Gå til innhold

Er folk som har hatt mange forhold og sexpartnere mer avstumpet? Kan de føle kjærlighet og forelskelse like sterkt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke se for meg at folk som lett finner nye partnere og/eller seksualpartnere kan kjenne noe virkelig sterkt og unikt når de møter nummer 15 i rekka. Jeg tror at i gamle dager hvor man hadde bare EN gjennom livet så var kjærligheten mye sterkere. Nå kan man bare finne en ny på tinder og grensen for å droppe noen blir lavere og man kan alltid finne noe bedre rundt neste sving. Folk som lett blir forelsket og stadig bytter partnere kan da umulig ha den samme evnen til å føle sterkt som det noen som ikke blir forelsket så fort har?

Hvis man er "kresen" men deretter møter drømmemannen må nok det forholdet føles sterkere enn en som bare finner en ny et par uker etter at det var slutt med forrige?

Anonymkode: 84015...0ce

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvis man er "kresen" men deretter møter drømmemannen må nok det forholdet føles sterkere enn en som bare finner en ny et par uker etter at det var slutt med forrige?

 

Hehe. Nei. :)

Anonymkode: cafa1...450

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hehe. Nei. :)

Anonymkode: cafa1...450

Ingen argumenter altså? Hvis det skal lite til for å bli forelsket så kan man heller ikke få de virkelig sterke følelsene, fordi det ikke er unikt. Akkurat som at en skreddersydd engangstur til et sjelden sted er mer interessant enn en billigtur til syden hvert år.

Anonymkode: 84015...0ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror folk som har rota mye rundt kanskje ikke blir riktige som kjærestemateriale nei. Tror de er laget slik at de fort kjeder seg, og ønsker nye utfordringer. Mye utroskap.

Anonymkode: 0f7b8...9d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som roter rundt, er enten ikke klar for forhold, eller de mangler selvfølelse og ser på erobringer som at de er attraktiv, eller de leter etter trygghet. Mange møter da feile personer.....  Kan love disse menneskene føler mer enn det overfladiske de viser. Når disse først møter noen de er trygge på, slapper de av og slår seg til ro! Jeg var slik i begynnelsen av 20-årene. Nå er jeg sikker på meg selv, og har et helt annet forhold til menn :) Er i et trygt forhold som har vart i snart 20 år :)

Anonymkode: 5cb5a...7a1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er slik at man begynner ett nytt forhold i samme øyeblikk som det er slutt med den forrige og ikke har perioder imellom hvor man er singel og fokuserer på å få orden på livet sitt, ja da tror jeg de ikke egentlig kjenner på så dype følelser hver gang, men samtidig, så kan man ha dype følelser for noen og bare ikke inngå forhold med akkurat den personen.

Jeg syns det blir for enkelt å si at de er avstumpet. Vi vet tross alt ikke hva andre føler innerst inne.

Anonymkode: 0d03a...251

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som singel kan jeg ha sex med forskjellige og har nok mista tellinga på hvor mange sexpartnere jeg har hatt. Jeg elsker sex så sånn er det bare. Jeg forelsker meg sjeldent og de fem forholdene jeg har hatt har vart i over to år til fire år. Da har jeg blitt dumpet vær gang. Enten har de vært utro eller mistet følelser underveis. Jeg kunne aldri vært utro mot noen selv om jeg lever frigjort som singel. Når jeg først forelsker meg så er det kun den mannen som gjelder. Folk er forskjellige og ingen burde dømme noen bare fordi de velger å gjøre som de vil. 

Anonymkode: 207e1...4db

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som singel kan jeg ha sex med forskjellige og har nok mista tellinga på hvor mange sexpartnere jeg har hatt. Jeg elsker sex så sånn er det bare. Jeg forelsker meg sjeldent og de fem forholdene jeg har hatt har vart i over to år til fire år. Da har jeg blitt dumpet vær gang. Enten har de vært utro eller mistet følelser underveis. Jeg kunne aldri vært utro mot noen selv om jeg lever frigjort som singel. Når jeg først forelsker meg så er det kun den mannen som gjelder. Folk er forskjellige og ingen burde dømme noen bare fordi de velger å gjøre som de vil. 

Anonymkode: 207e1...4db

Jeg skjønner ikke hvordan du kan bli tiltrukket nok av en person til å ha sex med den når du ikke kan se for deg et forhold? Jeg klarer rett og slett ikke en gjennomsnittlig mann, jeg liker bare høye, mørke og kjekke og dem er det veldig få av. Så når jeg får øye på en og personligheten klaffer så vil jeg også ha et forhold. Jeg kunne aldri tenkt meg å ha sex med noen jeg ikke liker utseendet og personligheten til. Så hvis du ikke vil ha forhold med vedkommende, hvorfor sex? 

Anonymkode: 84015...0ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg virker det også som at kjærligheten var mye sterkere før. Det var tatt mer alvorlig, i dag er det nesten flaut å se på de unge. De får nå gjøre som de vil, vi har alle forskjellig syn på ting. Husker sexpresset da jeg var i tenårene. Ga heldigvis ikke etter og pådro med Klamydia slik som så mange plutselig hadde på skolen. 

Da bestemor var ung var det en skam å ha flere sexpartnere. Men jeg vet tror ikke at forholdene nødvendigvis var bedre. Vet om eldre i dag som har valgt å være i ulykkelig ekteskap fordi det er en skam å være skilt. Noen lever i dag, sammen med sin ektefelle og blir fordi de bare er tillært at å være skilt er en skam. 

Anonymkode: 0fec8...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg virker det også som at kjærligheten var mye sterkere før. Det var tatt mer alvorlig, i dag er det nesten flaut å se på de unge. De får nå gjøre som de vil, vi har alle forskjellig syn på ting. Husker sexpresset da jeg var i tenårene. Ga heldigvis ikke etter og pådro med Klamydia slik som så mange plutselig hadde på skolen. 

Da bestemor var ung var det en skam å ha flere sexpartnere. Men jeg vet tror ikke at forholdene nødvendigvis var bedre. Vet om eldre i dag som har valgt å være i ulykkelig ekteskap fordi det er en skam å være skilt. Noen lever i dag, sammen med sin ektefelle og blir fordi de bare er tillært at å være skilt er en skam. 

Anonymkode: 0fec8...27e

Da bestemor var ung var de nok like ville som nå. Faktisk.

Anonymkode: 0d03a...251

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da bestemor var ung var de nok like ville som nå. Faktisk.

Anonymkode: 0d03a...251

Hvordan? Og er besteforeldrene dine 68ere? Det er jo tidenes mest katastrofale generasjon. Har aldri møtt flere egoistiske og usjarmerende folk enn dem. 

Anonymkode: cdf25...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke se for meg at folk som lett finner nye partnere og/eller seksualpartnere kan kjenne noe virkelig sterkt og unikt når de møter nummer 15 i rekka. Jeg tror at i gamle dager hvor man hadde bare EN gjennom livet så var kjærligheten mye sterkere. Nå kan man bare finne en ny på tinder og grensen for å droppe noen blir lavere og man kan alltid finne noe bedre rundt neste sving. Folk som lett blir forelsket og stadig bytter partnere kan da umulig ha den samme evnen til å føle sterkt som det noen som ikke blir forelsket så fort har?

Hvis man er "kresen" men deretter møter drømmemannen må nok det forholdet føles sterkere enn en som bare finner en ny et par uker etter at det var slutt med forrige?

Anonymkode: 84015...0ce

Menn blir ikke forelsket sånn som vi damer så får de så er det å finne en ny sexpartner som å spise burger på maccern. Det betyr altså ingenting, de kunne tømt seg i hva som helst. Mens damer forelsker seg ofte etter sex. Ikke alle, men mange. Vet om mange som har masse casual sex uten problem, så ikke alle damer forelsker seg heller. 

Jeg har datet SÅ mange menn men uansett blir jeg bare dumpa. Blir mer ødelagt av det egentlig, at menn bytter damer hele tiden. Føler meg ekkel. Og nei jeg er ikke sånn som har seksuelt samleie med en gang heller. 

Anonymkode: c7cc9...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det er med kvinner, men jeg har vært sammen med to som var skikkelig playboyer før meg. Mitt inntrykk er nærmest det motsatte av det HI beskriver. Når disse gutta først faller for noen, så faller de HARDT! 

Han første endte jeg med å gå fra, for vi var på for forskjellige stadier i livet. Han forsto det, og det var ikke noe vondt brudd. Da håpet han på at vi kanskje kunne finne sammen igjen senere, når jeg hadde fått "rast fra meg litt, og blitt mer klar for noe varig", men slik ble det ikke, selv om han var raskt på pletten da jeg gikk fra min første samboer noen år senere. Jeg var glad i ham, men ikke slik, og det respekterte han. Vi holder fremdeles noe kontakt, og han sier fremdeles at han er glad i meg. Da han traff min ektemann fikk jeg melding dagen etter at han var så glad for å se at jeg var høyt elsket. For jeg fortjente kun det beste i livet. 

Han som endte som min ektemenn var party gutt med ny dame til stadighet, til han traff meg. Jeg var derfor skeptisk, men han jobbet på for å overbevise meg, og snudde helt rundt på livet sitt for å vise at han var seriøs. Etter 15 år forguder han meg fremdeles. Mine venner sier de er utrolig misunnelig på hvordan han fremdeles lyser opp når jeg kommer inn i et rom. Han påstår at det for ham var kjærlighet ved første blikk. Jeg tror at det var fascinasjon fra første møte, men at han falt for meg fordi jeg ikke lå langflat for ham fra første stund. Det at han måtte jobbe for meg tror jeg er det som fanget ham. Det var ikke strategi fra min side! Jeg synes at han var utrolig pen, men jeg ville ikke ha en slik mann. En playboy! Mine gode erfaringer fra første playboys lojalitet trodde jeg var mest tilfeldig. Noe spesielt mellom akkurat oss to.

Etter flere år med "playboy" nr 2, som ble en lojal ektemann, tror jeg mer på det jeg skrev først, at når en slik mann først faller, så faller de hardt. Da har de rotet rundt i alt mulig, og når de mener de har funnet gull, så er de ufattelig overbevist om at dette er noe helt spesielt og unikt. Ment å være, ment å bli. 

Jeg har rotet mindre rundt i livet, og jeg er den som oftere tviler når jeg føler at ting er vanskelig. Min mann er helt "Ok, dette er vanskelig, men du og jeg, det er bare slik det skal være!" For ham finnes det liksom ikke alternativer. Han har en tro på oss to som er klippefast. Han kan til og med bruke som argument at han har opplevd så mye mer enn meg, så mange fler enn meg, og derfor vet han hvor unikt det han og jeg har er. Det er slikt man bare opplever en eneste gang i livet, sier han. 

Kanskje har han rett! Vi har iallefall kommet oss over alle vansker, mye på grunn av hans urokkelige tro på oss to. 

Anonymkode: fd7c8...dea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan? Og er besteforeldrene dine 68ere? Det er jo tidenes mest katastrofale generasjon. Har aldri møtt flere egoistiske og usjarmerende folk enn dem. 

Anonymkode: cdf25...bbb

Mine var født rundt 1900.

Den generasjonen eksperimenterte og holdt på før ekteskapet på lik linje med dagens generasjon. At de ikke hadde sex før de var gifte er en myte.

Anonymkode: 0d03a...251

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 10 kjærester (2 av dem var langvarige, og et av dem igjen var samboerskap), og over 40 sexpartnere. Kanskje du ikke har fått det med deg, men kjærlighet og forelskelse føles unikt ut for alle mennesker, og alle VISER kjærlighet på forskjellige måter (google f.eks "kjærlighetens språk"). Den der storslåtte, intense følelsen der man bare må være i nærheten av personen og det er så mye følelser er for meg et godt grunnlag for elektrisk sex. Kjærlighet for meg er den rolige, stødige, trygge relasjonen som jeg kun har kjent hos de 2 langvarige kjærestene. Der man er på bølgelengde om det meste, kan vise sine mer negative sider uten å bli dømt, fise foran hverandre, etc. Det er ikke behov for flåsete romantiske gester eller erklæring av kjærlighet på sosiale medier, fordi det vi har er nok, det trengs ikke å stadig tas til nye høyder, eller stadig bekreftes hvor mye vi elsker hverandre, vi bare gjør det. Grunnen til at jeg har så mange partnere på lista er fordi jeg ikke er redd for å gi av meg selv, prøve nye ting, om en mann virker veldig bra og kjemien er der så gir jeg et eller annet en sjanse. Disse erfaringene har gjort at jeg har lært masse om mennesker og forhold, hvordan være en god partner, jeg er veldig god, behagelig og omtenksom i senga og klarer å starte nye relasjoner med en ro som hjelper på utviklingen i stedet for å sabotere med "hva om, hvordan, hva syns han, hva bør jeg"

Anonymkode: 81919...4f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er i alle fall at veldig mange av de mest "løsslupne" ofte drives like mye av andre ting enn kåthet i seg selv, da særlig behov for bekreftelse eller spenning, og at sex sånn sett blir et utløp for dette. Sånn sett tror jeg veldig mange, særlig kvinner, kommer følelsesmessig "skadet" ut av en "løs" periode da en søker bekreftelsen gjennom noe som til syvende og sist ikke gir noen bekreftelse, og for mange heller gjør at en sitter igjen med en dårlig følelse og kanskje enda mindre selvrespekt. 

Sånn sett tror jeg en de som har levd etter "det er jo bare sex" får et betraktelig mer lettvint, og kanskje avstumpet" forhold til egen kropp og seksualitet enn de som heller mot "kroppen er et tempel" og ikke deler kroppen med fremmede. Samtidig skal en ikke se bort ifra at førstnevnte gruppe kan ha vell så stort behov for og glede av å forelske seg, for å fylle noen av tomrommene i livet som driver dem til å søke bekreftelse. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner akuratt hva du mener. Og kan umulig tro at en som har vært forelsket i 20 stykker og sagt de elsker 8 stykker føler på samme måte som en som er mer kresen og bare sagt til 2 eller 1 at de elsker en. 

Anonymkode: 921df...796

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt mange sexpartnere, og vært rundt på mye rart. Har derimot hatt 3 relativt lange forhold, hvor det ene er jeg i nå. Gift er jeg til og med. For meg er sex og kjærlighet to forskjellige ting, og kan fungere både sammen og uavhengig. Har aldri selv hatt problemer med å ha sex med noen, uten å ha følelser for dem. Det holder med tiltrekning. Derimot har jeg aldri før følt på en sånn kjærlighet som jeg har til mannen min. Han derimot, var tidenes rundbrenner før. Han ble sammen med meg, og har senere forklart meg at han så ikke vitsen med å være i forhold med hvem som helst. Jeg derimot, så han en grunn til å være sammen med.

For egen del er det en myte at folk som ligger mye rundt, ikke kan være gode kjærester. Klart det vil stemme i noen tilfeller, men å generalisere på den måten, har i grunn ingenting for seg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan? Og er besteforeldrene dine 68ere? Det er jo tidenes mest katastrofale generasjon. Har aldri møtt flere egoistiske og usjarmerende folk enn dem. 

Anonymkode: cdf25...bbb

Min bestemor og bestefar var født i 1915 og 1904... og de var temmelig ville når det kom til stykket.

Anonymkode: 09554...cdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min bestemor og bestefar var født i 1915 og 1904... og de var temmelig ville når det kom til stykket.

Anonymkode: 09554...cdb

Hvordan ville? Og hvordan vet du om deres fortid? :P

Anonymkode: 84015...0ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...