Gå til innhold

Kvinner som får sex, men ikke kjærlighet


Opplyst

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, herzeleid skrev:

Selvfølgelig er individer forskjellige, men generelt virker det å være relativt mange kvinner som ikke er fornøyde med å være ‘tøm og røm’ mens det virker å være relativt få menn som misstrives med tilsvarende ordninger, sp kenge de selv inngår. 

Det er ikke mitt inntrykk. De fleste kvinner jeg kjenner synes det var greit med tilfeldig sex når behovet var der, og de var singel. Jeg fikk høre at jeg var litt rar og "prippen". 

Men jeg tror nok det er litt forskjell på hvilket miljø man har vokst opp i. Mine barndomsvenner synes det var forståelig at jeg ikke ønsket sex med ukjente, mens vennekretsen jeg kom inn i senere synes det var helt ok med tilfeldig sex. Noen av mine barndomsvenner kom også senere inn i kretser der det var normalt og ok, og et par endret seg da til å selv synes det var ok, men ikke alle. 

Selv skulle jeg ønske det var ok for meg, i perioder jeg var singel, for man blir jo kåt, men jeg orket bare ikke tanken på å ha sex med en helt ukjent. Iallefall ikke å våkne opp med en fremmed. Da måtte han isåfall forsvinne med et "poff" så snart behovet var dekket. Jeg har ingen slik tryllestav, så da lot jeg det heller være. 

Kvinner har seksuelle behov, akkurat som menn. Jeg synes derfor ikke det er rart at kvinner har ONS eller FF. Alle hjelpemidler som finnes er ikke det samme som ordentlig sex! At det ikke var noe for meg... kjipt, men slik var det, og det måtte jeg ta hensyn til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

På 22.7.2018 den 13.42, Tiurleik skrev:

Hvilke kvinnebevegelser er det som selger inn et sånt budskap? Eksempler?

Jeg har nemlig aldri sett noen slike budskap eller oppfordringer fra seriøse kvinnesaksorganisasjoner, med mindre du mener at det å kreve frihet fra partnervold, økonomisk avhengighet og undertrykkelse er urimelige krav å stille til en mann.

Det hører mer ut som du henter dette fra en L'Oréal-kampanje. 

Det får du ta opp med Kristin Spitznogle, som skrev artikkelen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.7.2018 den 23.33, HalldirV2 skrev:

Enda verre.

Hvorfor det?

Det er du som tror du har noe å lære meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2018 den 11.17, AnonymBruker skrev:

Hva var problemet, sa du? Det må da absolutt være  bedre å være alene enn sammen med en mann som ikke er kompatibel, eller bare ute etter sex (selvsagt med mindre man selv bare er ute etter sex). 

Anonymkode: 5c84d...e03

Problemet er kvinneperspektivet ditt. Du er en prinsesse på falskt grunnlag. Som ung kvinne er du på høyden av din seksuelle attraktivitet, og skårer seksuelt over hele linja, men etterhvert som alderen baller på seg mister du alt dette.

I tidligere tider tok mødrene kontroll på dette og styrte sine døtre, men i dag, hvor personlig frihet er det ultimate mål, er ungjentene overlatt til seg selv, men som den ungdommen de er forstår de ikke seksualiteten og sin egen seksuelle rolle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/16/2018 at 5:57 PM, AnonymBruker said:

Hadde blitt rasende selv. Selvsagt vil ff damer noe mer. Stakkars dame da. Og du er litt dum du og som blir ilag med en mann som leker slik med folks følelser. Jeg fatter ikke dere som har sex uten følelser. Å bli kåt er en følelse det og. Han likte det han så og ville ligge med henne. Å være så iskald etterpå er jo litt empatiløst. Hva om han bli lei deg og finner ei ny? Hadde aldri blitt sammen med en som også ligger med andre. Enten er det kun MEG eller stikk. 

Anonymkode: 8c477...393

 

On 7/16/2018 at 6:01 PM, AnonymBruker said:

Slik blir det om man bare tilbyr kroppen sin og ikke sitt sinn og sine verdier som menneske. Selv jeg som kvinne skjønner da det. 

Anonymkode: a0899...76a

Og hva om man i tillegg byr på sitt sinn, omtanke, verdier som menneske, men opplever at mannen ignorerer eller ikke responderer på det, ellet faktisk også trekker seg unna hvis man gir uttrykk for å bry seg, er det fremdeles vår skyld at vi ikke får forhold og bare sex, eller?

Anonymkode: 7efe8...2ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så mange som henger seg opp i kvinner her? Hvor mange av rundbrennerne som er menn får sex men ikke kjærlighet? Det er da mange av de også, faktisk veldig mange. Når kvinner lærer de å kjenne så finner de ut at de ikke er til å stole på og går videre til neste prosjekt. Her tror jeg det er rimelig godt fordelt mellom kjønnene. Som drives av begjær, og det har ikke noe med kjærlighet å gjøre overhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.7.2018 den 10.13, herzeleid skrev:

Det er fair det. 

Men mange menn ligger med kvinner det er helt uaktuelt med noe forhold med. En del kvinner virker dessverre ikke å være bevisste på dette. 

Og som du selv skriver har en gjerne noen preferanser/krav, eksempelvis at personen ikke har tilfeldig sex. 

Jeg hadde aldri blitt sammen med en mann som stiller andre krav til dydighet for kvinner enn for seg selv. 

Anonymkode: ebe9a...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2018 den 20.50, AnonymBruker skrev:

Hadde menn tatt initiativ til andre enn kun de peneste damene så hadde kanskje ikke 1/4 menn endt opp som barnløse. 

Er nok mennene og ikke kvinnene som må ta seg en realitetsorientering. 

Anonymkode: 7ef87...7cb

Nettopp. Jeg er en mindre pen kvinne og lever i tvungen sølibat, selv om jeg er gift. Har aldri hatt draget, selv om jeg er hyggelig, intelligent, steller meg osv. Men har dessverre ikke utseende med meg. 

Anonymkode: ebe9a...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...