Gå til innhold

Botox hos skjønnhetslegen virker ikke på meg....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nå vært hos skjønnhetslegen 3 ganger, og lurer på om jeg nå må bestille min 4. time for refill av botox. Jeg bestilte time hos han og tok Botox på 3 områder i slutten av mai 2018.  Måtte få refill 14 dager etterpå, da det ikke gav optimalt resultat. Dette er vanlig. Men jeg måtte bestille min 3 time for refill igjen 14 dager etterpå igjen. Nå, halvannen månded senere begynner det å avta igjen. Botox skal vare i 4-5 mnd. Skuffa! 😔 Hvorfor jeg valgte Skjønnhetslegen er fordi han har fått bra kritikk. (4,5 av 5 mulige stjerner) og det blir skrevet kun positivt om han på facebook.. Han er også billigere enn andre, og har satt seg det for mål, og være billigst i Oslo på Botox. (2200 kr for 3 områder.) Vanlig pris er fra 3600 og oppover..Jeg har tatt Botox før, og det har virket slik det skal. Nå håper jeg noen kan gi meg noen råd. Skal jeg kreve pengene tilbake? Skal jeg bestille min 4. time hos han og konfrontere han med at det ikke virker på meg? Dette synes jeg er vemmelig siden alle andre er så superfornøyd. Noen som har noen erfaring med Skjønnhetslegen? Takk for svar.

Anonymkode: 75fe0...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge har du tatt botox? Du har ikke utviklet en toleranse og bør bytte merke?

Anonymkode: f594b...d22

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange enheter har du satt i områdene du har hatt dårlig effekt? :) 

Anonymkode: f594b...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry for mange svar leste ikke godt nok, men botox varer jo sjeldent 4-5 mnd i ansiktet? Synes de fleste har det ca 3 mnd.

Anonymkode: f594b...d22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er skjønnhetslegen?

Anonymkode: 99279...0e1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Botox varer bare i 3 mnd. IKKE 4-5 mnd. 

Og det begynner å gå ut/effekten minskes allerede etter 6-8 uker. 

Du har nok hstt for høye forventninger til botox. Personlig ble jeg også skuffa (tatt det hos noen andre profesjonelle) av at effekten avtok så raskt og hvis du googler litt så fins det et slags skjema som viser at peaken på botox er fra uke 3-6 og derfra går effekten ut 20% for hver uke, dvs at etter 2 mnd er det bare nesten 50% effekt igjen og alt borte etter 3 mnd. 

MEN det er sånn at jo mere du gjør det jo lengre varer effekten. Har man tatt botox jevnlig i fem eller ti år kan det holde i 5 mnd. 

Anonymkode: 595d7...7f1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten kan du ikke få pengene tilbake eller hevde at det ikke funker på deg. For det funker jo akuratt sånn botox gjør uansett hvem du hadde tatt det hos.... 

Anonymkode: 595d7...7f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv botonox i stedet, mye bedre. 

Anonymkode: d7493...bd2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Botox varer bare i 3 mnd. IKKE 4-5 mnd. 

Og det begynner å gå ut/effekten minskes allerede etter 6-8 uker. 

Du har nok hstt for høye forventninger til botox. Personlig ble jeg også skuffa (tatt det hos noen andre profesjonelle) av at effekten avtok så raskt og hvis du googler litt så fins det et slags skjema som viser at peaken på botox er fra uke 3-6 og derfra går effekten ut 20% for hver uke, dvs at etter 2 mnd er det bare nesten 50% effekt igjen og alt borte etter 3 mnd. 

MEN det er sånn at jo mere du gjør det jo lengre varer effekten. Har man tatt botox jevnlig i fem eller ti år kan det holde i 5 mnd. 

Anonymkode: 595d7...7f1

Tar man botox hver 4.mnd i et par år svekkes musklene du setter botoxen i og trenger ikke å ta botox like ofte.  Da er det ikke botoxen som virker lenge,men muskelen er svekket. Jeg har brukt botox siden 2010 og tar ikke mer en 1.5 gang i året. 

Anonymkode: 45257...be8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønnhetslegen??


Jeg tror du nok har blitt lurt. Sikkert ikke botox i de sprøytene. Betaler heller litt er og få resultat framfor å måtte gå flere ganger uten resultat!

Anonymkode: d01cc...94a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga kronisk migrene får jeg medisinsk botoxbehandling hver 4de mnd og de siste ukene da er det merkbar økning i migreneanfallene. Det ideelle ville være hver 10-12 uke men pga at det er medisinsk og programmet har 12 - 14 ukers intervaller er det nå en gang slik.. 

Anonymkode: 71589...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter man botox oftere enn hver 3. mnd risikerer man å danne antistoffer, og da vil det ikke virke i det hele tatt lengre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Man utvikler ikke toleranse mot botox. Slik du beskriver situasjonen er det ett av to: legen har satt for liten mengde botox, eller botox er satt feil/ikke dypt nok. Ser at du har fått en veldig billig behandling, kan tenkes at legen av den grunn setter for liten mengde eller i verste fall at middel er blandet ut. 

Du har jo fått god effekt tidligere så kanskje tryggest å gå tilbake dit du var da?

Effekt kommer etter 2-4 dager, på max etter ca 1-2 uker og skal vare i 3-4 måneder. Det du beskriver er suboptimal behandling.

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært hos Skjønnhetslegen, og botoxen virket som bare dét. Behøvde ikke dra å få påfyll, heller. 

Anonymkode: e1555...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Er det han utlandske iransk tror jeg? I 50 årene. Den botoxen virket ikke på meg heller bare juks. Ble så forbannet. Kjøpte på Letsdeal. Han bytter jo lokaler og navn hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Botoxen jeg tok hos en annen lege funket som bare det! Men iraneren hadde blandet ut fordi han latet som at han satt mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg kjøpte også gjennom lets deal på beautician klinikk på Heimdal..

Funket absolutt ingenting. veldig skuffet

Anonymkode: 2e6f2...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/25/2019 at 12:09 PM, Autoflora said:

Er det han utlandske iransk tror jeg? I 50 årene. Den botoxen virket ikke på meg heller bare juks. Ble så forbannet. Kjøpte på Letsdeal. Han bytter jo lokaler og navn hele tiden. 

Det tenker jeg at sier seg selv når du kjøpte på letsdeal! Herregud.

Anonymkode: 91668...370

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønnhetslegen, bare navnet burde få varselklokkene til å ringe. 

Anonymkode: d7493...bd2

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså...Botox igjennom lets deal???! Du får det du betaler for. Reseptbelagte legemidler skal ikke kjøpes på kupong. Hva forventer du deg egentlig?

Anonymkode: ed850...be9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...