er det rett og slett urovekkende å vurdere samlivsbrudd på det grunnlaget....

 

Naturligvis. Men banning og skriking har jeg ikke opplevd i noen av de mange forholdene jeg har vært i og det ville fått meg til å stille spørsmål, definitivt. Særlig hvis det var i en så triviell situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Herr Heftig

Å blande inn en lærer - elevdynamikk i et forhold kan jo selvfølgelig være problematisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever ikke det å kunne øvelseskjøre med kjæresten som en sentral test i forholdet. Jeg ville aldri vært med på øvelseskjøring med min kjæreste som lærer, det ville aldri fungert. Nå har vi vært gift i 25 år og det fungere nå rimelig greit for det.

Anonymkode: f2572...d82

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på lærer/elev forhold enn i et forhold som består av støtte og omsorg. Hadde  min mann øvelsekjørt med meg ville vi drept hverandre. Han prøvde å lære meg å stå på snowboard i vinter og det var nesten en tredje verdenskrig på gang 😅 Snakk om kjefting og gråting nesten fra begge sider i to timer. Stae jævler begge to. Har vi vært gift i 20 år,  og hvis øvelseskjøring er det som årsaken til å avslutte et forhold så trur jeg dere har større problemer. 

Anonymkode: b5f49...76d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 minutter siden, Støvkost skrev:

Naturligvis. Men banning og skriking har jeg ikke opplevd i noen av de mange forholdene jeg har vært i og det ville fått meg til å stille spørsmål, definitivt. Særlig hvis det var i en så triviell situasjon.

Og det trur jeg de fleste ser, og er helt enig i. 

Jeg forsvarte at ikke en situasjon skal definere et forhold. Men skrev samtidig at agressivitet og skriking, og å få partneren til å gråte, aldri er greit. Om hovedproblemet er oppførselen hans mot henne burde ikke innlegget hett "...klarer ikke øvelseskjøre med meg..." som om det er hovedproblemet. 

Anonymkode: 614be...028

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Støvkost skrev:

Naturligvis. Men banning og skriking har jeg ikke opplevd i noen av de mange forholdene jeg har vært i og det ville fått meg til å stille spørsmål, definitivt. Særlig hvis det var i en så triviell situasjon.

Hvor triviell er situasjonen? Hvis eleven overhode ikke hører på kjørelæreren og gjør livsfarlige feil, så er det ikke rart om det blir voldsomme reaksjoner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Hulderen skrev:

Hvor triviell er situasjonen? Hvis eleven overhode ikke hører på kjørelæreren og gjør livsfarlige feil, så er det ikke rart om det blir voldsomme reaksjoner.

Jeg har selv vært kjørelærer for en tidligere kjæreste og det er stor forskjell på et høylytt «stopp!» når noe oppstår og den mer generelle aggresjonen som beskrives av ts. For øvrig hadde vi det veldig morsomt, det var ikke noe jeg heller ville være i situasjonen enn en god lærer for min kjære, og har man ikke den tilnærmingen så bør man ha vett til å ikke sette seg i bilen og heller overlate det til noen andre.

Endret av Støvkost
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt tilbake og ta lappen der du har familie som kan hjelpe deg, og se hvordan det går etterhvert som barnet kommer og du blir mer selvstending. Kanskje han innser at han også må endre på sine ting mens du vokser på å være mer selvstendig uten han?

Anonymkode: facb5...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...