Gå til innhold

Unormalt å bytte truse på 4-årig gutt hver dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig vanlig at ungene deres går skitne rundt når de er hos far? Dette må jo regnes som omsorgssvikt? Og reagerer ikke personalet i barnehagen? Lurer på om hygienen også er et problem hos far og merket dere i så fall ikke dette før dere ble foreldre?

Anonymkode: 46933...3e0

I mitt tilfelle er ikke personlig hygiene hos far et problem, men han tar lett på det å ha omsorg for barn. Han er mer interessert i Instagram, Facebook og gaming. Ja, det er omsorgssvikt. Problemet er vel å bli trodd av barnevern/familievern. Man blir lett mistenkt for å sverte far, og dokumentasjon er vanskelig. Barnehagen reagerer ikke dersom dette kun forekommer annenhver mandag for eksempel. 

Anonymkode: ce43f...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her i huset bytter vi undertøy 1-2 ganger per dag, uavhengig om vi er 2 år, 35 år eller 50 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig normalt å bytte truse minst 1 gang om dagen....

Da jentungen her var 4, skiftet hun selv uten å si noe om det hadde kommet noe i trusa. Jeg vasket heller ti ekstra truser enn at hun skulle gå med møkkete truse.... Så da lurer jeg på om du kan "lære" ham opp til å se selv om den er møkkete, og si at "da må du legge den som er møkkete i denne posen, også tar du ny i bagen i denne lomma" eller noe sånt. En fireåring skal absolutt ikke ha ansvar for sånt selv, men jeg tror jeg ville prøvd i ditt tilfelle ihvertfall å bevisstgjøre ham litt....

Da jentungen her begynte å tørke seg selv på do innførte jeg å alltid bytte truse morgen og kveld uansett dusj/bad eller ei. Nettopp fordi jeg ikke ville at hun skulle legge seg å sove med truse med "rester" i, for eksempel.... Så samme truse i fire dager kjenner jeg blir i overkant hos de fleste, enten de er 4 eller 70....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...