Gå til innhold

Er folk som har hatt mange forhold og sexpartnere mer avstumpet? Kan de føle kjærlighet og forelskelse like sterkt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 10.7.2018 den 21.21, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke se for meg at folk som lett finner nye partnere og/eller seksualpartnere kan kjenne noe virkelig sterkt og unikt når de møter nummer 15 i rekka. Jeg tror at i gamle dager hvor man hadde bare EN gjennom livet så var kjærligheten mye sterkere. Nå kan man bare finne en ny på tinder og grensen for å droppe noen blir lavere og man kan alltid finne noe bedre rundt neste sving. Folk som lett blir forelsket og stadig bytter partnere kan da umulig ha den samme evnen til å føle sterkt som det noen som ikke blir forelsket så fort har?

Hvis man er "kresen" men deretter møter drømmemannen må nok det forholdet føles sterkere enn en som bare finner en ny et par uker etter at det var slutt med forrige?

Anonymkode: 84015...0ce

Det handler ikke om at nr 15 i rekke ikke kan være "noe spesielt". Det handler om å treffe den rette. Klart man kan føle mer for en person enn de 14 første. Noen personer liker å prøve litt forskjellig (sexuelt) og begir seg ut på dating for å ha muligheten til det. De er kanskje ikke så seriøse med alle, men ett eller annet ved personene liker de jo. Alle har jo møtt personer eller hatt venner, hvor man treffer noen som man liker litt ekstra godt. Dette skjer selv om vi har 5 gode venner fra før. 

Alle har evnen til å føle sterkt, men det betyr ikke at alle vil sitte på ræva og håpe drømmepartneren dukker opp på døra. Mange dater, går inn i det med de beste intensjoner, men merker at det ikke var så bra likevel. Noen liker spenningen i jakten, andre liker oppmerksomheten, og er man ung vet man ikke alltid hva man (bør) leter etter. Noen vil bare ha sex og nedlegger flere på rekke og rad.

At man før i tiden bare hadde én partner, betyr ikke at den partneren var the love og their life. Det kan også være at man ikke kunne skilles av ulike grunner. Kvinner var bl.a ikke så økonomisk uavhengige tidligere som man er i dag.

Jeg tror du har blitt skuffet litt for mange ganger og skylder på alle andre. Har hver eneste person du har data vært den store kjærligheten i ditt liv...?

Anonymkode: ad051...384

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For min del så hadde jeg alltid et håp om at jeg hadde truffet mannen i mitt liv.

Gjorde aldri det.

Ikke før jeg sluttet å ligge rundt og begynte heller å nyte livet på andre måter.

Anonymkode: 7a689...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For min del så hadde jeg alltid et håp om at jeg hadde truffet mannen i mitt liv.

Gjorde aldri det.

Ikke før jeg sluttet å ligge rundt og begynte heller å nyte livet på andre måter.

Anonymkode: 7a689...d0c

Glemte å si at jeg også føler ting veldig sterkt. Og alt er veldig virkelig, om dere skjønner 😛

Anonymkode: 7a689...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får som regel protester når jeg sier dette i real life, men sorry folkens: Jeg merker jo godt at  en god del av dem med mange partnere har lavere terskel for å slå opp og deretter finne seg en ny partner. Ikke det at de ikke kan være forelsket, det kan nok mange mennesker. Men det forhindrer dem jo tydeligvis ikke å shoppe rundt.

Anonymkode: 731e2...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Får som regel protester når jeg sier dette i real life, men sorry folkens: Jeg merker jo godt at  en god del av dem med mange partnere har lavere terskel for å slå opp og deretter finne seg en ny partner. Ikke det at de ikke kan være forelsket, det kan nok mange mennesker. Men det forhindrer dem jo tydeligvis ikke å shoppe rundt.

Anonymkode: 731e2...bf1

Ikke alltid. Jeg pleide å ligge rundt, men er nå sammen med samme mann på 9. året. Vi er til og med gift:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...