Gå til innhold

Å være anonym betyr ikke at du kan være ekstra spydig


Oddy

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om jeg er alene med dette problemet men merker at de aller fleste kommentarer fra innlegg som er spydige, kyniske eller negative er fra de som har valgt å være anonyme.
Syntes det er greit å gjøre seg anonym når en lager et innlegg men hadde det ikke vært mulig med anonymitet i selve kommentarene, hadde kanskje KG vært litt bedre å være i. Føler at enkelte føler de kan si hva de vil uten konsekvenser når de velger å være anonyme.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stella Rose

Nei, du er ikke den eneste som har merket det, og det der som du sier er grunnen til at jeg vil ha vekk anonym bruker funksjonen, men det kommer nok aldri til å skje. Tviler også sterkt på at de hadde vært like spydige med brukernavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke den funksjonen, man er da anonym her på forumet uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alle burde kunne rette krav til admin om at en post de-anonymiseres hvis de føler seg støtt av den. Det vil nok få folk til å tenke seg om en ekstra gang før de kommer med spydigheter og dritt som anonym.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, isw skrev:

Jeg synes alle burde kunne rette krav til admin om at en post de-anonymiseres hvis de føler seg støtt av den. Det vil nok få folk til å tenke seg om en ekstra gang før de kommer med spydigheter og dritt som anonym.

true that

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig grunnen til at anonym-funksjonen i det hele tatt ble laget? Tenker at jeg selv som bruker en bruker (Oddy) er nok anonymt for meg. Er det for at vedkommende ikke skal bli ''hunta down'' av folk som er imot disse menneskene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
Akkurat nå, Oddy skrev:

Hva er egentlig grunnen til at anonym-funksjonen i det hele tatt ble laget? Tenker at jeg selv som bruker en bruker (Oddy) er nok anonymt for meg. Er det for at vedkommende ikke skal bli ''hunta down'' av folk som er imot disse menneskene?

Det var en erstatning for gjestefunksjonen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
6 minutter siden, Stella Rose skrev:

Og de klarer seg uten anonym-bruker på andre forum, så hvorfor ikke her?

Enig, på diskusjon.no er funksjonen knapt noen steder og det er ingen som har klaget på det eller etterlyst funksjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes for å unngå hets. Har opplevd brukere som har postet noe som har vært upopulært (ikke spydig, bare en helt vanlig uenig kommentar) for så å ha blitt fulgt rundt i andre tråder. Alle deres nye poster har blitt kverulert, motsagt, rakket ned på osv. 

Og for de gangene man vil gi et svar som inneholder personlig info. Litt info her og litt info der så er det lett å tilkjennegi seg. 

Endret av LittleBabyBlue
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull
2 hours ago, Winza said:

Det var en erstatning for gjestefunksjonen 

Åh gjestefunksjonen, den var bra! Da folk kunne komme rett inn her, gaule ut noe provoserende, og så la KG diskutere det i et halvt år etterpå. Den funksjonen var kvalitet, og burde innføres på nytt. Kan bytte tilbake igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stella Rose
4 timer siden, Winza skrev:

Det var en erstatning for gjestefunksjonen 

Hvordan fungerte den funksjonen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
1 minutt siden, Stella Rose skrev:

Hvordan fungerte den funksjonen ?

Jeg var ikke her da men har skjønt at det fungerte slik at man slapp å lage seg en bruker, man bare skrev et innlegg og det ble publisert under brukernavnet gjest. Med andre ord, muligheten for å trolle må ha vært enormt større siden men da ikke kunne utestenge folk som misbrukte gjeste funksjonen og som ikke hadde noen bruker 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Stella Rose
4 minutter siden, Winza skrev:

Jeg var ikke her da men har skjønt at det fungerte slik at man slapp å lage seg en bruker, man bare skrev et innlegg og det ble publisert under brukernavnet gjest. Med andre ord, muligheten for å trolle må ha vært enormt større siden men da ikke kunne utestenge folk som misbrukte gjeste funksjonen og som ikke hadde noen bruker 

Ok, da er det like greit den forsvant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Dette er så viktig! For all del oppfør deg som en frekk og atal kvalming mot meg, men gjør det med eget brukernavn. Det burde stå ettertrykkelig skrevet i reglene at man ikke har lov til å misbruke AB-funksjonen til å oppføre seg som en frekk idiot. Og til de som kommer inn i tråden og sier "du er ikke noe mindre anonym enn meg som AB-bruker" så har jeg en ting på hjertet: Hvis du virkelig mener at du er like anonym uansett, hvorfor kan du ikke da bare bruke brukernavnet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...