Lawyer Skrevet 25. juni 2016 #4081 Del Skrevet 25. juni 2016 Sandin skrev (På 24.6.2016 den 21.44): Er det vanlig at skjøtene synes så godt på teppet? I såfall må det vel være smartere å kjøpe teppe på rull? Hva er argumentene for å ha teppefliser? Tviler på at det bare er å bytte ut en hvis teppet blir ødelagt et sted, for det blir jo fargeforskjell etterhvert på det som er i bruk. Merkelig valg med teppe i det hele tatt, i hvertfall på barnerommet. Uheldig i forhold til støv også synes jeg. Ekspander Teppet fanger opp støvet isteden for å la det sveve rundt, bare å støvsuge det opp. Halvor Bakke argumenterte med dette da han måtte forsvare teppebruk på soverom i de ulike oppussingsprogrammene som han har deltatt i. Men han har kanskje ikke peil han heller?👀 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinne31 Skrevet 25. juni 2016 #4082 Del Skrevet 25. juni 2016 Man er i veldig god form i uke 31 av svangerskapet når man orker IKEA ihvertfall 😂 Så det er positivt tegn 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 25. juni 2016 #4083 Del Skrevet 25. juni 2016 Lawyer skrev (På 25.6.2016 den 0.28): Teppet fanger opp støvet isteden for å la det sveve rundt, bare å støvsuge det opp. Halvor Bakke argumenterte med dette da han måtte forsvare teppebruk på soverom i de ulike oppussingsprogrammene som han har deltatt i. Men han har kanskje ikke peil han heller?👀 Ekspander Nei, han har nok ikke det. Sakset fra inneklima.com: - Teppegulv representerer en betydelig risiko for forurensning av inneluft. - Helserisiko: slimhinneirritasjon, hoste, tett nese, såre øyne, inneklimasyke, allergi, astma, eksem. Hyppig forekommer hodepine og nedsatt arbeidsevne. - Nye tepper kan fungere bra så lenge de de absorberer støv og gasser, men det kan frigjøres kjemiske stoffer (bl.a.ftalater og formaldehyd ) fra teppematerialet og evt. fra sparkelmasse og lim. - Etter noen tids bruk blir teppet imidlertid mettet. Da avgir teppegulv det de har deponert av gasser og kjemisk lastet støv, til inneluften. - Renhold for å unngå problemer er omstendelig og kostbart og som oftest utilstrekkelig. - Teppegulv frarådes spesielt i barnehager og skoler - og i barns sove- og lekerom. - Teppegulv ønskes kanskje av hensyn til akustiske forhold (akustisk miljø), men andre alternativer bør velges for å oppnå et godt inneklima http://www.inneklima.com/index.asp?document=217. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyer Skrevet 25. juni 2016 #4084 Del Skrevet 25. juni 2016 Rosalie skrev (På 25.6.2016 den 8.41): Nei, han har nok ikke det. Sakset fra inneklima.com: - Teppegulv representerer en betydelig risiko for forurensning av inneluft. - Helserisiko: slimhinneirritasjon, hoste, tett nese, såre øyne, inneklimasyke, allergi, astma, eksem. Hyppig forekommer hodepine og nedsatt arbeidsevne. - Nye tepper kan fungere bra så lenge de de absorberer støv og gasser, men det kan frigjøres kjemiske stoffer (bl.a.ftalater og formaldehyd ) fra teppematerialet og evt. fra sparkelmasse og lim. - Etter noen tids bruk blir teppet imidlertid mettet. Da avgir teppegulv det de har deponert av gasser og kjemisk lastet støv, til inneluften. - Renhold for å unngå problemer er omstendelig og kostbart og som oftest utilstrekkelig. - Teppegulv frarådes spesielt i barnehager og skoler - og i barns sove- og lekerom. - Teppegulv ønskes kanskje av hensyn til akustiske forhold (akustisk miljø), men andre alternativer bør velges for å oppnå et godt inneklima http://www.inneklima.com/index.asp?document=217. Ekspander Litt nyere artikkel her; http://www.ifi.no/hverdagsluksus-for-fottene kommet allergivennlige tepper. Men men , hver sin smak😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flowergirl' Skrevet 25. juni 2016 #4085 Del Skrevet 25. juni 2016 Jeg syntes det er synd at en person som oppfører seg sånn som Paprika, får lov til å spre sitt noe spesielle liv offentlig, slik at unge jenter tror at det faktisk er helt greit å utlevere livet sitt på den måten..... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 25. juni 2016 #4086 Del Skrevet 25. juni 2016 Lawyer skrev (På 25.6.2016 den 9.45): Litt nyere artikkel her; http://www.ifi.no/hverdagsluksus-for-fottene kommet allergivennlige tepper. Men men , hver sin smak😅 Ekspander Stoler ikke på såkalte artikler som er en skjult salgsannonsen, gitt. Folkehelseinstituttet, derimot, er til å stole på. Og de er fortsatt bekymret for teppebruk: https://www.fhi.no/nyheter/2016/teppegulv--skadelig-for-inneklima-og-helse/ 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Varma Skrevet 25. juni 2016 #4087 Del Skrevet 25. juni 2016 Kjempebra poeng!! Det er faktisk viktigere å forholde seg til hva offentlige myndigheter sier, enn aktører som tjener penger på produktet. Mange pengesterke damer som frekventerer KG og denne tråden. Og vi opplever at aktører som sponser en useriøs blogg ikke frister til kjøp hos de. Man kan i det minste forvente at aktørene krever et grundig forarbeid og at bloggeren merker produktene riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 25. juni 2016 #4088 Del Skrevet 25. juni 2016 Rosalie skrev (På 25.6.2016 den 11.21): Stoler ikke på såkalte artikler som er en skjult salgsannonsen, gitt. Folkehelseinstituttet, derimot, er til å stole på. Og de er fortsatt bekymret for teppebruk: https://www.fhi.no/nyheter/2016/teppegulv--skadelig-for-inneklima-og-helse/ Ekspander Allergivevnnlig er heller ikke det samme som allergifritt. Kommer an på hvor sterk allergien er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sen ve ben Skrevet 25. juni 2016 #4089 Del Skrevet 25. juni 2016 Er ikke den gavelen på Matilde sitt rom lengre enn sengen?🤔 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tov Skrevet 25. juni 2016 #4090 Del Skrevet 25. juni 2016 Om hun velger å ha gulvtepper eller ikke, er det iallfall rart at hun velger å legge det på + innrede delvis FØR det er ferdig nede. Med tanke på alt støv som kommer av montering av kjøkken, bygging av nye vegger os, vil jeg tro det legger seg mye støv overalt. Har iallefall gjort det hos meg uansett hvor mye jeg har lukker dører, hengt opp plast. Må jo være mye bedre å bli ferdig med oppussing, vaske rundt og SÅ innrede... Vel vel.. mulig jeg er trangsynt og gammeldags Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bluebird1992 Skrevet 25. juni 2016 #4091 Del Skrevet 25. juni 2016 Sen ve ben skrev (På 25.6.2016 den 12.31): Er ikke den gavelen på Matilde sitt rom lengre enn sengen?🤔 Ekspander Ja, den er endel bredere enn sengemadrassen. Her er det noen som ikke har tatt mål, evt. planlagt dårlig. I det minste burde sengen sentreres, for dette ser litt rart ut. https://imgur.com/KcXpuSk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melatonin Skrevet 25. juni 2016 #4092 Del Skrevet 25. juni 2016 TallulahBGood skrev (På 25.6.2016 den 15.44): Ja, den er endel bredere enn sengemadrassen. Her er det noen som ikke har tatt mål, evt. planlagt dårlig. I det minste burde sengen sentreres, for dette ser litt rart ut. https://imgur.com/KcXpuSk Ekspander Enig,senga burde stått på midten av gavlen, ser skjevt ut slik som den står nå. Ellers synes jeg det er en praktisk og grei løsning å innrede før listene er på plass. Spesielt på den veggen listene mangler. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 25. juni 2016 #4093 Del Skrevet 25. juni 2016 Ja, lurer på hvor mange som kaller seg Norges største interiørblogg gjør dette, ikke alle andre aleneforeldre i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinne31 Skrevet 25. juni 2016 #4094 Del Skrevet 25. juni 2016 Jeg må si jeg blir litt trist av bloggerens kommentarer under nest siste blogginnlegg. Kommentarer om at hun håper barnefar aldri sender ett blikk i hennes retning, og aldri kommer til å vise interesse for barnet. Så utrolig stygt gjort. En annen blogger i litt samme situasjon, har opptrådt mye mer voksent, og sagt at døren alltid kommer til å stå åpen, fordi barna trenger begge foreldrene. Camilla skriver at barnet aldri kan savne noe det ikke har hatt. Men såklart kommer det til å synes at det er kjedelig at storesøsken har ett godt forhold til far, og at hun ikke har noen. I mine øyne er det kun vold, dop og sånne ting som gjør at man bør holde noen unna barnet sitt. At han har "tabbet seg ut" mot henne bør ikke ha noe å si. Veldig lei situasjon å være vitne til. Håper hun blir litt mer voksen innen ett par mnd. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bluebird1992 Skrevet 25. juni 2016 #4095 Del Skrevet 25. juni 2016 (endret) Jeg ser med interesse at "Mamma til Michelle"- Anna Rasmussen, skriver at hun er blitt anmeldt p.g.a. noe hun har skrevet om andre i bloggen sin. Det hadde ikke forundret meg om det vil bli flere slike søksmål etterhvert med tanke på hvor korttenkte og impulsive mange bloggere later til å være i omtale av personer de mener seg krenket av. I så måte er Villa Paprika et godt eksempel, og jeg ville ikke ha blitt overrasket om nettopp denne bloggeieren blir den neste som anmeldes for å ha skrevet grovt injurerende tekster, evt. også for å ha publisert andres kommentarer med innhold som langt overskrider norsk lov, ettersom jeg har forstått. (Det finnes et utall skjermdumper som illustrerer disse injuriene, om dokumentasjon skulle trenges.) Endret 25. juni 2016 av TallulahBGood skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 25. juni 2016 #4096 Del Skrevet 25. juni 2016 Jeg skjønner ikke at hun tør skrive så mye stygt om barnefaren, det må da være ganske ille for henne dersom han etterhvert ønsker samvær med datteren. Det skal mye til før hun kan nekte han dette. Nei, det blir for dumt, hun både publiserer andres kommentarer om han og skriver selv, hun står ansvarlig for alt selv siden hun har redaktøransvar for bloggen. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 25. juni 2016 #4097 Del Skrevet 25. juni 2016 Tråden er ryddet for innlegg som omhandler tredjepart, og skjermdump fra blogg samt svar. - Pavilion, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest canacas Skrevet 25. juni 2016 #4098 Del Skrevet 25. juni 2016 TallulahBGood skrev (På 25.6.2016 den 19.10): Jeg ser med interesse at "Mamma til Michelle"- Anna Rasmussen, skriver at hun er blitt anmeldt p.g.a. noe hun har skrevet om andre i bloggen sin. Det hadde ikke forundret meg om det vil bli flere slike søksmål etterhvert med tanke på hvor korttenkte og impulsive mange bloggere later til å være i omtale av personer de mener seg krenket av. I så måte er Villa Paprika et godt eksempel, og jeg ville ikke ha blitt overrasket om nettopp denne bloggeieren blir den neste som anmeldes for å ha skrevet grovt injurerende tekster, evt. også for å ha publisert andres kommentarer med innhold som langt overskrider norsk lov, ettersom jeg har forstått. (Det finnes et utall skjermdumper som illustrerer disse injuriene, om dokumentasjon skulle trenges.) Ekspander Han kan ta kontakt med meg om han trenger. Har plenty. Trist sak. Jeg er skilsmissebarn. Var bare babyen da de skilte seg, og det er alltid ett savn når man mister noe man "ikke" har hatt. Barnet glemmer ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bluebird1992 Skrevet 25. juni 2016 #4099 Del Skrevet 25. juni 2016 canacas skrev (På 25.6.2016 den 19.28): Han kan ta kontakt med meg om han trenger. Har plenty. Trist sak. Jeg er skilsmissebarn. Var bare babyen da de skilte seg, og det er alltid ett savn når man mister noe man "ikke" har hatt. Barnet glemmer ikke. Ekspander Nei, ihvertfall ikke når beskyldningene ligger på internett for alltid. Trist er ordet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest canacas Skrevet 25. juni 2016 #4100 Del Skrevet 25. juni 2016 TallulahBGood skrev (På 25.6.2016 den 19.30): Nei, ihvertfall ikke når beskyldningene ligger på internett for alltid. Trist er ordet. Ekspander Det finnes ikke slikt mellom mine foreldre. Heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg