Gå til innhold

Når snakker dere om å være eksklusive og evt sletter nettdatingprofil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært på noen dates med en mann (men over en kort periode) og jeg liker han godt. Jeg er ikke interessert i å date andre samtidig og ønsker derfor å slette nettdatingprofilen min, men vet ikke hvordan eller når det passer seg å ta opp dette. Det er jo mennesker som dater flere samtidig, og jeg ønsker ikke å date noen som gjør det fordi om vi skal ha sex så vil ikke jeg være en av flere. Samtidig er jeg selvsagt også bekymret for at han vil trekke seg unna om jeg tar opp dette på et for tidlig stadie. 

Hva tenker dere?

Anonymkode: 252d0...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med han jeg dater nå bestemte vi å være eksklusive på andre date. Da hadde vi også sex. 

Anonymkode: 4faef...8d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med han jeg dater nå bestemte vi å være eksklusive på andre date. Da hadde vi også sex. 

Anonymkode: 4faef...8d7

Hvordan tok du opp dette da? Sa du "hey, du forresten, skal vi være eksklusive?" Sånn ut av det blå?

Sikkert teit spm, men jeg har ikke datet før fordi jeg hadde en kjæreste i mange år der vi ikke datet før vi ble sammen for vi ble bare sammen egentlig da jeg var ungdom. Jeg vet derfor ikke når man snakker om dette. Han jeg dater vet dog at jeg kun dater han, men jeg vet ikke om han dater andre.

Anonymkode: 252d0...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette snakket vi om og avklarte før vi møttes første gang. Jeg spurte om han var en multidater og gav klar beskjed om at det var ikke aktuelt for meg å date noen som multidater. Da samme gjaldt jo andre veien også. Husker ikke når vi slettet Tinder appen, men det var nok rimelig kort tid etter vi begynte å date. Vi hadde sex på andre date og har vært sammen nå i 3,5 år og bodd offisielt sammen i 2,5 år :) 

Anonymkode: f88d5...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er (og forventer) eksklusivitet fra vi begynner å ha sex. Sletting av profiler etc kommer typisk litt senere. Hvor sent varierer med hvor fort relasjonen utvikler seg. Typisk etter et par-tre måneder. Det varierer i hvilken grad dette diskuteres veldig eksplisitt, men i min erfaring er det kvinnene som tar det opp først. Jeg tror de fleste kvinner stort sett holder seg til en om gangen, og behovet kvinner har for å ta det opp henger nok sammen med at en del menn tilsynelatende ikke tar dette som en selvfølge. Det finnes helt sikkert kvinner også som føler at alt er fritt fram inntil man har hatt praten, selv om inntrykket mitt er at de er få. Kan selvfølgelig ha truffet en slik jeg også uten å være klar over det.

Endret av Kreator
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan tok du opp dette da? Sa du "hey, du forresten, skal vi være eksklusive?" Sånn ut av det blå?

Sikkert teit spm, men jeg har ikke datet før fordi jeg hadde en kjæreste i mange år der vi ikke datet før vi ble sammen for vi ble bare sammen egentlig da jeg var ungdom. Jeg vet derfor ikke når man snakker om dette. Han jeg dater vet dog at jeg kun dater han, men jeg vet ikke om han dater andre.

Anonymkode: 252d0...48e

Vi snakket om det før vi hadde sex. Hva slags forventinger vi hadde til hverandre. Vi var begge der at vi kun ønsket å date hverandre. Var forresten han som tok det opp

Anonymkode: 4faef...8d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi snakket om det på 3. date tror jeg det var, muligens 4. date. Hadde sex på 3. date iallefall.

 

Jeg sa noe i retning av "jeg vil vite det dersom du dater/roter med/har sex med noen andre, og jeg kommer ikke til å like det", ikke "nå skal vi være eksklusive", men det går vel mye på det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes d et er naturlig når man er blitt godt kjent/datet en stund. Med mitt nåværende forhold venta vi et par måneder.

Anonymkode: 77198...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...