Gå til innhold

tørt/slitt hår?


Lina

Anbefalte innlegg

jeg slet med litt tørt og slitt hår etter mye striping, har nå funnet et fantastisk produkt hos frisøren -Biosilk!!

håret blir mykt og glansfullt og ikke minst lett å gre etter en dusj!!

Anbefales på det sterkeste! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Den er stappfull av silikon som bare maskerer følelsen av slitt hår. Hvis du bruker den over lang tid, kan den hindre fuktighet og pleie å trenge inn i håret, så det blir enda tørrere.

Som å pisse i buksa for å holde varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Den er stappfull av silikon som bare maskerer følelsen av slitt hår. Hvis du bruker den over lang tid, kan den hindre fuktighet og pleie å trenge inn i håret, så det blir enda tørrere.

Som å pisse i buksa for å holde varmen.

Litt samme effekt som den utskjelte Define?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Define har jeg ingen formeninger om, men det er en drøss av produkter (serumer er verst) som er rene silikonbomber. Selv bruker jeg en stylingkrem som inneholder fem ulike typer silikon, og merker at håret blir nesten vannfast av den (vanskelig å få vasket). Uten renseshampo en gang pr uke, funker det ikke. Silikon pleier ikke, men glatter og gir glans, slik at håret SER sunt ut. Det er vel og bra, men hvis det hindrer næring i å trenge inn, er det lurere å la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

En renseshampo tar bort stylingrester og silikon fra håret, og er lurt å bruke innimellom (jeg bruker hver uke, andre 2 g/måned, alt etter behov), som ellers på sikt legger seg som et belegg og gjør håret tungt og matt.

Det finnes en lang rekke slike shampoer; selv veksler jeg mellom Sebastian Stark Naked (siden kjæresten bruker denne) eller den grønne fra Herbal Essences. Det er lurt å bruke en slik shampo før du eventuelt tar en kur så funker kuren bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hadde dette vært et produkt jeg brukte til dagen hadde jeg faktisk blitt litt bekymret!! ...men nei..det er et produkt som er kjekt å bruke når du pynter deg!! når du sminker deg og tar på deg fine klær er det supert at håret ikke ser matt og slitt ut heller...

lik det eller ikke...jeg elsker det!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er stappfull av silikon som bare maskerer følelsen av slitt hår. Hvis du bruker den over lang tid, kan den hindre fuktighet og pleie å trenge inn i håret, så det blir enda tørrere.

Som å pisse i buksa for å holde varmen.

Akkurat.. Dessuten stinker den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
En renseshampo tar bort stylingrester og silikon fra håret, og er lurt å bruke innimellom (jeg bruker hver uke, andre 2 g/måned, alt etter behov), som ellers på sikt legger seg som et belegg og gjør håret tungt og matt.

Det finnes en lang rekke slike shampoer; selv veksler jeg mellom Sebastian Stark Naked (siden kjæresten bruker denne) eller den grønne fra Herbal Essences. Det er lurt å bruke en slik shampo før du eventuelt tar en kur så funker kuren bedre.

Lillith: Kjøpte grønn Herbal Essence i går. Men lurer litt: Hvordan vet jeg at det er en renseshampo? Altså - hva står det på shampoer som er typiske renseshampoer? Jeg så ingen forskjell på den grønne Herbal E i forhold til de andre typene.

Og: Tusen takk for alle gode råd om hud&hår, Lillith! Du er fantastisk :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...