Gå til innhold

Hvilket språk synes du er det vakreste?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

8 timer siden, ♥Missy♥ skrev:

Australsk

Ingenting som heter det, de snakker engelsk i Australia.

Anonymkode: 0662b...002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingenting som heter det, de snakker engelsk i Australia.

Anonymkode: 0662b...002

Vet det er engelske, men det er noe som heter Australsk-Engelsk. Uansett trodde jeg folk skjønte hva jeg mente med det. Uttalelsen er annerledes enn britisk og amerikansk. Sånn, enklere for deg å forstå?

Australian English (AuE, en-AU) is a major variety of the English language, used throughout Australia. Although English has no official status in the Constitution, Australian English is the country's national and de facto official language as it is the first language of the majority of the population.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fransk er som å høre Maria Callas. Fraseringene tas helt ut, uten at man skjemmes over at det blir litt dramatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Italiensk og fransk♡

Språk som kanskje ikke er så fine, men fascinerende; Hollandsk/flamsk, dansk og islandsk.

Spansk er i utgangspunktet fint, men snakker selv spansk etter å ha bodd der i mange år så ser ikke helt sjarmen lengre. Av alle land som har spansk som språk, snakker synes jeg at Argentina har den fineste varianten

Anonymkode: 76977...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Italiensk

Spansk

Fransk

Russisk

Britisk engelsk

Svensk

Endret av Eugene Onegin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.7.2018 den 21.11, AnonymBruker skrev:

TRØNDERSK!! 

Anonymkode: cbad7...d2c

Det er ikke ett språk, men en dialekt. Som jeg forøvrig synes er stygt. Det samme med Stavangerdialekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japansk er gøy. Har vært i Japan, og det er det eneste landet jeg har vært i hvor jeg har hørt etter når noen snakker over høyttaler, eller bare hørt på de som snakker på gata. Det er så søtt, liksom.

Islandsk og færøysk er kjempefint! Ikke vært i noen av de landene, men jeg har lyst til det. Liker også godt historien til språkene. Det kommer jo fra norrønt, og islandsk (vet ikke med færøysk) er jo så flinke til å lage egne, islandske ord til fremmedord. Bl.a heter TV sjonvarp eller noe. De nekter å bruke engelske ord. 

Ellers vil jeg også nevne svensk da. Det er så koselig språk. Har nok mest med gode minner fra barne tv å gjøre. Men det er liksom noe med melodien å gjøre, og ord og begrep de bruker som vi ikke har i norsk. 

Anonymkode: 2775d...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 12.7.2018 den 20.24, AnonymBruker skrev:

Av alle verdens språk hvilket språk synes du er det vakreste? Selv så synes jeg at italiensk er et fint språk.

Anonymkode: 22b6c...ee3

Italiensk og hebraisk/ arameisk

 

Anonymkode: 80451...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.9.2018 den 23.39, AnonymBruker skrev:

Finsk ❤️❤️

Anonymkode: 97e42...0d8

Enig!

 Finsk er et vakkert og fascinerende språk. Det er både veldig nært og veldig fjernt på en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...