Gå til innhold

Kan noen spå meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trakk tre kort for meg selv og fikk sverdkongen, begerknekten og ni mynter. Er ikke sverdkongen og begerknekten motsetninger? 

Anonymkode: 8fd6a...e72

Nja, sverdkongen blir det sterkeste kortet her i hvertfall.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke fortid, nåtid og fremtid, men tre kort for å belyse en situasjon.

 

Anonymkode: 8fd6a...e72

hmm, ni kort og sverdkongen blir veldig motsetninger, du har klar analytisk hjerne mot ønsketenking og en tendens til å drukne sorgene. Begerknekten er den personen vi alle kjenner. Den personen som er forelsket i forelskelsen og bare liker ting når de er nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, O.G. skrev:

Nja, sverdkongen blir det sterkeste kortet her i hvertfall.

hmm, ni kort og sverdkongen blir veldig motsetninger, du har klar analytisk hjerne mot ønsketenking og en tendens til å drukne sorgene. Begerknekten er den personen vi alle kjenner. Den personen som er forelsket i forelskelsen og bare liker ting når de er nye.

det er opp til den som leser å lese kortet, da bruker man klarsynet, kortet representerer bare en vibrasjon, kan bety mange ting, ingen fasit. opp til den som leser.

Anonymkode: b2e68...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det er opp til den som leser å lese kortet, da bruker man klarsynet, kortet representerer bare en vibrasjon, kan bety mange ting, ingen fasit. opp til den som leser.

Anonymkode: b2e68...84c

Atte hæææ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med deg. Jeg tror at de som skal ha dato bare ser på stjernetegnet og så lager de en spådom som de tenker passer overens med hva stjernene sier. 

Hvis man skal spå så tenker jeg at det eneste man trenger er noe å "koble" seg på, og da holder det med en bokstav. Hvis jeg skulle spådd TS i denne tråden hadde jeg brukt hennes AB-kode. 

Anonymkode: 2ff91...6ce

Jeg holder ikke på med spådom ala Lili Bendriss. Jeg har ingen synske evner. Men jeg holder på med astrologi på et avansert nivå. Det baserer seg på at planetene påvirker oss utifra deres posisjon på himmelen og forhold til hverandre. Slik månen f.eks påvirker tidevannet og menstrusjonssyklysen så påvirker de oss også på et mentalt nivå. Det er teorien bak. Hvordan det påvirker oss varierer fra person til person. Bla. Utifra hvilken posisjon planetene hadde under fødselstidspunktet. Derfor må man alltid ha nøyaktig klokkeslett og dato. Alt annet blir bare ukeblad-astrologi og det er ihvertfall bare bløff. ;)

Hvor f.eks Saturn er plassert dagen i dag i forhold til fødselshoroskopet kan ha mye å si for om TS har en tung periode og hvilket område i livet det dreier seg om. Jeg kan se i tabellen over himmellegemer når Saturn forlater det området. Da kan jeg komme med en "spådom" som sier noe om når den tunge perioden kan gå over. Som et enkelt eksempel. Men jeg "dikter ikke opp" noen spådom. Det jeg sier vil en hvilken som helst annen astrolog også si. :)

Ts jeg må dessverre ha nøyaktig dato og klokkeslett, men forstår at du synes det er ubehagelig å poste det.

Anonymkode: e2a6c...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker said:

sverdkongen; klart hode, tenking, intellektuell kraft, autoritet, sannhet

begerknekten; driv og kraft, romanse, sjarm, kreativitet

ni mynter; glede, ønsker oppfylt

Anonymkode: 7f2b5...39e

 

35 minutter siden, O.G. said:

Nja, sverdkongen blir det sterkeste kortet her i hvertfall.

hmm, ni kort og sverdkongen blir veldig motsetninger, du har klar analytisk hjerne mot ønsketenking og en tendens til å drukne sorgene. Begerknekten er den personen vi alle kjenner. Den personen som er forelsket i forelskelsen og bare liker ting når de er nye.

Tusen takk, begge to. Nå fikk jeg litt å fundere på :) 

Det handlet om et kreativt prosjekt jeg nettopp har startet med.

Anonymkode: 8fd6a...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Tusen takk, begge to. Nå fikk jeg litt å fundere på :) 

Det handlet om et kreativt prosjekt jeg nettopp har startet med.

Anonymkode: 8fd6a...e72

Da skulle du helst hatt staver og mynter i legget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg holder ikke på med spådom ala Lili Bendriss. Jeg har ingen synske evner. Men jeg holder på med astrologi på et avansert nivå. Det baserer seg på at planetene påvirker oss utifra deres posisjon på himmelen og forhold til hverandre. Slik månen f.eks påvirker tidevannet og menstrusjonssyklysen så påvirker de oss også på et mentalt nivå. Det er teorien bak. Hvordan det påvirker oss varierer fra person til person. Bla. Utifra hvilken posisjon planetene hadde under fødselstidspunktet. Derfor må man alltid ha nøyaktig klokkeslett og dato. Alt annet blir bare ukeblad-astrologi og det er ihvertfall bare bløff. ;)

Hvor f.eks Saturn er plassert dagen i dag i forhold til fødselshoroskopet kan ha mye å si for om TS har en tung periode og hvilket område i livet det dreier seg om. Jeg kan se i tabellen over himmellegemer når Saturn forlater det området. Da kan jeg komme med en "spådom" som sier noe om når den tunge perioden kan gå over. Som et enkelt eksempel. Men jeg "dikter ikke opp" noen spådom. Det jeg sier vil en hvilken som helst annen astrolog også si. :)

Ts jeg må dessverre ha nøyaktig dato og klokkeslett, men forstår at du synes det er ubehagelig å poste det.

Anonymkode: e2a6c...392

Jeg ble nyskjerrig🙂 26.1 kl. 10

Anonymkode: 5e6df...324

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, O.G. said:

Da skulle du helst hatt staver og mynter i legget ditt.

Jeg fikk jo ni mynter, men ingen staver.

Hvor ofte er det «greit» å legge kort om den samme situasjonen? Jeg forstår jo at man ikke skal gjøre det igjen og igjen hver dag, for å få de kortene man ønsker seg, men er det for eksempel ok å gjøre det en gang i uka?

Anonymkode: 8fd6a...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Tusen takk, begge to. Nå fikk jeg litt å fundere på :) 

Det handlet om et kreativt prosjekt jeg nettopp har startet med.

Anonymkode: 8fd6a...e72

Jeg fikk dette med "klar tenking" kortet når jeg holdt på med eksamen i et kreativt fag og sliter med dette. 

 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk jo ni mynter, men ingen staver.

Hvor ofte er det «greit» å legge kort om den samme situasjonen? Jeg forstår jo at man ikke skal gjøre det igjen og igjen hver dag, for å få de kortene man ønsker seg, men er det for eksempel ok å gjøre det en gang i uka?

Anonymkode: 8fd6a...e72

Ni mynter betyr sikkert at du gjør det bra og vil ha suksess med prosjektet. Men ha et klart hode når du gjør den. Feks om du skriver tekst samtidig, eller skal organisere noe. :) 

 

Anonymkode: 7f2b5...39e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, O.G. skrev:

Atte hæææ?

Hun mener sikkert dette om at man skal bruke kortene på en mer intuitiv måte. Bare se på bildene, ta inn inntrykk og følelser. 

Anonymkode: 7f2b5...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg fikk dette med "klar tenking" kortet når jeg holdt på med eksamen i et kreativt fag og sliter med dette. 

 

Ni mynter betyr sikkert at du gjør det bra og vil ha suksess med prosjektet. Men ha et klart hode når du gjør den. Feks om du skriver tekst samtidig, eller skal organisere noe. :) 

 

Anonymkode: 7f2b5...39e

Ah! Takk! Det gir mening! :) 

Jeg prøver også å se på kortene for å se om noe kommer opp, men jeg er ikke så vant med tradisjonell tarot, og synes det er vanskelig. Jeg har brukt såkalte orakelkort en del. Kanskje jeg må finne tarotkort med bilder som tiltaler meg mer enn de «vanlige» tarotkortene :) 

Anonymkode: 8fd6a...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ah! Takk! Det gir mening! :) 

Jeg prøver også å se på kortene for å se om noe kommer opp, men jeg er ikke så vant med tradisjonell tarot, og synes det er vanskelig. Jeg har brukt såkalte orakelkort en del. Kanskje jeg må finne tarotkort med bilder som tiltaler meg mer enn de «vanlige» tarotkortene :) 

Anonymkode: 8fd6a...e72

Rider waite er bra! De er vel de mest vanlige kortene å bruke. Jeg har hatt de i 6 år og greier ikke bytte. 

Anonymkode: 7f2b5...39e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk jo ni mynter, men ingen staver.

Hvor ofte er det «greit» å legge kort om den samme situasjonen? Jeg forstår jo at man ikke skal gjøre det igjen og igjen hver dag, for å få de kortene man ønsker seg, men er det for eksempel ok å gjøre det en gang i uka?

Anonymkode: 8fd6a...e72

Ja, etterhvert som det blir progress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun mener sikkert dette om at man skal bruke kortene på en mer intuitiv måte. Bare se på bildene, ta inn inntrykk og følelser. 

Anonymkode: 7f2b5...39e

Vel, men da kan man bruke orakel kort av noe slag, ikke Tarot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Rider waite er bra! De er vel de mest vanlige kortene å bruke. Jeg har hatt de i 6 år og greier ikke bytte. 

Anonymkode: 7f2b5...39e

 

7 minutter siden, O.G. said:

Ja, etterhvert som det blir progress.

Takk :) Jeg har faktisk Rider-Waite, men illustrasjonene blir liksom for enkle til å «drømme seg bort i» og få intuitiv informasjon. For meg altså, jeg vet jo at veldig mange elsker dem. Men det er sikkert fordi jeg er vant med orakelkort.

Anonymkode: 8fd6a...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Takk :) Jeg har faktisk Rider-Waite, men illustrasjonene blir liksom for enkle til å «drømme seg bort i» og få intuitiv informasjon. For meg altså, jeg vet jo at veldig mange elsker dem. Men det er sikkert fordi jeg er vant med orakelkort.

Anonymkode: 8fd6a...e72

Har du vurdert å lære deg Lenormandsystemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trakk tre kort for meg selv og fikk sverdkongen, begerknekten og ni mynter. Er ikke sverdkongen og begerknekten motsetninger? Det var ikke fortid, nåtid og fremtid, men tre kort for å belyse en situasjon.

Jeg er ikke vant med tarot ,men du vet jo veldig mye, så derfor spør jeg deg :) 

Anonymkode: 8fd6a...e72

Du anbefales å søke råd og veiledning hos fagfolk innenfor prosjektet ditt, også å søke veiledning hos advokater og andre kloke hoder. Samtidig bør du lytte til intuisjonen din. Du vil klare deg best om du styrer alt selv. Det ligger an til en selvstendig rikdom men det vil koste deg mye. Særlig vil det være tungt å ha og vedlikeholde forhold underveis og senere.

Anonymkode: f10f6...1fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg holder ikke på med spådom ala Lili Bendriss. Jeg har ingen synske evner. Men jeg holder på med astrologi på et avansert nivå. Det baserer seg på at planetene påvirker oss utifra deres posisjon på himmelen og forhold til hverandre. Slik månen f.eks påvirker tidevannet og menstrusjonssyklysen så påvirker de oss også på et mentalt nivå. Det er teorien bak. Hvordan det påvirker oss varierer fra person til person. Bla. Utifra hvilken posisjon planetene hadde under fødselstidspunktet. Derfor må man alltid ha nøyaktig klokkeslett og dato. Alt annet blir bare ukeblad-astrologi og det er ihvertfall bare bløff. ;)

Hvor f.eks Saturn er plassert dagen i dag i forhold til fødselshoroskopet kan ha mye å si for om TS har en tung periode og hvilket område i livet det dreier seg om. Jeg kan se i tabellen over himmellegemer når Saturn forlater det området. Da kan jeg komme med en "spådom" som sier noe om når den tunge perioden kan gå over. Som et enkelt eksempel. Men jeg "dikter ikke opp" noen spådom. Det jeg sier vil en hvilken som helst annen astrolog også si. :)

Ts jeg må dessverre ha nøyaktig dato og klokkeslett, men forstår at du synes det er ubehagelig å poste det.

Anonymkode: e2a6c...392

Takk, men jeg driver med (drev med) astrologi i mange år selv. :) 

Mitt problem var at jeg fint kunne se etter hva den og den planeten i det og det huset betydde, men jeg klarte aldri å sy det sammen til en helhet. Noe i f.eks Venus kunne utligne noe i f.eks 4.hus eller noe sånt, og så ble det bare svada.

Jeg har Solen i Jomfruen
Månen i Tyren
Asc i Tvillingene 

Hva kan du si om meg ut i fra det? Jeg ser bare på hvert av dem, men får ikke en helhet i det. 

Og bruker du Venus og Mars for å se parforhold? 

Anonymkode: 2ff91...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, O.G. said:

Har du vurdert å lære deg Lenormandsystemet?

Nei, det hadde jeg faktisk ikke hørt om! :sjenert: Skal lese om det. Bildene som kom opp når jeg googlet var veldig fine i hvert fall!

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du anbefales å søke råd og veiledning hos fagfolk innenfor prosjektet ditt, også å søke veiledning hos advokater og andre kloke hoder. Samtidig bør du lytte til intuisjonen din. Du vil klare deg best om du styrer alt selv. Det ligger an til en selvstendig rikdom men det vil koste deg mye. Særlig vil det være tungt å ha og vedlikeholde forhold underveis og senere.

Anonymkode: f10f6...1fb

Takk! :) Flere interessante tolkninger her nå.

Anonymkode: 8fd6a...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...