Gå til innhold

Furuset - hvordan er det å bo der?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi bodde der ett par år fremtil 2016.

2 barn, en i BHG en på ungdomsskole.

Var kun en norsk ansatt i BHG, men de snakket norsk så det var greit. Eneste er at mitt barn ble sett ned på og snakket negativt om iom «barnet» ville ha leverpostei på maten.

 

Flyttet etter 3 innbrudd i boden og når noen hadde ripet opp den nye bilen vår. (Nissan Leaf) 

 

neitakk, og aldri igjen.

 

vi bodde foresten i enebolig! 

Anonymkode: d4138...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke så mye feil på de mørkhudede som folk her skal ha det til. Det aller verste er gamlingene som skal blande seg borti alt. Frekke oldiser.

Anonymkode: 7f899...6e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke så mye feil på de mørkhudede som folk her skal ha det til. Det aller verste er gamlingene som skal blande seg borti alt. Frekke oldiser.

Anonymkode: 7f899...6e6

Er du mørkhudet selv? Tipper det 

Anonymkode: 34221...83c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du mørkhudet selv? Tipper det 

Anonymkode: 34221...83c

Ha ha nei. Lys som dagen. Familien har vært norsk siden 1600 tallet, da med innslag av Finner 😊

Anonymkode: 7f899...6e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er gjenferdet til Joseph Goebbels. Jeg begynner å like denne tråden. 

Anonymkode: 2e352...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Groruddalen er nok det mest flerkulturelle området i hele Norge. Det er ikke en dårlig plass å bo, men det er annerledes enn å bo på en plass med mest nordmenn. Spesielt som kvinne må man være forberedt på å ta enkelte forehåndsregler, som å ikke gå rundt alene sent på kvelden. Hadde jeg vært en singel mann ville jeg ikke bekymret meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 6/28/2018 at 10:48 AM, AnonymBruker said:

Men er det like "ghetto" som f eks Stovner? Like skummelt rykte som Holmlia og Romsås? Beklager virkelig om jeg fornærmer noen nå, men jeg bare orker ikke gå rundt grøten i dag ... 😛

Anonymkode: 2e352...3b8

Mye verre. Går du rundt på senteret om kvelden, som lyshåret kvinne, blir du beglodd.

Du får den boligen du betaler for i Oslo. Furuset er av de billigste områdene, og det er det en grunn til. Jeg er ikke utpreget fremmedfiendtlig, men ville aldri bodd på Furuset.

Anonymkode: ecd17...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, StovnerJune said:

Groruddalen er nok det mest flerkulturelle området i hele Norge. Det er ikke en dårlig plass å bo, men det er annerledes enn å bo på en plass med mest nordmenn. Spesielt som kvinne må man være forberedt på å ta enkelte forehåndsregler, som å ikke gå rundt alene sent på kvelden. Hadde jeg vært en singel mann ville jeg ikke bekymret meg.

Ikke skriv om Groruddalen som om det er et homogent område. Det er veldig stor forskjell på for eksempel Vollebekk og Furuset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, T-Rex skrev:

Ikke skriv om Groruddalen som om det er et homogent område. Det er veldig stor forskjell på for eksempel Vollebekk og Furuset.

Jeg er godt kjent med Groruddalen og vet det finnes boligområder med store, fine hus og ressurssterke mennesker, men vi kommer nok ikke bortfra at det også er det mest flerkulturelle området i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, StovnerJune said:

Jeg er godt kjent med Groruddalen og vet det finnes boligområder med store, fine hus og ressurssterke mennesker, men vi kommer nok ikke bortfra at det også er det mest flerkulturelle området i landet.

Jeg er faktisk ikke helt enig i det. Grønland/Tøyen har høyere innvandrertetthet enn de fleste områdene i Groruddalen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må folk roe seg ned med hele den "ikke trygt alene som kvinne"...Det er ikke FARLIG å bo der eller oppholde seg der, det er greit nok at det er ungdomsgjenger som henger ved T-banen og slikt, men det er ikke sånn at man risikerer noe ved å være der..Det er jo selvfølgelig annerledes enn å bo på Montebello, men det er absolutt ikke FARLIG.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs litt hva man mener med farlig. Mange vil synes det er uvant og ubehagelig med pågående oppmerksomhet fra fremmede menn på hverdagslig basis. Men det merker man ikke noe til som mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, SunnivaOslo said:

Nå må folk roe seg ned med hele den "ikke trygt alene som kvinne"...Det er ikke FARLIG å bo der eller oppholde seg der, det er greit nok at det er ungdomsgjenger som henger ved T-banen og slikt, men det er ikke sånn at man risikerer noe ved å være der..Det er jo selvfølgelig annerledes enn å bo på Montebello, men det er absolutt ikke FARLIG.

Vel, jeg hadde ikke spasert rundt på Furuset nattestid.

Anonymkode: ecd17...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg hadde ikke spasert rundt på Furuset nattestid.

Anonymkode: ecd17...890

Jeg hadde ikke spasert rundt noen steder nattestid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/28/2018 at 11:34 AM, AnonymBruker said:

Herlighet, det visste jeg ikke! Trodde det var mindre ghetto, forbinder det bare med Linn Skåber siden hun kommer derfra.... Men hun er jo litt ghetto hun og når jeg tenker meg om, på sin måte! 😅

Anonymkode: 2e352...3b8

Hun kommer fra Oppsal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Måbarefåsiat... said:

Hun kommer fra Oppsal.

Og Oppsal er ikke veldig ghetto...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 28.6.2018 den 10.48, AnonymBruker skrev:

Men er det like "ghetto" som f eks Stovner? Like skummelt rykte som Holmlia og Romsås? Beklager virkelig om jeg fornærmer noen nå, men jeg bare orker ikke gå rundt grøten i dag ... 😛

Anonymkode: 2e352...3b8

Ja, det er akkurat det samme, men ingen av disse stedene er ‘skumle’ eller ‘getto’. Alle områder i Oslo er trygge og gettoer finnes ikke i Norge.

Det sagt ville jeg aldri bodd med barn i disse områdene, men det er ikke fordi det på noen måte er utrygt.

Anonymkode: 19354...479

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.6.2018 den 16.31, AnonymBruker skrev:

Ikke så mye feil på de mørkhudede som folk her skal ha det til. Det aller verste er gamlingene som skal blande seg borti alt. Frekke oldiser.

Anonymkode: 7f899...6e6

Om de er frekke eller ikke, skal jeg ikke uttale meg om, men de etnisk morske som fremdeles bor i Groruddalen er i stor grad famle. Det er lite tilsig av unge/barnefamilier. De som bor igjen er mye pensjonister som ikke vil flytte fra stedet de alltid har bodd. Når de dør, så tror jeg vi fort nærmer oss 100% ikke-norske.

Anonymkode: 19354...479

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i slutten av 20 årene og bor på Gamle Furuset, ved siden av Verdensparken. Ja, det er flerkulturelt men jeg har aldri følt meg utrygg der. Jeg har også gått ute midt på natten 😉

Egentlig et veldig stille og rolig område.

 

Men må innrømme at jeg foretrekker toget til og fra byen (fra Grorud stasjon). T-banen fremstår litt "skumlere".

Anonymkode: f60bd...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...