Gå til innhold

Gravid og får ikke nok hvile pga mannen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Opplevde litt det samme som deg ts. Mannen fikk seg en skikkelig oppvåkning når jeg ble innlagt på sykehuset pga høyt blodtrykk ved svangerskap. Når jeg kom hjem et par dager senere, med streng beskjed fra sykehuset om å hvile og tilhørende medisiner, hadde visa en ganske annen låt. 

Skikkelig Realitycheck, siden han både innså hvor farlig det kan være når man ikke får nok hvile, samt hvor mye jobb det er å ta seg av en smårolling. 

 

Anonymkode: 59d0a...06a

Ja, da får de en tankevekker... Nesten « håpe» noe sånt skjer her så han kan skjønne alvoret...

Anonymkode: 2c80f...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 hours ago, AnonymBruker said:

Det er like vondt hver gang å lese om kvinner som vil reparere forhold ved å sette barn til verden. 

Anonymkode: 9ab3a...565

Ja, det er trist å lese om, men: I TS sitt tilfelle var de begge enige om å få et barn til; så det at du, og andre her i tråden, likevel velger å fokusere påkritikk mot henne, viser vel hvorfor det er vanskelig for mange kvinner å bli hørt. Skal det ikke være mulig å forvente noe ansvarsfølelse fra menn som velger å gjøre kvinner gravide?

Hvor konstruktivt er det med disse "I told you so"-svarene som en del folk alltid må komme med i slike tråder som denne?

Kjære TS: Jeg var selv engang gravid og samboer med en mann som mer og mer viste at han ikke var så egnet som far likevel. Jeg prøvde i det lengste å få alt til å fungere mens jeg tok vare på barnet og meg selv; til sist innså jeg at vi ville få det bedre om vi flyttet. Alt letnet da den avgjørelsen var tatt, og vi fikk det bedre. Nå, mange år etterpå, er min eks som før: En selvsentrert og umoden mann. Men jeg angrer likevel ikke på at jeg ble mor.

Det du forteller om mannen du lever med, høres virkelig ikke bra ut - han må f.eks. være gammel nok til å vite at hvis han må opp tidlig med barn, kan han ikke sitte og drikke natta i forveien. Han oppfører seg som en egoistisk slask, og kritiserer deg, rett og slett for å være gravid - og det overfor barnet deres. Ikke bra i det hele tatt.

Jeg ønsker for din skyld at resten av svangerskapet gåt bra, og at du finner ut av de vanskelighetene du står i nå. Gjør det som er aller mest nødvendig i det daglige, la resten ligge framfor å slite deg ut.

Ønsker deg all mulig lykke til, klem :hug:

Anonymkode: cd1ee...019

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow, dere har vaskehjelp og han lager middag. Hva er problemet ditt? 

Anonymkode: c1bc3...ffe

Problemet er som jeg skriver flere steder at han slenger dritt , ikke tar med barnet på noe , nekter meg hvile og kommenterer når jeg nesten ikke klarer å gå pga bekkenet, ar jeg er lat som må hvile eller ikke orker de samme tingene! 

Han drikker hver fredag og lørdag , og klarer ikke å stå opp med barnet, blir da sur på meg fordi jeg vekker han og kommentarene strømmer på...

Føles ur som jeg har to barn alene!

Anonymkode: 2c80f...267

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er trist å lese om, men: I TS sitt tilfelle var de begge enige om å få et barn til; så det at du, og andre her i tråden, likevel velger å fokusere påkritikk mot henne, viser vel hvorfor det er vanskelig for mange kvinner å bli hørt. Skal det ikke være mulig å forvente noe ansvarsfølelse fra menn som velger å gjøre kvinner gravide?

Hvor konstruktivt er det med disse "I told you so"-svarene som en del folk alltid må komme med i slike tråder som denne?

Kjære TS: Jeg var selv engang gravid og samboer med en mann som mer og mer viste at han ikke var så egnet som far likevel. Jeg prøvde i det lengste å få alt til å fungere mens jeg tok vare på barnet og meg selv; til sist innså jeg at vi ville få det bedre om vi flyttet. Alt letnet da den avgjørelsen var tatt, og vi fikk det bedre. Nå, mange år etterpå, er min eks som før: En selvsentrert og umoden mann. Men jeg angrer likevel ikke på at jeg ble mor.

Det du forteller om mannen du lever med, høres virkelig ikke bra ut - han må f.eks. være gammel nok til å vite at hvis han må opp tidlig med barn, kan han ikke sitte og drikke natta i forveien. Han oppfører seg som en egoistisk slask, og kritiserer deg, rett og slett for å være gravid - og det overfor barnet deres. Ikke bra i det hele tatt.

Jeg ønsker for din skyld at resten av svangerskapet gåt bra, og at du finner ut av de vanskelighetene du står i nå. Gjør det som er aller mest nødvendig i det daglige, la resten ligge framfor å slite deg ut.

Ønsker deg all mulig lykke til, klem :hug:

Anonymkode: cd1ee...019

Takk for hyggelig svar ! Ja jeg prøver å prioritere men føler meg så nedtrykt når han kommenterer jeg ikke gjør noe her hjemme , at jeg ikke gjør noe med barnet og at jeg sover hele dagen ( om jeg kan sove sover jeg til 8-8:30 og ikke hele dagen som han klager på). 

Jeg føler alt jeg gjør er feil, og han klarer ikke å forstå ar det krevende å gå gravid i seg selv... jeg gruer meg nesten til baby kommer og all krangling /skuffelser. 

Jeg føler dette flaut og jeg er vel for stolt til å ville dele alt dette med familien, at vi ikke klarte dette er jo et nederlag.

jeg tenker ofte vi burde være fra hverandre og hadde vi ikke hatt barn hadde jeg gått før.. Nå føler jeg meg fanget her, ingen sted å flytte , ikke råd til å bo her alene , kan ikke ta meg av to barn alene iforhold til jobb og bhg,  og alene med nyfødt og en liten fra før.. Ingen familie som stiller opp.. det kjennes umulig..:(

Anonymkode: 2c80f...267

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Apis skrev:

Sånn umiddelbar tanke, hvorfor skal du løpe rundt og vaske, rydde, lage mat etc... ?

Barnet må ha rene klær og mat ??!

Anonymkode: 2c80f...267

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er som jeg skriver flere steder at han slenger dritt , ikke tar med barnet på noe , nekter meg hvile og kommenterer når jeg nesten ikke klarer å gå pga bekkenet, ar jeg er lat som må hvile eller ikke orker de samme tingene! 

Han drikker hver fredag og lørdag , og klarer ikke å stå opp med barnet, blir da sur på meg fordi jeg vekker han og kommentarene strømmer på...

Føles ur som jeg har to barn alene!

Anonymkode: 2c80f...267

Men hvorfor i helvete få barn etter barn med en sånn mann. Vet du ikke vil høre det, men det er ikke til å unngå når man er så dum.

Du vet hvordan mannen er. Tro ikke at han forandrer seg ved å snakke med han. Du likte han ikke sånn han var før du ble gravid, likevel så velger du nok en gang og bli gravid.

Jeg tror du tok på deg øl-brillene, så det du ville se, og så virkeligheten når du tok brillene av. Da satte du deg på KG med klagene dine, for her vet du at sympatien vil strømme fra KG kjerringene. 

Sorry, men du har selv satt deg og barnet i denne situasjonen. 

Anonymkode: c1bc3...ffe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Wow, dere har vaskehjelp og han lager middag. Hva er problemet ditt? 

Anonymkode: c1bc3...ffe

Hva er problemet ditt? Lagde deg en profil på KG der du kunne slenge skit til "KG-kjerringene". Få deg et liv. Er det noen med øl-briller i denne historien, så er det vel heller faren som drikker seg fyllesjuk i helgene framfor å være far.

Til TS: snakk med fastlege, jordmor om situasjonen. Selv vat jeg også uten familiestøtte og både redd og sliten, men fikk hjelp til mye av det praktiske så det ble bedre etterhvert. Det er utrolig hva man kan få til når man har bestemt seg, og vet hva man virkelig vil, kreftene kommer litt lettere da.

Anonymkode: cd1ee...019

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke reparert forholdet med dette barnet ! Vi hadde en fin periode som jeg var dum nok til å tro skulle vare etter alt vi var igjennom det siste året.. Ingen av oss har trodd at vi skal reparere noe med å få et nytt barn ! Så alle som får flere barn men ender opp skilt de har prøvd å reparere ? 

Anonymkode: 2c80f...267

Du motsier deg selv. Forholdet var ikke bra! Du prøvde terapi, men mannen sluttet når terapeuten påpekte ting han skulle jobbe med?! Hvordan kunne du mene at forholdet var « reparert» da?

Anonymkode: 961ef...ee3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har vaskehjelp... Mannen lager for det meste mat , der er han veldig flink. Men problemene er vel hvordan han er mot meg og at han kaller meg lat pga jeg trenger hvile eller er dårlig..

Anonymkode: 2c80f...267

Det er et kjempeproblem og mye verre enn husarbeid. Huff, for en situasjon. Lett å si at jeg ville forlatt en mann som behandlet meg sånn, når det ikke er jeg som står i situasjonen. Hvis du fysisk ikke er i stand til å klare deg alene med eldstemann nå, har du ikke noe annet valg enn å holde ut til etter fødsel og du blir frisk nok til å gå fra ham. Hvis du finner ut at det er det du ønsker. 

Anonymkode: 0268c...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er som jeg skriver flere steder at han slenger dritt , ikke tar med barnet på noe , nekter meg hvile og kommenterer når jeg nesten ikke klarer å gå pga bekkenet, ar jeg er lat som må hvile eller ikke orker de samme tingene! 

Han drikker hver fredag og lørdag , og klarer ikke å stå opp med barnet, blir da sur på meg fordi jeg vekker han og kommentarene strømmer på...

Føles ur som jeg har to barn alene!

Anonymkode: 2c80f...267

Du må komme deg bort TS! Han høres helt forferdelig ut! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen din forstår altså ikke omfanget av dine fysiske plager. Hva med å prøve å gjøre det mer synlig for ham, UTEN at det må gå så langt som sykehusinnleggelse? 

Jeg var selv plaget med bekkenet, og ble teipet av fysioterapeut. Dvs kilometervis med plasterteip i et bestemt mønster fra øverst på rumpa til godt over korsryggen. Hadde den på i 5 dager, pause i 2,så ny teiping. Hjalp til å stabilisere, samt at noen muskler fikk slappet mer av og smertene ble redusert. Et slikt grep er også veldig tydelig synlig for mannen. 

Skaff deg krykker. Bruk dem til avlasting og ekstra støtte på tider av dagen da smertene er verst. OGSÅ veldig tydelig for mannen din.

Ville virkelig revurdert en livslang framtid med en sånn mann, men hvis du ikke ser du kan bryte opp nå, får du vare tenke ut div tiltak som gjør livet litt mer utholdelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...