Gå til innhold

Hvordan klare å slå opp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har så og si meg for å slå opp med kjæresten gjennom 6 år pga. jeg ikke er lykkelig i forholdet av mange ulike årsaker, bla. at han er psykisk syk og det går utover meg i en negativ retning.

Problemet er at jeg er veldig følsom og tenker alt for mye på andre før meg selv. Helt ærlig er ikke problemet at det blir slutt mellom oss, det kommer jeg til å takle helt fint. Problemet mitt er at jeg HATER å såre andre mennesker. Jeg kommer til å ha så utrolig dårlig samvittighet for å "ødelegge" livet hans. Han har bare meg og familien. Jeg er redd han ikke kommer til å klare seg videre i livet, finne noen andre osv. Vi er kommet til det stadiet der hus og barn er aktuelt, dette er noe vi begge ønsker oss. Men jeg ønsker det ikke med han.. så jeg føler det er nå eller aldri, selv om timingen aldri stemmer. Jeg vet ikke hvordan jeg skal si det og hvordan jeg skal håndtere det etterpå med tanke på flytting osv.

Så til dere som har gjorr det slutt med noen etter mange år, hvordan gjorde dere det? Hvordan var tiden etterpå?

Anonymkode: 7ebcc...123

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg gjorde det slutt med eks samboeren min for tre måneder siden, fordi jeg ikke var lykkelig.

jeg satte meg ned og sa det som det var.. vi var for forskjellige og det funket ikke.
nå var han heldigvis enig med meg, så det gikk lett for seg..

tror nok du bare må rive av plasteret og tenke på deg selv og hva som er best for deg uansett.
velge å være ulykkelig i et forrhold og være falsk mot han, eller lykkelig i et annet og vite at han vil få det bra senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke del med ham årsaker, bare si at det er slutt fordi du ikke har de rette følelsene. Selv om han er psykisk syk, er det opp til ham å takle det. 

Det jeg hata med da eksen gikk, var da han skulle rote seg oppi masse forklaringer som ikke gav noen mening for meg i det hele tatt, av typen "vi er for forskjellige" (eh ja, det har vi jo vært hele tida, du pleide å si at du elska det pluss vi har blitt mye likere med årene). 

Anonymkode: f159e...83d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snilt å bli i er forhold med en du ikke elsker heller. Når du blir forelsket i en annen om en stund og går, har han mistet noen år med mulighet til å finne en som elsker han tilbake. Sett hverandre fri til å finne «den rette». 

 

Edit: og får dere barn før du forlater han blir det jo et helvete å gå. 

Endret av McMary
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...