Gå til innhold

Hvilken frue er du? Om du hadde blogg.


Trolltunge

Anbefalte innlegg

49 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Skulle aldri i verden lansert meg selv som en eller annen frue! Mannen min er IKKE min identitet på noen som helst måte.

Jeg er helt enig med deg. Synes det er ganske tragikomisk med alle disse frue- bloggene, og derfor litt morsomt å spøke med. ;)

Min mann er heller ikke min identitet. I beste fall har han kanskje påvirket min identitet noe... jeg må bare tenke litt over eventuelt hvordan. :laugh:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Winza
1 time siden, Oddy skrev:

Har en delorean modell på hylla så passer fint👍 

Hvordan fikk du den inn?:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Prinsesse788 skrev:

Forsvarsfrue ?! Merkelig 😂

Mann jobber i Forsvaret, så kanskje armywife, generalfrue, militærfrue ... kommer på løpende bånd nå kjenner jeg 🤗

Det finnes allerede en forsvarsfrue der ute i bloggverdenen 😊 

Armywife høres kult ut da 😀💪🏾

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synd kvinnfolk bruker mannens yrke til å fremme seg selv. Det setter oss godt tilbake noen tiår. Jeg er sykepleier, så jeg burde være sykepleierfrue. 

Men aldri i livet om jeg hadde vært så narsisistisk at jeg hadde skrevet en blogg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Peaches skrev:

Synd kvinnfolk bruker mannens yrke til å fremme seg selv. Det setter oss godt tilbake noen tiår. Jeg er sykepleier, så jeg burde være sykepleierfrue. 

Men aldri i livet om jeg hadde vært så narsisistisk at jeg hadde skrevet en blogg.

? Det er jo flere her som bruker egen tittel/yrke og ikke mannens/kjærestens.. Faller seg forsåvidt også naturlig her da utgangspunktet er om man skulle kastet seg på trenden da fler av disse bloggfruene bruker mannens/kjærestens navn. Det er jo forsåvidt også bare et nysgjerrig spørsmål fra ts, om man skulle hatt blogg ikke om det er videre interessant egentlig :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nuka skrev:

? Det er jo flere her som bruker egen tittel/yrke og ikke mannens/kjærestens.. Faller seg forsåvidt også naturlig her da utgangspunktet er om man skulle kastet seg på trenden da fler av disse bloggfruene bruker mannens/kjærestens navn. Det er jo forsåvidt også bare et nysgjerrig spørsmål fra ts, om man skulle hatt blogg ikke om det er videre interessant egentlig :)

Hva mener du med at de bruker hans navn, tenker du da på tradisjonen med å ta mannens slektsnavn ved ekteskapsinngåelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Hva mener du med at de bruker hans navn, tenker du da på tradisjonen med å ta mannens slektsnavn ved ekteskapsinngåelse?

Lest du ikke innlegget jeg siterte? Har alt å gjøre med blogg og navn på blogg... 

Heter samme som gubben sjøl og gjort deg siden 2011 da vi gifta oss så er ikke akkurat rette til å si noe om det :)

Endret av Nuka
Glemte et par setninger i farta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Nuka skrev:

Lest du ikke innlegget jeg siterte? Har alt å gjøre med blogg og navn på blogg... 

Heter samme som gubben sjøl og gjort deg siden 2011 da vi gifta oss :)

Jo, men kan ha misforstått det du skrev

1 time siden, Nuka skrev:

? Det er jo flere her som bruker egen tittel/yrke og ikke mannens/kjærestens.. Faller seg forsåvidt også naturlig her da utgangspunktet er om man skulle kastet seg på trenden da fler av disse bloggfruene bruker mannens/kjærestens navn. Det er jo forsåvidt også bare et nysgjerrig spørsmål fra ts, om man skulle hatt blogg ikke om det er videre interessant egentlig :)

Personlig ville jeg kunne tatt 

DL frue, Controller frue, Bar frue, Ingeinør frue, Investor frue, vertshus frue, m.m så hadde sikkert brukt noen år bare på å finne rett knagg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, litt skriveleif fra meg var inn i bildet så jeg 😅 

Kunne fint i den forstand sjøl brukt entreprenørfrue, men vil defineres av noe jeg driver med selv også og er ikke ferdig utdannet innen ledelse pluss bare hjelper gubben med firmaet så blir litt feil da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, Peaches skrev:

Synd kvinnfolk bruker mannens yrke til å fremme seg selv. Det setter oss godt tilbake noen tiår. Jeg er sykepleier, så jeg burde være sykepleierfrue. 

Men aldri i livet om jeg hadde vært så narsisistisk at jeg hadde skrevet en blogg.

Her kan du være hvilken "frue" eller frue du vil. Trenger ikke ha noe å gjøre med mannen i hele tatt. 

Jeg forstår heller ikke at noen ønsker å la mannen være sin identitet, men tror ikke at alle blogger fordi de er narsissister. Det er vel også en del som liker å skrive, og mange som deler en hobby/interesse. 

Jeg er forresten Sommerfrue. :) Av og til er jeg Fandensfrue. ;)

Endret av Trolltunge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
Akkurat nå, Trolltunge skrev:

Her kan du være hvilken "frue" eller frue du vil. Trenger ikke ha noe å gjøre med mannen i hele tatt. 

Jeg forstår heller ikke at noen ønsker å la mannen være sin identitet, men tror ikke at alle blogger fordi de er narsissister. Det er vel også en del som liker å skrive, og mange som deler en hobby/interesse. 

Jeg er forresten Sommerfrue. :) Av og til er jeg Fandensfrue. ;)

Må man ha kjæreste i denne hypotetiske situasjonen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Winza skrev:

Må man ha kjæreste i denne hypotetiske situasjonen? 

Nei, det må man ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Særbofrue her😂👌 toppinnlegg: liste for og imot samboerskap pluss sære ting jeg gjør når jeg føler min selvstendighet er truet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...