Gå til innhold

35 år og gamer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 43 år, har "gamet" siden jeg var 9, og jeg har ingen planer om å slutte med det. Så lenge han ikke gir blaffen i alt som heter ansvar for å sitte og spille istedet, synes jeg det er sært at han ikke "får lov" fordi ungene er hjemme og våkne. Dessuten kan spill pauses om det er noe. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gaming er helt innafor som hobby, absolutt. MEN dere må få like mye tid hver til å bruke på hobbyer. Hvis han for eksempel skal spille med kompiser på torsdager og du da tar deg av å legge barna/styre rundt, så skylder han deg en kveld i uka hvor du får dyrke DIN hobby uforstyrret og han tar i et ekstra tak (synes jeg) 😉 Så blir det ikke skeivt fordelt med husarbeid etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på mengden synes jeg. Jeg er gamer selv, men har et moderat tidsforbruk og relasjoner til andre mennesker er viktigere enn ett spill. I tillegg synes jeg at det er viktig å ha andre ting i tillegg. Man blir lite interessant av å være inne i den der gamerbobla konstant.

Må innrømme at jeg har blitt mer skeptisk til menn som gamer etter å ha hatt en samboer som spilte fra han kom hjem til han la seg, omtrent hele helgen og jeg måtte mase på han for å få han til å tilbringe tid med meg. Etter å ha vært medlem på datingsider så er det slike menn jeg tiltrekker meg, kun fordi jeg skriver at jeg liker å game. Vurderer å fjerne det siden disse ekstremgamerene tror at jeg synes det er ok å sitte 24/7 foran en skjerm.

Men det å spille i seg selv er det ingenting galt med. Det er mengden som gjør det til en hobby eller eventuelt ett altoppslukende hull der ingenting annet betyr noe. Det er slik at det er mer avhengighet knyttet til gaming og det er vel derfor så mange er negative til det.

Anonymkode: 1f9a3...ce2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, FrankDrebin skrev:

Dessuten kan spill pauses om det er noe.

Dette er en sannhet med modifikasjoner.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vurderer å fjerne det siden disse ekstremgamerene tror at jeg synes det er ok å sitte 24/7 foran en skjerm.

Det gjør du nok lurt i 😂

Anonymkode: 88bf1...76a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, WCKD skrev:

Dette er en sannhet med modifikasjoner.

Sant, om det er disse online spillene kan det bli verre, selvsagt, men jeg tror de fleste i andre enden skjønner at det alltid er en sjanse for at lagkameraten deres må forlate dem litt innimellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, FrankDrebin skrev:

Sant, om det er disse online spillene kan det bli verre, selvsagt, men jeg tror de fleste i andre enden skjønner at det alltid er en sjanse for at lagkameraten deres må forlate dem litt innimellom. 

Vel, jeg har spilt endel FIFA og NBA 2K opp gjennom årene, man får ikke pauset nåran spiller online kamper der, og der er det bare 1v1 stort sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, WCKD skrev:

Vel, jeg har spilt endel FIFA og NBA 2K opp gjennom årene, man får ikke pauset nåran spiller online kamper der, og der er det bare 1v1 stort sett.

Det er selvsagt kjedelig at det ikke kan pauses (burde være en funksjon i alle spill, online eller ikke), men om noe skjer som krever ens oppmerksomhet får det ikke hjelpe, da får spill være spill, og heller prøve igjen når alt er "normalt" igjen. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, FrankDrebin skrev:

Det er selvsagt kjedelig at det ikke kan pauses (burde være en funksjon i alle spill, online eller ikke), men om noe skjer som krever ens oppmerksomhet får det ikke hjelpe, da får spill være spill, og heller prøve igjen når alt er "normalt" igjen. :)

Selvfølgelig, men derfor må man også tilpasse litt. Alt med måte! Jeg er en gamer, men kona jobber turnus så jeg spiller bare når hun ikke er hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HanenIFlokken
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det innafor å være 35 år og gamer? Min samboer mener at jeg ikke respekterer hobbyen hans, og at jeg legger restriksjoner på hva han får lov til å gjøre eller ikke. Jeg sier at han ikke får sitte å spille/streame mens barna er hjemme/våkne. Men helt ærlig synes jeg at 35 år gamle menn skaø gjøre andre ting en å spille store deler av dagen

Anonymkode: 27e6d...05f

Gjennomsnittsalderen for gaming er 35 år, og 48% av alle gamere er kvinner :) sånn er det bare :)

Nå er ikke jeg gamer, men om jeg hadde hatt en dame som fortalte meg hva jeg får lov til og ikke, så hadde ikke hu vert dama mi lenger. 

Om en overdriver gamingen er en helt annen diskusjon. 

Endret av HanenIFlokken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, WCKD skrev:

Selvfølgelig, men derfor må man også tilpasse litt. Alt med måte! Jeg er en gamer, men kona jobber turnus så jeg spiller bare når hun ikke er hjemme.

Det er klart, har man samboer eller ektefelle må man finne en "agenda" som passer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo er 30 og spiller en god del, og det er helt greit det. Har respekt for at dette er hans hobby, og en god måte å få snakke og gjort noe artig med kompisene som bor langt unna. Vi har vel og merke ingen barn enn så lenge. 

Anonymkode: 5bf12...9a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, HanenIFlokken skrev:

Gjennomsnittsalderen for gaming er 35 år, og 48% av alle gamere er kvinner :) sånn er det bare :)

Nå er ikke jeg gamer, men om jeg hadde hatt en dame som fortalte meg hva jeg får lov til og ikke, så hadde ikke hu vert dama mi lenger. 

Om en overdriver gamingen er en helt annen diskusjon. 

48%? Hvor har du disse tallene fra? Hva er definisjonen av en gamer?

Anonymkode: 88bf1...76a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han ikke får spille får ikke du se på tv eller sitte på tlf. Er akkurat samme greia. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HanenIFlokken
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

48%? Hvor har du disse tallene fra? Hva er definisjonen av en gamer?

Anonymkode: 88bf1...76a

Foreslår at du bruker Google siden du ikke stoler på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, HanenIFlokken skrev:

Foreslår at du bruker Google siden du ikke stoler på meg :)

Nei, vet du hva, når du presenterer statistikk så ligger bevisbyrden hos deg. Ærlig talt.

Anonymkode: 88bf1...76a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne vel vært verre? Kunne vært ihuga "my litle pony" samler!

Anonymkode: 07d1c...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får godta det, eller få ham over til en annen hobby. Strikking, fisking, hagestell, osv.

Vi har alle våre interesser. Det har vel du også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt satt ut når jeg hører at godt voksne familiefedre seriøst bruker tid på gaming. Når de attpåtil presterer å kalle det en hobby, og mener den er på linje med hobbyer som strikking, fotball og bøker...altså :rulle:

Jeg strikker. Dvs at jeg produserer plagg til familien som gjør nytte på kalde dager. Jeg kan til og med selge det jeg produserer, og tjene penger på det. Ikke minst greier jeg å være sosial, og snakke med folkene rundt meg, mens jeg holder på med et strikketøy Jeg leser bøker. Dvs at jeg lærer noe, om det er faglitteratur, historiske romaner, skjønnlitteratur, så har det en nytteverdi for meg som menneske, idet jeg tilegner meg både faglig og kulturell kapital. Jeg spiller ikke fotball, men mannen min gjør. Ikke bare er det sosialt, men han holder seg i sabla god form også.

En gamer ser jeg på som et forvokst barn, en som har hang til avhengighet, en taper. En som sitter med halvåpen munn, og med øynene stivt på skjermen, lukket inne i sin egen spilleboble, mens det virkelige livet glir forbi, et sted hvor han ikke er, ikke deltar. Jeg greier ikke å ta gamere seriøst, og jeg kunne aldri, aldri vært sammen, langt mindre få barn med, en person som tilbringer store deler av hverdagen sin på noe så altoppslukende, og med så liten nytteverdi som gaming. Fytti.

Anonymkode: bea58...df8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...