Fotballmamma Skrevet 5. juli 2018 #41 Skrevet 5. juli 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser en farmor som desperat prøver å holde på barnebarnet som er splittet i to familier og som lett kan miste kontakten m fars familie om eks-svigerdatter ikke pleases når hun vil.. eller et barn som kanskje har sin trygge havn hos farmor et barn som ikke har en mor og far sammen slik som Ts's barn og sikkert en del andre barnebarn har... Anonymkode: 7f650...bf3 Hvordan kan du «se» dette ut fra innleggene til TS? Dette er jo omtrent det motsatte av situasjonen som TS beskriver. 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #42 Skrevet 5. juli 2018 Jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke sier fra! Så mange slike tråder, der folk ikke tør å snakke sammen direkte, når det er bare å si fra (mannen din må si fra i dette tilfellet) at det er veldig sårt med denne forskjellsbehandlingen, og at barna legger merke til det, og at det må opphøre. Bare snakk om det med henne!!!!!! Anonymkode: e5b5f...8fa 1
Kontorotta Skrevet 5. juli 2018 #43 Skrevet 5. juli 2018 Tror det er på tide at du tar en prat med svigermor. Du har vært i livet hennes i seks år, men dere respekterer bare hverandre. Snakker ikke sammen. Krangler ikke, men har heller ikke noe til felles. Kanskje en krangel kanskje kunne vært positivt. Du vet ikke hva hun mener om deg, ikke sikkert hun vet hva du mener om henne heller. Som jeg nevnte i mitt forrige innlegg, så er det ikke sikkert svigermor bevist ønsker å forskjellsbehandle barnebarna, men kanskje hun synes oppriktig synd på bonussønnen din. Foreldrene gikk tidlig fra hverandre. Var svigermor klar for det? Eller har hun en holdning om at alle må holde sammen? Dere har hovedomsorgen for gutten. Kanskje hun synes synd på gutten som ikke er hos mammaen sin hele tiden? Det er ikke greit at hun gjør de tingene hun gjør, men forsøk å finn ut hvorfor. Bli kjent med henne. La hun bli kjent med deg.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #44 Skrevet 5. juli 2018 Her må dere som foreldre sette ned foten. Bestemor sliter tydeligvis med et eller annet. Ikke normalt å sende hjem et barnebarn for å få plass til et annet. Det er utrolig ustabil oppførsel å ikke kunne holde seg til avtaler. Barn er ikke en pakke man kan sende frem og tilbake i retur som man vil. Vitner om at hun ikke forstår ansvaret hun har sagt ja til først. Vanskelig å si hva som ligger bak dette, men veldig få gode grunner til å være slik mot barnebarna. For det første har du forklart at sønnen ikke har lidd for at foreldre har gått i fra hverandre. Det er snakk om så mange år. Skal han hele livet få mer gaver, og oppmerksomhet fordi foreldre ikke bor sammen? Det er nettopp slike ting man ikke skal gjøre. Hvis bruddet var mer nylig hadde det heller ikke vært sunt å forskjellsbehandle. Når det gjelder gaver hadde jeg ikke tatt imot gaver hvis ikke alle barna hadde fått. Kan ikke være bestemor og bare velge ut er barnebarn som får gave. Da burde hun heller kjøpt noen spill, bøker, såper, godteri eller lignende som var felles gave til alle. Alder kan ha noe å si på hvor mye bestemor og barnebarn knytter kontakt. Det er som nevnt flere ganger lettere å være sammen med en på 7 år enn en på 2 år. Samtidig sier TS at bestemor hadde ikke noe problem å gi sønnen oppmerksomhet, og passe han når han var liten. Da faller litt det med alder bort. Dette her er ganske tydelig forskjellsbehandling, og dere foreldre har et ansvar å ta tak i denne urettferdigheten. Husk at dere står nok sterkere om dere foreldre gikk bort til henne å konfronterte henne med hva hun driver med. Hvordan kan dere stole på henne når hun bryter avtaler om å ta vare på, og har ansvar for barna deres. Helt totalt uakseptabelt i mine øyne. Anonymkode: 28b84...0e6
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #45 Skrevet 5. juli 2018 Vi var på reise med svigers og svigerinne med familie nettopp.. Vi sto alle sammen på flyplassen i ring og bestemor sto å delte ut 200 lapper til alle de store barna. Minste på 6 hadde med seg pengepungen sin med 1000kr i, som hun tidligere hadde vist frem, og sto forventningsfull og ventet. Da det ble "hennes tur" sa bestemor: hun trenger ikke, for hun har jo så mye penger, og la bort pengeboken.. Jeg kunne se skuffelsen i hele ansiktet på barnet mitt som ikke sa noen ting. Fikk helt vondt inni meg.. Idiotisk, da både svigerinnens barn og min samboers barn er bortskjemte barn som hadde bankkort i lomma med masse penger på. Anonymkode: 2e606...845
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #46 Skrevet 5. juli 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi var på reise med svigers og svigerinne med familie nettopp.. Vi sto alle sammen på flyplassen i ring og bestemor sto å delte ut 200 lapper til alle de store barna. Minste på 6 hadde med seg pengepungen sin med 1000kr i, som hun tidligere hadde vist frem, og sto forventningsfull og ventet. Da det ble "hennes tur" sa bestemor: hun trenger ikke, for hun har jo så mye penger, og la bort pengeboken.. Jeg kunne se skuffelsen i hele ansiktet på barnet mitt som ikke sa noen ting. Fikk helt vondt inni meg.. Idiotisk, da både svigerinnens barn og min samboers barn er bortskjemte barn som hadde bankkort i lomma med masse penger på. Anonymkode: 2e606...845 Leser dette som at hun faktisk ikke er ditt barns biologiske bestemor? Selv om det uansett var gjort på en forferdelig måte det å dele ut penger i felleskap, for så å ikke gi til et barn, så er det forskjell på om barnet faktisk er barnebarn eller ikke. Man kan ikke forvente at en hel familie skal omfavne et barn de ikke har biologisk tilhørighet med. Selv om moren er giftet inn i familien. Jeg skjønner at det kan føles ille, men barnet har jo sannsynligvis 2 egne bestemødre det kan få feriepenger av, det har vel kanskje ikke de andre barna? urettferdig for noen vil det alltid kunne bli. Men ja, man gjør ikke sånt midt forran barna, den er jeg helt enig i. (og så skal jeg ikke si hva jeg syns om å la en 6-åring ha med seg lommebok med 1000 kr på ferie...) Anonymkode: a12b1...2e1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #47 Skrevet 5. juli 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leser dette som at hun faktisk ikke er ditt barns biologiske bestemor? Selv om det uansett var gjort på en forferdelig måte det å dele ut penger i felleskap, for så å ikke gi til et barn, så er det forskjell på om barnet faktisk er barnebarn eller ikke. Man kan ikke forvente at en hel familie skal omfavne et barn de ikke har biologisk tilhørighet med. Selv om moren er giftet inn i familien. Jeg skjønner at det kan føles ille, men barnet har jo sannsynligvis 2 egne bestemødre det kan få feriepenger av, det har vel kanskje ikke de andre barna? urettferdig for noen vil det alltid kunne bli. Men ja, man gjør ikke sånt midt forran barna, den er jeg helt enig i. (og så skal jeg ikke si hva jeg syns om å la en 6-åring ha med seg lommebok med 1000 kr på ferie...) Anonymkode: a12b1...2e1 Hun er biologisk bestemor. Men min mann har to barn fra før også.. så dette blir vårt fellesbarn Anonymkode: 2e606...845
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå