Gå til innhold

Foreldre som drikker foran barn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det. Vi drikker ikke engang når barna er lagt. 1 og 2 år. Redd for at noe skjer så vi må dra med bil.. og ingen av oss gidder drikke alene.. Men vet vi er hysteriske 🙂

Anonymkode: 1d90f...567

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Snaskesnusken skrev:

Hvorfor viser du til denne forskningen? Forskning skal alltid tas med en klype salt og ikke gjøres om til den rette og fulle sannheten. Mennesker er ikke like og det tar ikke forsking hensyn til. 

Forskning skal ikke tas med en klype salt, det som ofte kan tas med en klype salt, er det ENE glasset folk sier at de drikker.

Anonymkode: d375a...162

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke gjort det. Vi drikker ikke engang når barna er lagt. 1 og 2 år. Redd for at noe skjer så vi må dra med bil.. og ingen av oss gidder drikke alene.. Men vet vi er hysteriske 🙂

Anonymkode: 1d90f...567

Jeg vil kalle deg ansvarlig :) .

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forskning skal ikke tas med en klype salt, det som ofte kan tas med en klype salt, er det ENE glasset folk sier at de drikker.

All forskning skal tas med en klype salt.

Har  du personlige erfaringer med å ikke kunne kontrollere alkoholinntaket? Dette gjelder ikke alle ser du.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å herregud......hva er gæernt med å ta et glass vin foran barna? Skjerp deg!!!

Anonymkode: e6e92...902

Hvis jeg hadde vært barn, hadde jeg vært lykkelig om min mor/ far hadde vært slik som den du siterer.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Snaskesnusken skrev:

Hvorfor viser du til denne forskningen? Forskning skal alltid tas med en klype salt og ikke gjøres om til den rette og fulle sannheten. Mennesker er ikke like og det tar ikke forsking hensyn til. 

Folk lyver om alkohol

For forskerne er det et problem at Jeppe lyver om sitt alkoholforbruk. Når folk blir spurt, sier de at de drikker mindre enn de i virkeligheten gjør.

I sin siste rapport om nordmenns rusbruk, skriver Horverak: «Folk ønsker både å se seg sjøl og å sette seg sjøl i et litt bedre lys enn de fortjener, og siden et høyt alkoholforbruk anses som noe negativt, forskjønner de sitt alkoholforbruk noe ved å oppgi at de drikker mindre enn det de faktisk gjør».

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Folk lyver om alkohol

For forskerne er det et problem at Jeppe lyver om sitt alkoholforbruk. Når folk blir spurt, sier de at de drikker mindre enn de i virkeligheten gjør.

I sin siste rapport om nordmenns rusbruk, skriver Horverak: «Folk ønsker både å se seg sjøl og å sette seg sjøl i et litt bedre lys enn de fortjener, og siden et høyt alkoholforbruk anses som noe negativt, forskjønner de sitt alkoholforbruk noe ved å oppgi at de drikker mindre enn det de faktisk gjør».

Nå må du roe deg ned her. Du maler fanden på veggen og generaliserer i hytt og pinevær. 

Nei, alle lyver ikke om alkoholkonsum og de fleste klarer å drikke med måte.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det verre at mor drikker en alkoholenhet enn at far gjør det? Høres nesten sånn ut her inne.

Anonymkode: 21a90...34d

Tror vel ingen synes det. Grunnen til at folk skriver om mor er vel først og fremst at trådstarter selv snakker om at hun, som er mor, fikk lyst på et glass vin da hun var på flyet med datteren. Hadde en far spurt hadde svarene brukt en far som eksempel i stedet.

Anonymkode: fa5ad...622

• Liker 2
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva hadde dere tenkt om en mamma som reiser alene med barn kjøpte et glass vin på flyet? Reiste alene med 4 åringen og hadde lyst på et glass på flyet her en dag.. Men tenkte det tok seg dårlig ut, så lot være. 

Anonymkode: 97c18...4aa

Omtrent alle jeg kjenner kan ta seg et glass vin med barna til stede, men mindre de er uansett er avholds.

Jeg hadde nok latt være om jeg var alene med en 4 åring. Av en eller annen grunn drikker jeg aldri når jeg er alene med barna. Når begge to er her kan vi ta et glass eller tre, men ikke så vi blir fulle så klart. Mine foreldre gjorde også det, og det var aldri noe problem for meg.  

• Liker 1
Gjest making.a.mess
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde aldri drukket foran barna mine punktum.

Anonymkode: 10a46...7c7

Hvorfor?

Skal de lære at alkohol er kun for kriminelle?

Jeg tar et glass vin selv om barna er rundt. Men når jeg sier 1 glass så er det 1 glass. Det er fyll og beruselse barna ikke skal se, ikke om foreldrene koser seg med et glass vin til en deilig biffmiddag eller rekemiddag  feks. Kan ikke huske å ha tatt skade av å se noen drikke et glass til maten altså. Dette blir hysteri. 

Skrevet
1 minutt siden, making.a.mess skrev:

Hvorfor?

Skal de lære at alkohol er kun for kriminelle?

Jeg tar et glass vin selv om barna er rundt. Men når jeg sier 1 glass så er det 1 glass. Det er fyll og beruselse barna ikke skal se, ikke om foreldrene koser seg med et glass vin til en deilig biffmiddag eller rekemiddag  feks. Kan ikke huske å ha tatt skade av å se noen drikke et glass til maten altså. Dette blir hysteri. 

Svigerfamilien min har også vin til maten. Det blir aldri noe fyll der i gården heller med eller uten barn tilstede.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...