Gå til innhold

Foreldre som drikker foran barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva hadde dere tenkt om en mamma som reiser alene med barn kjøpte et glass vin på flyet? Reiste alene med 4 åringen og hadde lyst på et glass på flyet her en dag.. Men tenkte det tok seg dårlig ut, så lot være. 

Anonymkode: 97c18...4aa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri drukket foran barna mine punktum.

Anonymkode: 10a46...7c7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke det gjør noe så lenge det ikke er mengder, og at du tåler alkoholen godt/ikke blir pussa av det. Men har ikke for vane å drikke alkohol når jeg er eneste voksen sammen med barnet, da jeg er redd for at barnet skal merke endring i personligheten e.l. 

Jeg tror ikke man merker så godt på meg at jeg har drukket en enhet, men det kommer jo an på dagsform, tempo osv. Har opplevd å merke virkningen av alkohol i et glass vin etter f.eks fjelltur i sola, lite mat, kombinert med menstruasjon osv.

Anonymkode: 4baf3...be7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Et glass har ingenting å si.

Anonymkode: b5bce...638

• Liker 21
Skrevet

Jeg drikker ett glass vin forran barna mine når jeg måtte ønske det. 

-og da snakker jeg om ett glass, og selvsagt ikke 10.

• Liker 30
Skrevet

Jeg syntes det er viktig å være gode rollemodeller så barna får et normalt folhold til alkohol. Så jeg ville tatt det glasset om jeg hadde lyst på.

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er helt Ok å ta en vin på flyet med barn. Har gjort det selv flere ganger. 

Det er slitsomt å reise alene med barn, men en blid mor takler det bedre. 

Det holder med ÈN sånn liten flyvin, da. 

Anonymkode: dfa89...8de

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg ikke gjort. 

Anonymkode: e20d3...ab6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan nok ta et glass vin dersom vi en sjelden gang er ute for å spise fin middag eller noe. Men å ta et glass vin bare for å nyte det, føles feil for meg. Særlig om jeg er alene med barnet. Det tenker jeg får vente til barna er i seng. 

Anonymkode: 18c9f...907

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Utelukket hjemme hos oss. Nå er jeg og mannen bortimot avholds fra før, men ungene skal skånes for fulle voksne iallefall til de blir 16.

Anonymkode: 7a25e...269

• Liker 3
Skrevet

Dette er en diskusjon der ingen vinner, men etter min oppfatning tar ikke unger skade av å se mor og/eller far ta seg et glass vin eller to. Det er forskjell på det og fylla. Ingen av mine barndoms julekvelder var alkoholfrie, men det var ingen som ble fulle eller ubehagelige. Jeg fikk se at man fint kan nyte alkohol uten å bli "idiot", og at det ikke var nødvendig å drikke til flaska var tom. 

• Liker 26
Skrevet

Er glass vin? Herlighet. Hadde du vært i Italia hadde alle drukket rødvin til maten, forhåpentligvis utenom barna:sjokkbla: 

• Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Utelukket hjemme hos oss. Nå er jeg og mannen bortimot avholds fra før, men ungene skal skånes for fulle voksne iallefall til de blir 16.

Skulle Ts drikke seg full?

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva hadde dere tenkt om en mamma som reiser alene med barn kjøpte et glass vin på flyet? Reiste alene med 4 åringen og hadde lyst på et glass på flyet her en dag.. Men tenkte det tok seg dårlig ut, så lot være. 

Da vil jeg si at du må lære deg å slappe av. Du er din egen sjef. Hvis du havner ved siden av mammapolitiet får du bare glede det over tanken på at du slipper å være henne.

Anonymkode: 38c3a...03d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Bonusmammaen skrev:

Er glass vin? Herlighet. Hadde du vært i Italia hadde alle drukket rødvin til maten, forhåpentligvis utenom barna:sjokkbla: 

Det er ikke uvanlig at barna får en slurk også. Og vi pleide liksom å være vikinger...

Anonymkode: 38c3a...03d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde aldri drukket foran barna mine punktum.

Anonymkode: 10a46...7c7

Er du avholds eller tenker du at barna er dumme og ikke vet at du drikker? 

Anonymkode: dacc0...5ed

• Liker 6
Skrevet

Ganske ironisk.. jeg har noen petimeter venner som mener det er så skadelig med et eller to glass vin til maten når barna er tilstede, men du skal SE de damene tar av når de først har barnefri! De er så drita at de ikke kommer inn på utesteder før kl 23:30🙄 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Var redd for å havne i nærheten av mammapolitiet ja😂 Så ja jeg lot være. Var snakk om et glass vin og ikke 10 vodkashots... 

Har ingen problem å ta et glass eller to mens hun er våken. Drikker meg aldri full med unger i hus, så det er sagt. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så barna bør skånes for så å få seg et skikkelig sjokk når de blir eldre? 

Bedre at barna lærer at foreldrene drikker og gjør det med måte. Om man aldri ser det hos foreldrene, hvordan skal de da lære å drikke ordentlig vis selv? 

Og barn er jo ikke idioter, de vet ofte mye mer enn vi tror. 

Anonymkode: dacc0...5ed

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Men så er det bare det at forskning har vist at folk underdriver sitt alkoholforbruk, så det ENE glasset som folk nevner, betyr kanskje 2 glass eller flere.

Anonymkode: d375a...162

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...