Gå til innhold

Snart skal vi prøve...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Meg også!

Jeg har ikke hatt mensen siden juni, og har fått påvist pco for noen dager siden.

Gynekologen sa mannen burde ta en sædprøve, og deretter kunne vi ta kontakt for hormonhjelp til å bli gravide. Virker mao som om vi "slipper" å prøve på egenhånd først.

Må vente i noen måneder først, for jeg må ta 4 mg folat om dagen pga arvelig fare for ryggmargsbrokk.

Alt dette har skjedd siden november, da jeg tilfeldigvis nevnte for legen min at mensen manglet. Jeg er så glad som har så flink fastlege og gynekolog, som tar dette alvorlig. Fastlegen tok alle nødvendige blodprøver, så da jeg kom tul gynekolog så var det ikke fler å ta.

Leser jo om så mange på nett som prøver og prøver i åresvis uten at legene reagerer.

Vi hadde egentlig ikke tenkt til å få barn enda, men siden det kan bli et problem har vi bestemt oss for å prøve når jeg har tatt nok folat.

Gynekologen mente det kunne skje raskt når jeg begynte med preparater, men man vet jo aldri. Blir ihvertfall spennende....

Så får vi se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint at du har en lege som handler raskt, har forstått at de ikke vokser på trær!

Lykke til med prøvingen. Håper dere lykkes snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Meg også...

Ja.

På en måte så trenger jeg ikke akkurat barn med en gang, men hvis vi først begynner med medisinen ov, så vil jeg jo helst at det skal skje. For ellers betyr det jo at det kan bli ganske vanskelig.

Andre her inne som har sluppet å prøve selv først? Har inntrykk av at de fleste må først fortelle hvor lenge de har prøvd før annen evt hjelp settes inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...