Gå til innhold

Er vinneren i Idol forhåndsbestemt av TV2?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 7/8/2018 at 6:45 PM, AnonymBruker said:

Reality er ikke ekte. Alt blir produsert. I slike talent-reality så er det ikke slik at de vandrer inn på scenen rett fra gata. Det er ganske så lang og slitsom prosess i forveien. Du har intervju og audition i flere runder før du i det hele tatt havner på scenen foran dommerne. Alt er planlagt. Du blir nok oppfordret til å fortelle om det vanskelige og triste, for å høste sympati og for å gi showet litt dybde og mening. De lager TV for å tjene penger og for å få nok seere til å tjene penger. Og da må man bruke noen triks her og der. Det har også vært bevis og spekulasjoner om at de inviterer folk til å være med, f.eks en ganske ukjent sanger, en liten youtuber som få vet om men med potensialet til å komme langt og dra seere. 

Spørsmålene dommerne gir deltagerne, er ofte basert på disse intervjuene de ikke var til stede på. De har en produsert som drar i tråene i bakgrunnen. Det finnes bevis for at dommernes valg og personlige mening, er tungt produsert. Altså ikke deres egne meninger, de blir fortalt hvem de skal sende videre. Det finnes klare bevis for dette på youtube.. men om det er slik i 2018 vet jeg ikke, men tror nok det. 

Det som er litt trist, er at disse forferdelige tonedøve, talentløse folkene som alle ler av.. har gått igjennom samme prosess som de andre, fått ja hele veien for så å bli slaktet på nasjonal TV. Nå er jeg ikke kjent med norske versjonen av disse seriene da, har ikke sett det siden da Han Kurt vant i Idol i 1987. Men i det den Amerikanske så er disse dårlige/morsomme folkene veldig vanlig å ha med på TV og det er ikke sjeldent at Simon C. sier f,eks at det er foreldrene som har gitt barna for høye forhåpninger, når personen griner for å ha fått avslag. Problemer er ikke bare familien, de har vært igjennom flere ledd med auditions og slikt og tror da at de har en stor sjanse til å vinne.. for så å bli totalt slaktet på TV. 

Hvem som får ekstra tv-tid, vet de jo også på forhånd. Fordi de vet hvem som er potensielt en vinner, hvem som vil gi seere, hvem som gir best TV og de får da ekstra tv-tid og oppmerksomhet. Alt dette finner de jo ut i audutions og intervjuer lenge før de havner på scenen foran kjendis-dommerne. 

Anonymkode: 5b13a...823

Det er det samme i norge. Ei jente som ble sesongens store lættis fikk egoet sitt strøket gjennom hele prosessen, og ble fortalt at hun var kjempeflink. Og da når du får den dritkjipe tilbakemeldingen fra dommerne, så er det jo klart at reaksjonen blir kjempesjokk. Tv2 har selv sagt de velger ut folk fra hele spekteret, så de bevisst tar med dårlige på grunn av underholdingen.

Jeg gikk i klasse med ei jente som ble headhunted til å være med. Hun gikk videre langt inn i rundene hvor seerne stemmer. 

På programmet the voice, som er mere eller mindre idol, så legger de på autotune.

Anonymkode: 12f56...013

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

På programmet the voice, som er mere eller mindre idol, så legger de på autotune.

Anonymkode: 12f56...013

Hva er autotune?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Pipaluk said:

Hva er autotune?

Filter som pynter på stemmen. 

Anonymkode: 12f56...013

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2018 den 13.12, AnonymBruker skrev:

Du fikk visst rett. :P

Anonymkode: 9fdcd...504

 

På 14.7.2018 den 13.16, AnonymBruker skrev:

Ble kommentaren min litt for lang for deg, ettersom du tydeligvis ikke gadd å lese alt jeg skrev? 

Selv om jeg påpekte situasjoner som helt åpenbart var "klipp og lim" så nektet folk å tro på det jeg skrev. De kunne ha brukt ett par minutter å følge med på dette selv.

Men de ønsker rett og slett ikke å se dette. Det bryter vel med den "illusjonen" enkelte har om slike show...

Anonymkode: 438a7...09f

 

På 14.7.2018 den 17.12, AnonymBruker skrev:

Det er nettopp pga. slike blåøyde, ignorante og vil-ikke-se-sannheten-i øynene-folk som er grunnen til at slike show fortsatt eksisterer og serveres tv-seere i beste sendetid. Dette er big business som betyr masse penger i kassen. Penger styrer verden!

Anonymkode: 45650...09e

:facepalm: 

Anonymkode: d97c4...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.7.2018 den 19.52, AnonymBruker skrev:

ALLE slike talentkonkurranser er veldig rigget og planlagt. Det er neppe bestemt hvem som skal vinne til slutt, men det er nok nøye planlagt hvem som skal være med i sluttfasen, og de klarer å styre det dit de vil. Vi ser det samme i "Got Talent"-showene rundt omkring i verden, der inviteres artiser, tryllekunstnere, dansere etc. til showet, selv om de allerede har hatt sukess på andre arenaer. Da mener jeg hele prinsippet faller bort. Idol, Talenter etc. skal jo være et show for "mannen på gata" som ikke har et navn fra før.

Vi så nettopp et godt eksempel på dette i "Americas Got Talent". En artisk om ut og begynte å synge opera. Etter noen sekunder blir han stanset av Simon Cowell (noe han gjør ganske ofte med artister), og spør han om å synge en annen sang. Han hadde ingen "sang nr. 2", og da presterer Simon Cowell å be han synge en sang han etter eget sigende ALDRI hadde hørt før. Han fikk én time på å lære seg den. Ja, du leste riktig, EN (1!) time... Han kom tilbake, og sang den så fantastisk vakkert at han fikk stående ovasjoner. Kyss meg i ræva. Selvsagt fullstendig umulig å gjøre en slik prestajon. Så til de grader rigget at hele programmet mister sin seriøsitet. Det er samme opplegget over hele fjøla.

Men det stemmer jo at hvem som helst kan melde seg på, men det mange ikke vet, er at de som kommer på TV har vært gjennom MANGE runder før dette (derfor har de jo også filmklipp fra livene til mange av deltakerne som går videre), før til til slutt får komme på den ordentlige audition. Der spiller dommerne "dum" når de spør hvem vedkommende er etc. De vet selvsagt nøyaktig hvem det er og hva han/hun står for og er god for. Så krydrer de showene med noen elendige prestasjoner for å få det til å se ekte ut.

MEN, det fratar jo ikke deltakerne deres gode prestasjoner. De er ekte nok.

Anonymkode: 9e5dc...320

Om man er profesjonell musiker er det null problem å lære seg en sang på 1 time. Mange har såpass godt gehør at de tar ny musikk veldig raskt.

Anonymkode: aab43...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ei jente som var med for flere år siden. Hun har en flott stemme (men kanskje mer passende mot et visesangsegment). Hun er helt vanlig søt, ikke pur ung og hadde ikke en trist/dramatisk backstory.

Hun fikk ekstremt lite tv-tid og var helt ukjent for seerne da semifinalen hennes startet. I tillegg ble hun omtrent presset til å synge en skikkelig klissete popsang, ikke den vakre visa hun hadde tenkt p framføre. 

Hun gikk ikke videre til finaleukene og sier selv at hun nok ikke passet inn i den "pakken" produsenten ønsket seg og at hun skjønte hun ikke var deres favoritt.

Anonymkode: 5ccc3...f91

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan bekrefte at de må gjennom flere runder før de får synge for dommerne, og kanskje derfor ikke rart mange får sjokk når de plutselig får den reaksjonen av dommerne. Høres nesten lettere ut og komme videre til dommerne om man synger dårlig enn om man faktisk synger bra. Gikk selv på ungdomskole med en som var kjempe flink og synge, og vi alle tenkte endelig får hun vist fram talentet sitt. Hun kom ikke engang videre til runden med dommerne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jordbærkake34532 skrev:

Kan bekrefte at de må gjennom flere runder før de får synge for dommerne, og kanskje derfor ikke rart mange får sjokk når de plutselig får den reaksjonen av dommerne. Høres nesten lettere ut og komme videre til dommerne om man synger dårlig enn om man faktisk synger bra. Gikk selv på ungdomskole med en som var kjempe flink og synge, og vi alle tenkte endelig får hun vist fram talentet sitt. Hun kom ikke engang videre til runden med dommerne. 

Nei. 

Anonymkode: d97c4...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/2/2018 at 10:26 PM, AnonymBruker said:

Nei

Anonymkode: d97c4...671

 

On 7/3/2018 at 4:47 PM, AnonymBruker said:

Nei

Anonymkode: d97c4...671

 

On 7/3/2018 at 10:11 PM, AnonymBruker said:

Nope

Anonymkode: d97c4...671

 

On 7/4/2018 at 3:42 AM, AnonymBruker said:

No no :)

Anonymkode: d97c4...671

 

On 7/4/2018 at 3:42 AM, AnonymBruker said:

Ivar Hvem?

Anonymkode: d97c4...671

 

On 7/5/2018 at 7:58 AM, AnonymBruker said:

 

Det er du som påstår at det er rigget så da får du jammen med komme med noe bevis!

Anonymkode: d97c4...671

 

On 7/9/2018 at 10:39 AM, AnonymBruker said:

 

Anonymkode: d97c4...671

 

On 7/9/2018 at 1:00 PM, AnonymBruker said:

Ingen bevis har dukket opp i denne tråden, bare spekulasjoner. 

Nei

Anonymkode: d97c4...671

 

On 7/14/2018 at 1:02 PM, AnonymBruker said:

Kom med beviset du :buss:

Anonymkode: d97c4...671

 

On 7/15/2018 at 7:18 PM, AnonymBruker said:

 

 

:facepalm: 

Anonymkode: d97c4...671

 

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei. 

Anonymkode: d97c4...671

Fint om du faktisk kom med noen relevante kommentarer når du siterte innlegg i stedet for å bare skrive "nei", facepalm,osv Skal litt til for å dra ned nivået på kvinneguiden, men du klarer det med god margin. 

Anonymkode: 9fdcd...504

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fint om du faktisk kom med noen relevante kommentarer når du siterte innlegg i stedet for å bare skrive "nei", facepalm,osv Skal litt til for å dra ned nivået på kvinneguiden, men du klarer det med god margin. 

Anonymkode: 9fdcd...504

Kom med beviset du, har fortsatt ikke fått noen bevis for påstandene 😹😹😹

Anonymkode: d97c4...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke umulig at alt er forehåndsbestemt. Det blir å konspirere, men tenker det er helt greit.
Jo større perspektiv en klarer å ha, jo bedre.  

Anonymkode: dab32...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke forhåndsbestemt såklart 😺

Anonymkode: d97c4...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gretagarbo

Jeg tror ikke at det e forhåndsbestemt i form av at det tukles med stemmene, men at produksjonen eksponerer og fremmer sine favoritter er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En i klassen min hadde et søskenbarn som var med en gang, og hele familien satte sammen et satans apparat for å stemme henne frem hver eneste episode. Det var all over sosiale medier og rundt i nettverket deres. Hun vant. Når en slik aksjon kan bestemme hvem som vinner så er det ikke så mange som sitter og stemmer tror jeg.. 

Anonymkode: aca37...063

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En i klassen min hadde et søskenbarn som var med en gang, og hele familien satte sammen et satans apparat for å stemme henne frem hver eneste episode. Det var all over sosiale medier og rundt i nettverket deres. Hun vant. Når en slik aksjon kan bestemme hvem som vinner så er det ikke så mange som sitter og stemmer tror jeg.. 

Anonymkode: aca37...063

Bevis?

Anonymkode: d97c4...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

En i klassen min hadde et søskenbarn som var med en gang, og hele familien satte sammen et satans apparat for å stemme henne frem hver eneste episode. Det var all over sosiale medier og rundt i nettverket deres. Hun vant. Når en slik aksjon kan bestemme hvem som vinner så er det ikke så mange som sitter og stemmer tror jeg.. 

Anonymkode: aca37...063

Samme skjedde her i bygda, da ei jeg gikk på kulturskolen med før, vant en slik konkurranse. Det var et sånt vanvittig opplegg de la opp til for å stemme henne frem. Vi fikk til og med betalt for å stemme. 

Følte på det i ettertid, at det ikke føltes som en ærlig seier. Jeg syns egentlig selv at danseren som kjempet mot henne i finalen, var en mer fortjent vinner, men det ble jo et slikt press fra foreldre og slekt, at jeg og flere andre ikke turte å si at jeg ikke ville stemme på henne. 

Anonymkode: 1ab0e...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...