AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #1 Skrevet 4. juli 2018 Er det sånn at man bare selger halal kjøtt i Tyrkia? Skal til Tyrkia snart og vil unngå å spise det. Vet noen om hvordan kjøtt produksjonen der sjenerelt er? Anonymkode: 15160...55a
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #2 Skrevet 4. juli 2018 Kun halal ja. Reis til et annet land. Spania eller Hellas feks. Anonymkode: 0c416...29a
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #3 Skrevet 4. juli 2018 Ja, de selger kun halal i muslimske land. Anonymkode: a49c9...d0d
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #4 Skrevet 4. juli 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, de selger kun halal i muslimske land. Anonymkode: a49c9...d0d Sikker på det? spurte en muslimsk venn av meg og hun sa at det ikke var sånn i hennes hjem land. Anonymkode: 15160...55a
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #5 Skrevet 4. juli 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kun halal ja. Reis til et annet land. Spania eller Hellas feks. Anonymkode: 0c416...29a Tyrkia skal jeg uansett, men hvis de bare selger halal der så skal jeg ikke spise kjøttet der. Anonymkode: 15160...55a 2
puppi Skrevet 4. juli 2018 #6 Skrevet 4. juli 2018 Hvilken grunn skulle tyrkerne ha, å ikke produsere halalkjøtt? All den tid det både er rimeligere, enklere og raskere, å slakte dyrene på denne måten. *Snipp* over halsen, en liten bønn og ferdig med det. 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #7 Skrevet 4. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tyrkia skal jeg uansett, men hvis de bare selger halal der så skal jeg ikke spise kjøttet der. Anonymkode: 15160...55a Selvfølgelig er alt kjøttet der halal, er du helt på trynet? Hvorfor reise til et muslimsk land hvis du er så sterkt imot kulturen? Altså jeg synes også at halal slakting er tilbakestående, men valget ditt er likevel ulogisk. Høres mer ut som du er et troll som stemmer FRP. Anonymkode: 7213d...646 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #8 Skrevet 4. juli 2018 2 minutter siden, puppi skrev: Hvilken grunn skulle tyrkerne ha, å ikke produsere halalkjøtt? All den tid det både er rimeligere, enklere og raskere, å slakte dyrene på denne måten. *Snipp* over halsen, en liten bønn og ferdig med det. Rimeligere?? Merkelig at du ikke reagerer på en slaktemetode hvor dyrene drukner i eget blod, enorm lidelse og lite respekt for de stakkars dyrene. Anonymkode: 7213d...646 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #9 Skrevet 4. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig er alt kjøttet der halal, er du helt på trynet? Hvorfor reise til et muslimsk land hvis du er så sterkt imot kulturen? Altså jeg synes også at halal slakting er tilbakestående, men valget ditt er likevel ulogisk. Høres mer ut som du er et troll som stemmer FRP. Anonymkode: 7213d...646 Men hvem har prumpa deg i nesa egentlig? Det går an å svare folk på en skikkelig måte. Fjomp. Anonymkode: 11bb7...8e4 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #10 Skrevet 4. juli 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sikker på det? spurte en muslimsk venn av meg og hun sa at det ikke var sånn i hennes hjem land. Anonymkode: 15160...55a Hvor er hun fra? Anonymkode: 0c416...29a
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #11 Skrevet 4. juli 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rimeligere?? Merkelig at du ikke reagerer på en slaktemetode hvor dyrene drukner i eget blod, enorm lidelse og lite respekt for de stakkars dyrene. Anonymkode: 7213d...646 Dyrene drukner ikke. De henger opp dyret og snitter pulsåren. Mange steder samler de og opp blodet og bruker det i matproduksjonen. Slik de gjorde det her til lands tidligere. Forskjellen er at de velsigner dyret med en bønn. Derav Halal. Anonymkode: 0c416...29a 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #12 Skrevet 4. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dyrene drukner ikke. De henger opp dyret og snitter pulsåren. Mange steder samler de og opp blodet og bruker det i matproduksjonen. Slik de gjorde det her til lands tidligere. Forskjellen er at de velsigner dyret med en bønn. Derav Halal. Anonymkode: 0c416...29a Men her til lands ble dyrene avlivd humant FØR strupen ble skjært over. Anonymkode: 11bb7...8e4 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #13 Skrevet 4. juli 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig er alt kjøttet der halal, er du helt på trynet? Hvorfor reise til et muslimsk land hvis du er så sterkt imot kulturen? Altså jeg synes også at halal slakting er tilbakestående, men valget ditt er likevel ulogisk. Høres mer ut som du er et troll som stemmer FRP. Anonymkode: 7213d...646 Jeg har overhodet ikke noe imot Islam. Bare fordi jeg er imot kjøttet deres så betyr ikke dette at jeg er imot hele religionen. Jeg er 16 år og opptatt av dyrevelferden, og dessverre ikke gammel nokk til å stemme på noe parti enda. Foreslår at folk som skal svaret på innlegget mitt, svarer på en skikkelig måte uten å kalle andre for troll. Anonymkode: 15160...55a 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #14 Skrevet 4. juli 2018 Hvorfor vil du ikke spise halal kjøtt? Er jo bare en person som ber en bønn for det døde dyret. Også får dyret bedøvelse før de slaktes, fordi de må være levende under bønnen (derav bedeøvelse)... så ser ikke helt hvorfor du ikke kan spise halal kjøtt. Du merker ikke om de sier "amen" eller "Allahu Akbar" til kua, det merkes ikke å smaken for å si det sånn. 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rimeligere?? Merkelig at du ikke reagerer på en slaktemetode hvor dyrene drukner i eget blod, enorm lidelse og lite respekt for de stakkars dyrene. Anonymkode: 7213d...646 Det er verken mer eller mindre grotesk en annet kjøtt du spiser. Anonymkode: b968b...00b 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #15 Skrevet 4. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har overhodet ikke noe imot Islam. Bare fordi jeg er imot kjøttet deres så betyr ikke dette at jeg er imot hele religionen. Jeg er 16 år og opptatt av dyrevelferden, og dessverre ikke gammel nokk til å stemme på noe parti enda. Foreslår at folk som skal svaret på innlegget mitt, svarer på en skikkelig måte uten å kalle andre for troll. Anonymkode: 15160...55a Hvorfor er du imot kjøttet? Den forstår jeg ikke helt.. fordi det er jo helt vanlig kjøtt! De sier en liten bordbønn og det er det. Det er ikke slik at de pumper kua full av lim og svovel og avlivingen må vare i minst 48 timer fra start til slutt. Det er helt vanlig kjøtt! Anonymkode: b968b...00b 3
Huldra-78 Skrevet 4. juli 2018 #16 Skrevet 4. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor vil du ikke spise halal kjøtt? Er jo bare en person som ber en bønn for det døde dyret. Også får dyret bedøvelse før de slaktes, fordi de må være levende under bønnen (derav bedeøvelse)... så ser ikke helt hvorfor du ikke kan spise halal kjøtt. Du merker ikke om de sier "amen" eller "Allahu Akbar" til kua, det merkes ikke å smaken for å si det sånn. Det er verken mer eller mindre grotesk en annet kjøtt du spiser. Anonymkode: b968b...00b https://www.dyrevern.no/landbruk/dyretransport_slakt/halal_slakting_kosher_slakting_og_bedovelse_i_norge/ Du tar nok feil ang bedøvelse av dyret, før halsen kuttes over... Les på linken, så ser du hvordan dette gjøres i utlandet. 3
puppi Skrevet 4. juli 2018 #17 Skrevet 4. juli 2018 21 minutter siden, AnonymBruker said: Rimeligere?? Merkelig at du ikke reagerer på en slaktemetode hvor dyrene drukner i eget blod, enorm lidelse og lite respekt for de stakkars dyrene. Anonymkode: 7213d...646 Eh, hvorfor retter du ditt sinne og frustrasjon mot meg?? Jeg sier da bare fakta, halalslakt er ikke bare den eneste rette for muslimer, men er samtidig rimeligere og enklere, enn alle andre mer «humane» slakte-metoder. Hvorfor i alle dager skulle et muslimsk land, benytte seg av slakte-metoder der både er ulovlig i følge islam, og er dyrere?? Tåler man ikke dette, får man bare unngå besøke muslimske land. Simple as that
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #18 Skrevet 4. juli 2018 1 minutt siden, puppi skrev: Eh, hvorfor retter du ditt sinne og frustrasjon mot meg?? Jeg sier da bare fakta, halalslakt er ikke bare den eneste rette for muslimer, men er samtidig rimeligere og enklere, enn alle andre mer «humane» slakte-metoder. Hvorfor i alle dager skulle et muslimsk land, benytte seg av slakte-metoder der både er ulovlig i følge islam, og er dyrere?? Tåler man ikke dette, får man bare unngå besøke muslimske land. Simple as that Man må jo ikke spise kjøtt på ferie? Man trenger ikke å slutte å besøke muslimske land bare fordi man er imot kjøttet! Det er ikke Vankelig å bestille vegetar liksom Anonymkode: 15160...55a 1
puppi Skrevet 4. juli 2018 #19 Skrevet 4. juli 2018 11 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor er du imot kjøttet? Den forstår jeg ikke helt.. fordi det er jo helt vanlig kjøtt! De sier en liten bordbønn og det er det. Det er ikke slik at de pumper kua full av lim og svovel og avlivingen må vare i minst 48 timer fra start til slutt. Det er helt vanlig kjøtt! Anonymkode: b968b...00b
T-Rex Skrevet 4. juli 2018 #20 Skrevet 4. juli 2018 46 minutter siden, AnonymBruker said: Er det sånn at man bare selger halal kjøtt i Tyrkia? Skal til Tyrkia snart og vil unngå å spise det. Vet noen om hvordan kjøtt produksjonen der sjenerelt er? Anonymkode: 15160...55a Er du enda en vegetarianer som skal vise oss kjøttetere veien til frelse?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå