Gå til innhold

35 år og gamer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det innafor å være 35 år og gamer? Min samboer mener at jeg ikke respekterer hobbyen hans, og at jeg legger restriksjoner på hva han får lov til å gjøre eller ikke. Jeg sier at han ikke får sitte å spille/streame mens barna er hjemme/våkne. Men helt ærlig synes jeg at 35 år gamle menn skaø gjøre andre ting en å spille store deler av dagen

Anonymkode: 27e6d...05f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

... atte hva? Hva er feil med å spille ?

Og ja, det er en hobby på lik linje med andre hobbyer og helt innafor. Bare mindre sosialt akseptert.

Hvorfor skal du bestemme over hva han gjør i sin fritid? Ville du gjort det samme hvis han drev med tv-titting, strikking, modellbygging, maling etc?

Skjønner at man begrenser seg når barna er våkne, men det er ikke skadelig for barna å se at far spiller, så lenge han ivaretar barna og deres behov.

Anonymkode: 00de8...7da

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeehhhhhhh.......ja! Det har vel ingenting med alder å gjøre...

Anonymkode: 3c386...98b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg blir 35 neste år... Må jeg slutte å spille da??:sur: 

Eller det gjelder kanskje bare menn?:rolleyes:;) 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å gjemme musikk/tastatur til barna har lagt seg, det gjør jeg med min.

Anonymkode: 44bba...642

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamer selv, jeg. Men i perioder. Blir hekta innimellom, og har lange pauser. Er kvinne og over 30.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er familiemann nå og må nesten legge fra seg spilling og holde det til et minimum.  Noe annet er useriøst. 

Anonymkode: b8c33...c6c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er enkelt.

Hvis du ikke liker hobbyen til samboeren din, så kan du i verste fall gå fra ham.

Hvis du har innsigelser mot konsekvenser av hobbyen hans i forhold til hans egen helse og velvære, så er du rådgiver, ikke sjefen hans. Det betyr at du må innse at han bestemmer.

Hvis du har innsigelser ift at han burde kose med deg, da bør du og han gå i dialog om hverandres behov, sammentid og alenetid i parforhold, for å se om dere har grunnlag for å leve sammen.

Er du på mer detaljreguleringsnivå enn det, så skaper du deg problemer over tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt. Jeg er jente og gamer, samboeren min er gamer. Vi er over 30:)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er familiemann nå og må nesten legge fra seg spilling og holde det til et minimum.  Noe annet er useriøst. 

Anonymkode: b8c33...c6c

Fisker du etter andres meninger om egen spilling 😉
Når hadde du rett til å etablere baseline for hva som er akseptabelt seriøsitetsnivå man må ha som 35-åring eller ved andre alderskategorier for et annet voksent menneske?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Vannballongkrig skrev:

Fisker du etter andres meninger om egen spilling 😉
Når hadde du rett til å etablere baseline for hva som er akseptabelt seriøsitetsnivå man må ha som 35-åring eller ved andre alderskategorier for et annet voksent menneske?

Det er ikke greit å bruke all tid på en hobby når en har barn og familie uansett om du er 25 eller 45... Når hadde du rett til å mene noe om at sånn er det bare? Useriøst. Finn slegga ts, slå i stykker den jævla spillmaskin og be guttungen bli mann og tilstedeværende far og partner. 

Anonymkode: b8c33...c6c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det motsatte av de fleste i denne tråden, tydeligvis. Jeg kjenner ingen voksne menn i min omgangskrets som sitter å gamer, det er da slik man legger fra seg når man blir voksen.

Og hadde min man -som er i slutten av 30-årene hatt gaming som hobby så hadde jeg aldri involvert meg med han. Det er så umodent og lite tiltrekkende med voksne menn som har gaming som «hobby». Herregud, løp deg en tur istedet liksom.

Det hadde også vært helt uaktuelt at han skulle begynte med gaming nå. Med 3 barn i hus har man annet å bruke tiden sin på.

Anonymkode: 24bd2...354

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke greit å bruke all tid på en hobby når en har barn og familie uansett om du er 25 eller 45... Når hadde du rett til å mene noe om at sånn er det bare? Useriøst. Finn slegga ts, slå i stykker den jævla spillmaskin og be guttungen bli mann og tilstedeværende far og partner. 

Anonymkode: b8c33...c6c

Nei, det er ikke greit å bruke all tid på hobby når en har barn og familie. Har man barn, så tar barn tid. Hva man bruker den andre tiden til, og hvordan tiden fordeles på forskjellige poster, det er derimot et annet spm. Dernest er det et spm om det er tidstyveriet, eller om det er noe ved det umodne stempelet fritidshobbyen har, som skaper problemer for TS.

Gaming er for meg akkurat like pløs som å se på filmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg veldig godt TS! Om det er forball, spilling eller frimerkesamling man har som hobby, holder man ikke på med det hele dagen om man har barn... Selv har jeg en sønn på 19 som bor hjemme, og han er også en gamer. Det er jo til å bli sprø av at han ikke kan komme til middag, hjelpe til med noe osv. fordi han er midt inne i et spill. Så min dypeste medfølelse!!

Anonymkode: fbff4...1d5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt. Jeg som 30-åring må selvsagt også få leke så mye jeg vil på lekebilteppet mitt.

Anonymkode: c102b...132

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som med alle hobbier, så kommer det an på hvor MYE tid man bruker på det. Sitter han hele dagen og ignorerer barn og gjøremål, så ja. Da burde han skjerpe seg. 
Hvis ikke, så la han få gjøre som han vil.

Hva hvis han nektet deg å lese bøker eller se tv (eller hva enn hobbyen din er)? 
Blir for dumt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener det motsatte av de fleste i denne tråden, tydeligvis. Jeg kjenner ingen voksne menn i min omgangskrets som sitter å gamer, det er da slik man legger fra seg når man blir voksen.

Og hadde min man -som er i slutten av 30-årene hatt gaming som hobby så hadde jeg aldri involvert meg med han. Det er så umodent og lite tiltrekkende med voksne menn som har gaming som «hobby». Herregud, løp deg en tur istedet liksom.

Det hadde også vært helt uaktuelt at han skulle begynte med gaming nå. Med 3 barn i hus har man annet å bruke tiden sin på.

Anonymkode: 24bd2...354

Det er såååå seriøst mye mer umodent og tiltrekkende å skulle bestemme hva hobby partneren eller samboeren skal ha. Overstyring og kontrollfreak.

Anonymkode: 6adc4...7bd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 38 år og spiller nesten hver dag og har gjort det siden slutten på 80 tallet, det er en hobby på lik linje med strikking, frimerker, bøker eller fotball.

Når man har barn og familie så må man klare å legge spillingen til side og prioritere familielivet, men samtidig må det være mulighet for hobby og spilling. Spiller han online med venner så er det også vanskelig å sette spillet på pause ;)  

Anonymkode: b2644...2fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det innafor å være 35 år og gamer? Min samboer mener at jeg ikke respekterer hobbyen hans, og at jeg legger restriksjoner på hva han får lov til å gjøre eller ikke. Jeg sier at han ikke får sitte å spille/streame mens barna er hjemme/våkne. Men helt ærlig synes jeg at 35 år gamle menn skaø gjøre andre ting en å spille store deler av dagen

Anonymkode: 27e6d...05f

Det er ingen forskjell på om mannen din ser på TV eller spiller spill mener jeg. Dog er det viktig at ingen av delene går utover barna, selv om han bør få lov å ha en hobby. Det er sidestilt med å spille på old boys lag osv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...