Gå til innhold

Hva kostet charterferien til familien i sommer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, tirben skrev:

Oi, det opplevde ikke vi? Ikke en russer å se på vårt hotell, og så heller ikke det i gatene. Vi var der i sommerferien, kanskje dere var der i en annen måned?  Men har hørt andre si det samme om Nha Trang.  Der dominerte russere, men vi opplevde ikke det hverken i 2012 eller 2013. Var mest australiere og koreanere da vi var der. 

Haha, det er jeg som roter. Det var i Mui Ne det var så russerdominert. Hoi An var bare fantastisk :)

Anonymkode: b2384...2a8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 000kr i august. 2 voksne og en 8-åring. Skal til Kreta og bor på 3 eller 4-stjerners. Er barneferie 100%. Mat kommer i tillegg.

Anonymkode: c0131...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det vet jeg vel. Vært der utallige ganger. Men nå har vi valgt å svi av en høy sum for å ha kortere flytur. Hvorfor skal "alle" her fortelle oss at det er bedre å reise til USA for pengene våre?

Anonymkode: 125ed...dce

Det var ikke meningen med mitt innlegg om Vietnam, altså! Jeg synes Mallorca er fantastisk! Men synes det er blitt så dyrt å feriere der og derfor har vi valgt det bort på svært lang tid. Men vi kommer sikkert til å reise tilbake dit en gang igjen! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44000 for fly og hotell med halvpensjon for to voksne og et barn i Hellas. To uker på 5stjernes hotell. Men det var utenom fellesferien og turen var fra Oslo så flybilletter og hotell for to netter kom i tillegg. Heldigvis kjøpte vi kampanje med Norwegian for 250 til Gardemoen x3. Så ca 5000 med overnatting og mat i tillegg på Gardermoen.

Anonymkode: c3be3...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til Hellas 3 voksne, da "barnet" betaler full pris. Reiser i uke 34 akkurat da skolen har startet igjen. Betaler 2600,- per pers for fly og hotell med frokost. 

Anonymkode: 0805c...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tirben skrev:

Det var ikke meningen med mitt innlegg om Vietnam, altså! Jeg synes Mallorca er fantastisk! Men synes det er blitt så dyrt å feriere der og derfor har vi valgt det bort på svært lang tid. Men vi kommer sikkert til å reise tilbake dit en gang igjen! 

Vi valgte Mallorca fordi det tar 2 timer og 50 min å fly. Minstemann på 16 mnd er ikke en man tar med på lengre flyreiser. Derfor tenkte vi at det ville vært katastrofe å tatt han med på en lengre flytur.  Og vi hadde rett. Han gråt og bar seg i 2 timer,sov i 30 min og var rolig i 20 minutter. 

75 000 er mye penger men med fire flyseter(tre voksne, ett barn og en baby) hotell med all inklusive(mat og drikke kostet 16 000) bamseklubb, babyclub osv i tillegg til lommepenger til shopping(spesielt mtp tenåringen) taxfree gikk et par tusen(gubben snuser så det gikk det mye penger) ja da flyr pengene 😂 selv på bare Mallorca 

Anonymkode: 125ed...dce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi valgte Mallorca fordi det tar 2 timer og 50 min å fly. Minstemann på 16 mnd er ikke en man tar med på lengre flyreiser. Derfor tenkte vi at det ville vært katastrofe å tatt han med på en lengre flytur.  Og vi hadde rett. Han gråt og bar seg i 2 timer,sov i 30 min og var rolig i 20 minutter. 

75 000 er mye penger men med fire flyseter(tre voksne, ett barn og en baby) hotell med all inklusive(mat og drikke kostet 16 000) bamseklubb, babyclub osv i tillegg til lommepenger til shopping(spesielt mtp tenåringen) taxfree gikk et par tusen(gubben snuser så det gikk det mye penger) ja da flyr pengene 😂 selv på bare Mallorca 

Anonymkode: 125ed...dce

Hva er «babyclub»?

Anonymkode: 3803f...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er «babyclub»?

Anonymkode: 3803f...b14

Det er en slags barnehage som barn under 3 år kan benytte seg av. Dvs barnepass for foreldrene. Vi betalte på forhånd(1000 kr) mtp at vi skulle bruke tiden på andre aktiviteter med med de eldre barna mens han lekte der. Men lillegutt trivdes ikke der så det ble bare den ene gangen. 

Anonymkode: 125ed...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en slags barnehage som barn under 3 år kan benytte seg av. Dvs barnepass for foreldrene. Vi betalte på forhånd(1000 kr) mtp at vi skulle bruke tiden på andre aktiviteter med med de eldre barna mens han lekte der. Men lillegutt trivdes ikke der så det ble bare den ene gangen. 

Anonymkode: 125ed...dce

Skulle trodd barna hadde nok barnehageliv i 40 uker i året i Norge, men nei...

Anonymkode: 7a34a...6f4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, WCKD skrev:

Er jeg «hun»? Det var ny info.

Hoteller i USA er gjerne billige og rommene store. Mye mer bang for your buck i statene.

Men USA er ikke drømmelandet for alle 😉

Anonymkode: 08613...80b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.7.2018 den 0.44, tirben skrev:

Man får mye mer for pengene hvis man orker en lang flytur og reiser til Asia! Vi har flere ganger feriert i Vietnam, og det er faktisk billigere enn charter til Mallorca i fellesferien. Men man må som sagt orke en lang flytur, men deler man den opp med flere stopp går det greit. Vi reiste med tenåringer, fløy med Qatar, og hadde først en overnatting i Doha, Qatar. Fløy videre neste dag og hadde så noen netter i Hanoi. Fløy derfra med innenlandsfly til Da Nang,  hvor vi ferierte i en by som heter Hoi An.  Bedre strand skal man lete lenge etter. Hotellene er supre, maten er fantastisk og prisene er veldig lave. Anbefales! 

Det kunne jeg veldig gjerne tenke meg, men jeg ønsker å ha større barn først (barn fra ett til ni år), spesielt med tanke på helsevesen hvis det verste skulle skje, og bilsikring.

Før vi fikk ettåringen reiste vi til  Australia med ett barnehagebarn og ett barn i småskolen - ikke billig da akkurat 😜 men det gikk overraskende bra å reise i 1,5 døgn/fire fly med små barn. Så når minsten bare blir litt større, reiser vi igjen! 

Så lange turer krever også at man har litt tid. Man reiser ikke til Australia eller Vietnam fra lørdag til lørdag, akkurat. Det blir en litt annen type tur enn en uke på charter.

Anonymkode: af525...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.7.2018 den 16.22, AnonymBruker skrev:

Skal til Kreta i neste uke. Betalte ca. 21.000 for fly/hotell, to voksne i to uker. I tillegg ble det ca. 5000 for fly til/fra Oslo og hotell på flyplassen der. 

Anonymkode: 083e7...fbf

Hei, vil du sende link til reiseselskap? Ønsker å dra til Kreta jeg og, men kom på 80.000 😕

Anonymkode: 0d0c9...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kunne jeg veldig gjerne tenke meg, men jeg ønsker å ha større barn først (barn fra ett til ni år), spesielt med tanke på helsevesen hvis det verste skulle skje, og bilsikring.

Før vi fikk ettåringen reiste vi til  Australia med ett barnehagebarn og ett barn i småskolen - ikke billig da akkurat 😜 men det gikk overraskende bra å reise i 1,5 døgn/fire fly med små barn. Så når minsten bare blir litt større, reiser vi igjen! 

Så lange turer krever også at man har litt tid. Man reiser ikke til Australia eller Vietnam fra lørdag til lørdag, akkurat. Det blir en litt annen type tur enn en uke på charter.

Anonymkode: af525...b19

Ja  enig i alt du skriver. Barna må være større, og en bør ha 3 uker. Det går bort tid til reising. Men har man tre uker og store barn, er det fantastisk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skulle trodd barna hadde nok barnehageliv i 40 uker i året i Norge, men nei...

Anonymkode: 7a34a...6f4

Nå går ikke yngste vår i barnehage ennå så det var ikke akkurat et problem. Jeg var hjemme med han i 13 mnd og far har nå vært hjemme med han 4 mnd. Han begynner i barnehage om en måned. 

Anonymkode: 125ed...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36.000 for 2 voksne og 2 (skole)barn, 1 uke i Hellas, med all inkl. 
Liker egentlig ikke all inkl., men tok det for barnas skyld. Artig for dem å spise så mye is de vil og hente brus når de vil.
Regner med at vi spiser ute noen kvelder.

Kunne godt tenkt meg å dra på swim up eller ha villa med eget basseng, men det blir så sjukt dyrt i skoleferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lillesky skrev:

36.000 for 2 voksne og 2 (skole)barn, 1 uke i Hellas, med all inkl. 
Liker egentlig ikke all inkl., men tok det for barnas skyld. Artig for dem å spise så mye is de vil og hente brus når de vil.
Regner med at vi spiser ute noen kvelder.

Kunne godt tenkt meg å dra på swim up eller ha villa med eget basseng, men det blir så sjukt dyrt i skoleferien.

Vi var kjempe fornøyd i Hellas med alt inkludert. Maten var kjempe god og flott! 

Anonymkode: af048...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 19.7.2018 den 14.52, AnonymBruker skrev:

Skulle trodd barna hadde nok barnehageliv i 40 uker i året i Norge, men nei...

Anonymkode: 7a34a...6f4

Baby club er 2 timer. Samtidig som bamseklubben. 

For min del, som er alene med barn, var det uendelig godt å ha to timer til å lese en bok og slappe av bittelittegranne. 

Anonymkode: 61d1e...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.7.2018 den 21.46, AnonymBruker skrev:

Vi valgte Mallorca fordi det tar 2 timer og 50 min å fly. Minstemann på 16 mnd er ikke en man tar med på lengre flyreiser. Derfor tenkte vi at det ville vært katastrofe å tatt han med på en lengre flytur.  Og vi hadde rett. Han gråt og bar seg i 2 timer,sov i 30 min og var rolig i 20 minutter. 

75 000 er mye penger men med fire flyseter(tre voksne, ett barn og en baby) hotell med all inklusive(mat og drikke kostet 16 000) bamseklubb, babyclub osv i tillegg til lommepenger til shopping(spesielt mtp tenåringen) taxfree gikk et par tusen(gubben snuser så det gikk det mye penger) ja da flyr pengene 😂 selv på bare Mallorca 

Anonymkode: 125ed...dce

Unnskyld at jeg sier det, men what!?!

Dere drar som en familie på ferie, det ser da luksus ut, med all inklusive og alt. Sikker svømmebasseng på hotellet også. 

Og så sender dere barna deres på barneklubb og babyklubb ( der setter jeg foten ned altså! Jeg vet det er for barn under 3 år, men makan! )! 

Anonymkode: aa0a6...6a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15800,- for ti dager i Egypt, dette var for hele pakka, inkl. flybilletter.

Var helt lamslått av prisen, for vi var på LUKSUShotell. Vi hadde egen butler, som til og med kom med mat og drikke ned til den private stranden vår. Har aldri opplevd maken.

Anonymkode: f47a2...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Baby club er 2 timer. Samtidig som bamseklubben. 

For min del, som er alene med barn, var det uendelig godt å ha to timer til å lese en bok og slappe av bittelittegranne. 

Anonymkode: 61d1e...d3b

"Lille Mathis. ( 2.5) Vi har hatt en lang reise. Vi er i ett annet land. Vi bor på ett hotel hvor alt er ukjent. Jeg etterlater deg på denne babyklubben i lokaler du ikke kjenner med voksne du aldri har sett før sammen med barn du ikke har sett før. Jeg blir borte i to timer før å lese en bok og slappe av. See you!" Barn under 3, ja ikke engang under 5 har tidsoppfatning. Han vet ikke hva to timer betyr! Dette høres da knall ut for han, ikke sant?

Anonymkode: aa0a6...6a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...