Gå til innhold

Vennepar på sydentur med barna, jeg får snapper hele tiden!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, Sjokomilkshake skrev:

Foreldrene og besteforeldrene mine har en haug med bilder av meg fra da jeg var liten, tenkte aldri noe over det som mindre, men synes det er kjempe koselig å se på nå som jeg er voksen. Hadde faktisk vært litt lei meg om vi nesten ikke hadde bilder av meg som liten. 

Foreldrene til disse barna lagrer kanskje bildene fra Snapchat (vet om mange som gjør det fremfor å bruke kameraet av en eller annen grunn), og tenker vel de kan sende bildet i samme slengen? Du MÅ jo ikke åpne hver gang du får en snap heller?😋

Jeg har en venninne som sender så utrolig mange snapper hver eneste helg, jeg vet hva slags snapper det er så jeg «sparer» dem og blar fort forbi når jeg gidder🙊 

det er stor forskjell på å ta bilde av ungene og lagre det på pc/i fotoalbum slik det ble gjort da vi var unge. men å sende det til gud og hvermansen? Jeg synes ikke de er greit. Tenker også at foreldre som må dokumentere alt som og stadig sitter på Facebook og Snap ofte glemmer å være tilstede der og da. Våre foreldre var ikke opptatt av likes eller kommentarer på bildene av oss, og jeg lurer litt på hva dette gjør med tankegangen til enkelte. Det blir så fasadeoppbygging. 

Anonymkode: 332ff...23e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig, hva tenker du om foreldre på ferietur med barna som snapper ALT de gjør?  Har et vennepar med små barn i alderen 1-5 år som konstant sender snapper av hva de gjør på. Ofte ser jeg jeg at barna må stå helt stiller å "posere" foran ett basseng eller på stranda. Jeg vet hva jeg tenker, men hav tenker du om det? Bare jeg som synes litt synd på barna? Forelde som er bak en skjermail omtrent hele tiden... for en tid vi lever i....

Anonymkode: 81c5d...d29

Det er håpløst...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er litt vittig at dere tenker at jeg ikke har bedre å gjøre enn å la meg irritere over disse snappene, at jeg er en verpesjuk 42 åring osv. Nei vettu.. jeg opprettet denne tråden fordi jeg tenker på barna og barn generelt..Foreldre som sitter bak en skjerm isteden for å faktisk følge med på barna..uff.. Jeg skjønner vel egentlig ikke hvordan de orker og har tid engang.. Jeg har to små barn selv og jeg kan liksom ikke se for meg at jeg skulle dratt fram snapchat ved absolutt alle hendelser.. Jeg blir litt trist av å tenke på hvordan det har blitt.. Telefonen er med overalt og HELE tiden... -Ts

Anonymkode: 81c5d...d29

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Jeg har også et par sånne på Snap. Føler at jeg er med på sydenturen 😂

Det er helt sinnsykt hvordan enkelte eksponerer ungene sine i SoMe.  Har ei venninne som har laget egne  unike hæsjtægger for ungene sine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg husker også godt at jeg måtte posere foran kamera på nittitallet, men det var litt annerledes. Den gangen var det "knips" og så ferdig. Nå er det om å gjøre å få det beste bildet, så nå for jo barna beskjed om å ta bilde på nytt og på nytt.. for også lasagne videosnutter der foreldrene spør de forskjelligesom og jeg merker at de blir lei. Typ " ååå lager du sandslott vennen, koser du deg? Har du sett noe krabber da? Skal vi kjøpe is etterpå?"  Alt dokumenteres å sendes rundt.. Jeg har små barn selv, men ikke Sørensen om jeg har tid eller gidder alt det tullet der. Vil heller oppriktig være tilstede.. -Ts

Anonymkode: 81c5d...d29

Hehe ja

godt poeng

er det bare jeg som savner de ekte øyeblikksbildene? 

Hvor det er slik at hvis du har en bussemann i ansiktet så er bussikken foreviget for alltid. 

😄 

Men snap... nei. 

Synes snap er litt.., ja jeg vet ikke jeg. Bruker det ikke. Synes det er slitsomt. 

Hva er egentlig interessant med å knipse til det blir perfekt.... kanskje hvis du er veldig pen og flink til å få frem det uforventede. 

Men hva er vitsen med å sløse bort det uforventede på dårlige ting? Og når det skjer en ordentlig uforventet hendelse så er alle likegyldige fordi de har sløst alt vekk på kjedelige uforventede ting. Fordi alt er brukt opp på tvungen glede. Ser ikke vitsen jeg. 

Anonymkode: b02c4...7e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Jeg har også en venninne som sender meg snapper hele tiden (men av kattene, ikke ungene i det minste), og det er så utrolig kjedelig. Grenser til frekt, faktisk. 

Anonymkode: 2183a...94f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest studentmammaen

Også enig med TS. Dere vet tydeligvis ikke så mye om tilknytning. For mye telefon er det samme som at man ikke gir barnet kontakt,mobilen er ikke unnskyldning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er bare veldig opptatt av å dokumentere. Enig i at før tok man bilder med dårlige kameraer for å ha det selv og putte i album. Nå er det mest for å få bekreftelse fra andre og vise hvor fantastisk ferien er. Jeg skjønner ikke at enkelte ikke kan fatte at ingen er interessert i fem bilder per dag av barn i sanda

Anonymkode: 6a13b...cf1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Tibbie skrev:

Nei, jeg synes virkelig ikke synd i barna :P De er heldige som får utenlandsreise, og at foreldrene vil ta mange bilder av dem er jo bare et kjærlighetstegn. Herregud, så dokumentert jeg ble som barn, og det har aldri vært synd i meg.

Det er greit å snappe på ferie! Snappe kan man gjøre mye av, men å poste mange innlegg på Facebook og Instagram blir fort spam.

Synd i barna?

Anonymkode: 3f1c6...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synd i barna?

Anonymkode: 3f1c6...61f

"Har et vennepar med små barn i alderen 1-5 år som konstant sender snapper av hva de gjør på. Ofte ser jeg jeg at barna må stå helt stiller å "posere" foran ett basseng eller på stranda. Jeg vet hva jeg tenker, men hav tenker du om det? Bare jeg som synes litt synd på barna?"

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...