Gå til innhold

Hvorfor varer ikke ungdomskjærester?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest HerrBæsjerumpehull
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hei!

Er ikke 25 år.

er 20 år og kjæresten er 20.

vi har vært sammen siden vi var 13 år gamle, og flyttet nettopp inn i et hus sammen. jeg har virkelig troen på at noen kan klare det om man bare modner sammen ;)

Anonymkode: 10996...b29

Eller evt. bare ikke utvikler seg. Sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var 18 år når jeg ble sammen med min nåværende mann. Vi har vært sammen i 18 år, halve livet mitt. Er litt rart å tenke på. Det har vært hard jobbing av forholdet, særlig noen år etter vi ble sammen. Var et par år der jeg tenkte at dette går ikke, men vi kom oss igjennom. Vi har på en måte vokst oss godt sammen, blitt mer likere med årene. 

Anonymkode: 617bd...5a4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man forandrer seg jo gjerne litt  fra man er 18-20 til 30+. Det man hadde til felles da har man ikke nødvendigvis til felles nå lenger. Er vel der det ofte ligger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.7.2018 den 1.34, Sharita skrev:

Fordi man er umodne, trenger å høste flere erfaringer, leve litt før man slår seg til ro. Jeg var sammen med verdens nydeligste fyr da jeg var 18 år, han var da 16 år. Vi mistet hverandre, rett og slett fordi vi ikke var modne for å slå oss til ro. men glemte hverandre aldri. Nå 12 år senere er denne fantastiske mannen min igjen❤ 

Ååå ❤❤ Har dere barn sammen?

Anonymkode: 1ff98...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.7.2018 den 1.26, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ender de aller fleste forhold som ble inngått før fylte 25 år?

Anonymkode: 07430...7c6

Fordi jenter velger trygghet fremfor kjærlighet.

Anonymkode: f2e2f...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.7.2018 den 1.34, Sharita skrev:

Fordi man er umodne, trenger å høste flere erfaringer, leve litt før man slår seg til ro. Jeg var sammen med verdens nydeligste fyr da jeg var 18 år, han var da 16 år. Vi mistet hverandre, rett og slett fordi vi ikke var modne for å slå oss til ro. men glemte hverandre aldri. Nå 12 år senere er denne fantastiske mannen min igjen❤ 

Går gjennom et et veldig fint men vanskelig brudd nå. Håper vi kan finne tilbake til hverandre slik dere gjorde. Hun er enda alt for meg. Og jeg vil tro jeg enda betyr mye for henne.

Men kan jeg spørre? Var dere lenge fra hverandre før dere begynte opp igjen? Eller var dere venner hele tiden fram til følesene slo til igjen?

Anonymkode: c5159...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet da om mange ungdomskjærester som har vart. Tro meg og min kommer til å holde. Men det vet man jo ikke før man dør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jenter velger trygghet fremfor kjærlighet.

Anonymkode: f2e2f...ba8

Er de motsetninger?

Anonymkode: 018ca...413

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.7.2018 den 18.16, AnonymBruker skrev:

Går gjennom et et veldig fint men vanskelig brudd nå. Håper vi kan finne tilbake til hverandre slik dere gjorde. Hun er enda alt for meg. Og jeg vil tro jeg enda betyr mye for henne.

Men kan jeg spørre? Var dere lenge fra hverandre før dere begynte opp igjen? Eller var dere venner hele tiden fram til følesene slo til igjen?

Anonymkode: c5159...1e4

12 år fra hverandre. Men vi glemte aldri hverandre, ble lissom aldri ferdig med hverandre. Ble slutt pga tullete grunner, som at begge var usikre på hverandre. Hadde litt sporadisk kontakt. Var venner og traff hverandre og fant på ting det første året. Så mista vi kontakten da jeg fant en ny og han etterhvert også fant seg ei ny. Men vi ble venner på facebook etter noen år, snakka litt der av og til og når vi møttes tilfeldigvis på butikk etc. Det merkeligste var att sønnene våre gikk i samme barnehage, så møtte på han massevis da❤ plutselig møttes vi på butikken da begge var single,  var akkurat som alt bussa opp igjen den dagen. etter det snakka vi massevis sammen. Begynte å møte hverandre, og da gikk ting veldig fort i svinga etter det😀 leit å høre om bruddet. Håper dere finner tilbake til hverandre igjen❤ alltid trøstet meg med at hvis noe er ment for å være så vil det skje til den rette tiden

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.7.2018 den 0.02, AnonymBruker skrev:

Ååå ❤❤ Har dere barn sammen?

Anonymkode: 1ff98...7de

Nei desverre😕 jeg har to fra før, og han har en fra før. Jeg ble gravid med han, vi skulle egentlig ha baby i oktober❤ men jeg mistet😢 men vi har tenkt å prøve igjen snart❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.7.2018 den 8.22, AnonymBruker skrev:

Da man er 18 år, og får seg kjæreste, så er vel det viktigste at han er kjekk og kul. Ikke så mye og bygge ett langt liv på.

Og som ung, så forandrer man seg hele tiden, så kanskje man var ganske like da man var 20, men da man var 30, så var man på forskjellig planet. 

Jeg møtte selv min mann da jeg var 20 år, jeg tenkte jo overhodet ikke på at vi skulle tilbringe framtiden sammen. Men vi ble gravide på p-pillen, gjorde det beste ut av det, giftet oss, og fikk 1 barn til. Så var vi 30 år, og begge hadde endret seg i helt motsatt retning, han var og alt for umoden til å være far. Så barn, hus og hjem sto helt alene på meg. Så da fant jeg ut, at jeg hadde det bedre uten han. 

Nå er jeg 40 år og singel, nå kjenner jeg jo meg selv 100%, og vet hva jeg ønsker i en mann. 

Anonymkode: 27899...272

Singel! Det høres ut som om du stiller høyere krav enn menn stort sett kan eller ønsker å leve opp til. Den som ikke vil være med ett menneske som har en del håpløse sider blir mest sannsynlig singel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.7.2018 den 23.33, AnonymBruker skrev:

Hei!

Er ikke 25 år.

er 20 år og kjæresten er 20.

vi har vært sammen siden vi var 13 år gamle, og flyttet nettopp inn i et hus sammen. jeg har virkelig troen på at noen kan klare det om man bare modner sammen ;)

Anonymkode: 10996...b29

Hvis begge tror det og vil det er sjansene gode. Jeg tror at de noen av de beste tenåringene fant hverandre tidlig, og at flere av de er såpass smarte at de forstår hva de har, og vet å ta vare på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo knapt noen forhold som holder uansett alder. Men det handler nok mest av alt om at man vokser fra hverandre. Man er ung, og følelsene styrer over fornuften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.7.2018 den 13.48, AnonymBruker skrev:

Er de motsetninger?

Anonymkode: 018ca...413

I aller høyeste grad.

Anonymkode: f2e2f...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før fylte 20 er kanskje mer riktig? Man er ikke ungdom som 20 råing, da er man relativt voksen.

 

Tror grunnen er at mange (i alle aldre) blir sammen pga feil grunner. Kjæreste for å "ha kjæreste" i stedet for å finne en bestevenn man elsker og være sammen med, og som man vil sette forran alt og bygge et liv med.

Og før 20 års tiden (ish) så er man jo ikke ferdig utviklet, og mange ting skjer. 

Anonymkode: da909...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner relativt mange som har vært kjærester fra ungdomsårene og er gift idag. Deriblant mine foreldre som har vært sammen siden de var 14 år. Idag er de i 50 årene og fortsatt gift.

Anonymkode: 0c925...0ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mannen min og jeg ble kjærester da vi gikk i 9.klasse. 20 år senere er vi tobarnsforeldre og gift - med hverandre 😆

I tyveårene slet vi litt, vi begynte å skli fra hverandre. Men med knallhard jobbing så ordnet det seg. Men jeg vet bare om en annen som har hatt et like langt forhold som oss, de har tre barn sammen nå etter tyve år sammen. 

Anonymkode: 0183e...d78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste en samlivsterapeut som mente at de fleste har 3 langvarige forhold gjennom livet. Noen klarer dette med samme partner. Poenget er vel at det er natulig å utvikle seg, og at behovene, og hva vi ønsker i et parforhold endrer seg gjennom livets ulike faser. Om man klarer å utvikle seg og endre seg sammen med partneren, slik at man fortsetter å møte hverandres behov, kan man få det til å vare livet ut. Jeg ble sammen med mannen da jeg var 16, er nå 41 og har barn på vei ut. Det er ingen selvfølge at vi fortsatt holder sammen, men det er en blanding av mye aktivt arbeid med forholdet, vilje, og en dose flaks med partnervalg som gjør at vi (igjen) føler oss på samme sted i livet og ikke kunne tenkt oss noe annet nå. 

Anonymkode: 62a0e...1b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Sharita skrev:

12 år fra hverandre. Men vi glemte aldri hverandre, ble lissom aldri ferdig med hverandre. Ble slutt pga tullete grunner, som at begge var usikre på hverandre. Hadde litt sporadisk kontakt. Var venner og traff hverandre og fant på ting det første året. Så mista vi kontakten da jeg fant en ny og han etterhvert også fant seg ei ny. Men vi ble venner på facebook etter noen år, snakka litt der av og til og når vi møttes tilfeldigvis på butikk etc. Det merkeligste var att sønnene våre gikk i samme barnehage, så møtte på han massevis da❤ plutselig møttes vi på butikken da begge var single,  var akkurat som alt bussa opp igjen den dagen. etter det snakka vi massevis sammen. Begynte å møte hverandre, og da gikk ting veldig fort i svinga etter det😀 leit å høre om bruddet. Håper dere finner tilbake til hverandre igjen❤ alltid trøstet meg med at hvis noe er ment for å være så vil det skje til den rette tiden

Denne historien gir meg så mye håp at jeg ikke kan annet enn å smile!! Vi har allerede en liten historie hvor vi har funnet veien til hverandre med noen få år mellom. Dette var da først som venner. Hun er en fantastisk person og akkurat nå kan jeg ikke se for meg å ende opp med noen andre enn henne. Jeg kommer nok ikke til å vente på henne, men vist tiden er rett i fremtiden og vi møtes så vil jeg ikke være redd for å ta sjangsen igjen. Takk for at du har delt dette med oss 😄

Anonymkode: c5159...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vårt tilfelle varte det i 19 år, fra vi var 16&18. Det sluttet å vare da han innledet ett forhold til en kollega med alt som hører med av løgn og svik. 

Anonymkode: cd10b...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...