Gå til innhold

Dere som ble mobbet, hvordan går det med dere i dag?


Gjest Stella Rose

Anbefalte innlegg

Gjest Stella Rose

Jeg ble selv mobbet som barn og tenåring, og sliter i dag med sosial angst, klarer ikke å stole på andre, har laget meg en mur som ingen kommer i gjennom, for å nevne noe.

Hvordan har det gått med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble mobbet som barn og voksen og har også en mur rundt meg. Spesielt kommer muren milevis høyt opp om tidligere mobbere og nysgjerrige mennesker forsøker å komme nær meg.

Anonymkode: 9dae9...134

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg har det gått bra. Brukte noen år på å komme meg etter barndommen Så var nesten 30 når jeg var ferdig på høgskolen. Har nå en god jobb, venner, mann og barn.

Jeg opplevde ikke å få sosial angst eller noe, mer deprimert og dårlig selvtillit. 

Er du gammel? 

Anonymkode: 56fb2...961

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 30, har det gått utrolig bra. Kan ikke vite om angsten kommer av det eller en del av at jeg har diagnosen bipolar. Var først når rett medisin kom jeg fikk et nromalt liv, men om jeg hadde blitt så ille som det jeg var uten mobbing er vanskelig å si.

Anonymkode: 3a098...0a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble mobbet i perioder som barn/ungdom, og det tar tid før jeg slipper nye mennesker innpå meg, og jeg kan fremstå som ganske reservert av den grunn. Dette gjelder stort sett andre kvinner, da jeg utelukkende ble mobbet av andre jenter.

Anonymkode: ac034...d48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble mobbet fra barneskolen til videregående. Sliter med å stole på folk, og klarer ikke å spise medbrakt mat sammen med andre folk. Ikke engang på jobb. Jeg sliter sosialt. Jeg er tilbakeholden og kan virke aggressiv/bråsinnt inntil jeg blir kjennt med folk.

Slet i flere år med depresjoner og selvmordstanker, men jeg begynner å komme meg nå :). Har ikke vurdert selvmord på 17 måneder.

33 år gammel, ekstrahjelp på butikk, studerer får å rette opp i det. Har samboer og er ufrivillig barnløs.

Anonymkode: a7276...247

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sliter fortsatt med å stole på andre, stå opp for meg selv og slippe nye mennesker innpå meg. Samtidig studerer jeg et prestisjestudie, har gode karakterer og fremstår som vellykket. Vet at flere av mobberne driver med rus og droppa ut av videregående.

Anonymkode: 4ac4f...452

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosial angst og depresjon. Mann, 1 barn og grei jobb. Har ennå ikke fullført videreutdannelsen pga. angst og depresjon, men planlegger å fortsette når barnet blir litt eldre. Er 26 år.

Anonymkode: a06d1...09a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flyttet langt vekk fra stedet der jeg vokste opp, så nå går det bedre. Drar ikke «hjem» om jeg ikke er helt nødt til det, og har ingen kontakt ned noen derfra bortsett fra foreldrene mine. Sliter med å stole på at folk virkelig vil være venner med meg, forventer nesten at de før eller senere dolker meg i ryggen. Har ingen nære venner.

47 år, gift, frivillig barnløs, fagbrev i et godt betalt yrke.

Anonymkode: 20edf...974

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vart mobba frå barneskulen og til vgs. Sleit lenge med dårleg sjølvbilete, sjølvskading og depresjon. Har sambuar, gifter oss om ein mnd. Ingen ungar enno. Har ein jobb eg ikkje trivs i, og ingen utdanning. Ønsker veldig å byrje på skule igjen, og utdanne meg til blomsterdekoratør, men har ikkje råd. 

Er forresten 28.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stella Rose

Jeg er forresten 38. Har mange ganger lurt på om disse som mobbet, har tenkt på i ettertid, hvor mye mobbing kan ødelegge et menneske? 

Jeg er også veldig tilbakeholden, noe som gjør at andre tar meg for å være sjenert, men de skulle bare vist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sosial angst og depresjon. Mann, 1 barn og grei jobb. Har ennå ikke fullført videreutdannelsen pga. angst og depresjon, men planlegger å fortsette når barnet blir litt eldre. Er 26 år.

Anonymkode: a06d1...09a

Kan tillegge at jeg ikke har noen nære venner jeg heller. Sliter veldig med å stole på folk og har det ikke noe greit når jeg er utenfor min trygge sfære. Får ekstremt dårlig samvittighet ovenfor min lille datter 😔

Anonymkode: a06d1...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Amantheia skrev:

Vart mobba frå barneskulen og til vgs. Sleit lenge med dårleg sjølvbilete, sjølvskading og depresjon. Har sambuar, gifter oss om ein mnd. Ingen ungar enno. Har ein jobb eg ikkje trivs i, og ingen utdanning. Ønsker veldig å byrje på skule igjen, og utdanne meg til blomsterdekoratør, men har ikkje råd. 

Er forresten 28.

Kan ikke samboer hjelpe til? Evt. Du ta opp studielån? Prøv i mellomtiden å spare opp så godt du kan. Synes virkelig du skal gå gjennom med det.

Anonymkode: a7276...247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Amantheia skrev:

Vart mobba frå barneskulen og til vgs. Sleit lenge med dårleg sjølvbilete, sjølvskading og depresjon. Har sambuar, gifter oss om ein mnd. Ingen ungar enno. Har ein jobb eg ikkje trivs i, og ingen utdanning. Ønsker veldig å byrje på skule igjen, og utdanne meg til blomsterdekoratør, men har ikkje råd. 

Er forresten 28.

Litt samme med meg også, kan ikke ta meg råd til utdanning akkurat nå pga. boliglån og alle utgifter et barn medfører. Men jeg nekter å ikke fullføre universitetsutdannelse! Det var har vært min drøm siden jeg var barn, jo 😟

Anonymkode: a06d1...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dame 40 år, slitt med sosial angst og depresjon siden tenårene pga mobbing i både barne og ungdomsskole. ble aldri tatt tak i.

i dag er jeg ufør, både pga dette og fysiske sykdommer.

tenkte jeg skulle lese en bok som heter «hvordan krenkede barn blir syke voksne» for å forstå sammenhengen bedre.

jeg har god utdannelse, og skulle egentlig greid meg bra, men som menneske er jeg ødelagt.

jeg bærer ikke et veldig nag til mobberne, men derimot til lærere og andre voksne som aldri brydde seg.

Anonymkode: 34ba1...317

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke samboer hjelpe til? Evt. Du ta opp studielån? Prøv i mellomtiden å spare opp så godt du kan. Synes virkelig du skal gå gjennom med det.

Anonymkode: a7276...247

Sambuar har heller ikkje råd. Han jobber same plassen som meg (deltidsstilling på bensinstasjon), og ettersom skulen eg vil gå på ligg på andre sida av landet, er me nødt å flytte om eg skal begynne der. Me tjener såpass lite kvar mnd at me så vidt har nok til faste utgifter + mat, så sparing er vanskelig. Trur heller ikkje eg har rett på studielån lenger, då eg har gått på skule og droppa ut for mange gonger. 😕
 

I tillegg kan me ikkje slutte i jobben og flytte, utan å ha jobb å flytte til. Og utan utdanning er det vanskeleg å få jobb, spesielt når me ikkje kan stikke innom butikkar og personleg levere søknad. Så det heile blir veldig vanskeleg, og verkar no å vere ein draum som forsvinn sakte, men sikkert. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sjokoladeknask
41 minutter siden, Stella Rose skrev:

Hvordan har det gått med dere?

Brukte laang tid på videre utdannelse. Har ingenting å gjøre med dem som mobbet meg, har ikke sett dem etter vgs. Hadde jeg møtt dem hadde jeg totalt ignorert dem. Jeg vil aldri tilgi hva de gjorde, så snill er jeg ikke. Kjenner veldig på kjemi når jeg snakker med folk, og hvis den ikke er slik at jeg føler meg avslappet så forholder jeg meg reservert. 

Så mye mobbing det har vært opp igjennom og fremdeles er på flere arenaer (arbeidsplasser osv) så er det rart at dette ikke tas mer på alvor. Spesielt når man ser langtidsvirkningene.

 

Endret av Sjokoladeknask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble mobbet og utestengt hele barneskolen og deler av ungdomsskolen. VGS var heller ikke noe særlig, men høgskolen ble en fin tid hvor jeg fant tilbake til meg selv. Nå bor jeg i en annen by og har det så bra som aldri før :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig vært fint å komme i kontakt med andre som har opplevd noe av det samme , men jeg skammer meg sånn at jeg har på AB-funksjonen 😔

Anonymkode: a06d1...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde egentlig vært fint å komme i kontakt med andre som har opplevd noe av det samme , men jeg skammer meg sånn at jeg har på AB-funksjonen 😔

Anonymkode: a06d1...09a

Du kan sende meg PM, om du vil det. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...