Gå til innhold

Furuset - hvordan er det å bo der?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som bor i, eller bare har erfaringer med hvordan området Furuset i Groruddalen i Oslo er? Føles det trygt å bo der, hvilke mennesker er det typisk som bor der? Og hvilke tilbud finnes i nærområdet? Hadde satt stor pris på å bli opplyst! 😄 Tenker kanskje leie hus der for en tid... Fint lite hus med stor grønn hage til en overkommelig pris... Men vil gjerne høre hvordan området er før jeg bestemmer meg. 

Anonymkode: 2e352...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bor i Ellingsrudåsen bare et stopp med banen fra der.Det er sentralt dem viktigste butikker er der relativt 100,apotek osv .Har et moderne bibliotek der jeg bruker det mye.Er lett tilgjengelig  til banen ,buss som går hver 10 min.Er jo mange flerkulturelle der men det er det over alt i Oslo uansett 😊

Anonymkode: 8637a...765

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen som bor i, eller bare har erfaringer med hvordan området Furuset i Groruddalen i Oslo er? Føles det trygt å bo der, hvilke mennesker er det typisk som bor der? Og hvilke tilbud finnes i nærområdet? Hadde satt stor pris på å bli opplyst! 😄 Tenker kanskje leie hus der for en tid... Fint lite hus med stor grønn hage til en overkommelig pris... Men vil gjerne høre hvordan området er før jeg bestemmer meg. 

Anonymkode: 2e352...3b8

Ville aldri bodd på Furuset nei. Må da være andre steder å leie i Oslo? Ville ikke følt meg trygg der. Bare utlendinger.

Anonymkode: 34221...83c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det like "ghetto" som f eks Stovner? Like skummelt rykte som Holmlia og Romsås? Beklager virkelig om jeg fornærmer noen nå, men jeg bare orker ikke gå rundt grøten i dag ... 😛

Anonymkode: 2e352...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ville aldri bodd på Furuset nei. Må da være andre steder å leie i Oslo? Ville ikke følt meg trygg der. Bare utlendinger.

Anonymkode: 34221...83c

Takk for ærligheten! Jeg bare har noen litt spesielle krav til bolig pga helsa, og så kan det ikke være alt for dyrt heller da jeg skal leie alene... Prøver å finne en liten enebolig til en overkommelig pris. Men det er viktig for meg å føle meg trygg også.... Er ikke spesielt "ghetto" selv nei...! 😋

Anonymkode: 2e352...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på Trosterud, og STORTRIVES! Aldri bodd et bedre sted enn her! Naboene er vennlige, rolige og imøtekommende (men ikke påtrengende), det er ikke for langt unna sentrum, marka er nærmeste nabo og alt jeg trenger i det daglige av butikker og offentlige tjenester finnes rett i nærheten! 

Ingen ghettofeel her, i alle fall! 

Det eneste negative jeg kan komme på (og her snakker vi virkelig i-landsproblem) er at Foodora ikke leverer på døren. 

Flytter ikke herfra før jeg må! 

Anonymkode: e6720...1e1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at lommeboken bestemmer.

 

Har selv bodd i området Furuset/Stovner og det er, for å si det rett ut "kølsort".

De få hvite du ser, ser du på toget/tbanen om morgenen og ettermiddagen, fordi de skal til og fra jobb.

Vil ikke betegne det som trygt for en ung, enslig kvinne å surre rundt der, spesielt ikke på kveldstid. Synd egentlig, for områdene der oppe er veldig åpne, grønne og pent lagt opp.

 

Det er det samme sør/øst i oslo og østkanten av indre oslo (tøyen/grønland).

Forsøk å finne en rimelig hybel i Oslo vest, om du ser på Furuset, kan du også se på områder helt ned til Oslogrensa ved Lysaker (det går tog).

Anonymkode: b41bd...b27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker said:

Men er det like "ghetto" som f eks Stovner? Like skummelt rykte som Holmlia og Romsås? Beklager virkelig om jeg fornærmer noen nå, men jeg bare orker ikke gå rundt grøten i dag ... 😛

Anonymkode: 2e352...3b8

Ja, like ghetto som Stovner om ikke mer! 

Anonymkode: 34221...83c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, like ghetto som Stovner om ikke mer! 

Anonymkode: 34221...83c

Herlighet, det visste jeg ikke! Trodde det var mindre ghetto, forbinder det bare med Linn Skåber siden hun kommer derfra.... Men hun er jo litt ghetto hun og når jeg tenker meg om, på sin måte! 😅

Anonymkode: 2e352...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker said:

Men er det like "ghetto" som f eks Stovner? Like skummelt rykte som Holmlia og Romsås? Beklager virkelig om jeg fornærmer noen nå, men jeg bare orker ikke gå rundt grøten i dag ... 😛

Anonymkode: 2e352...3b8

Som Stovner-beboer blir jeg ikke fornærmet. Å kalle Stovner og Holmlia ghetto bare forteller meg at du ikke aner hva du snakker om og henter informasjonen din fra VG-overskrifter.

Anonymkode: 2c687...ded

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Som Stovner-beboer blir jeg ikke fornærmet. Å kalle Stovner og Holmlia ghetto bare forteller meg at du ikke aner hva du snakker om og henter informasjonen din fra VG-overskrifter.

Anonymkode: 2c687...ded

Det er helt riktig, jeg vet ikke hvordan det er og har aldri bodd der, bare at jeg leser Aftenposten og ikke VG, og ikke bare overskriftene. Hah! Men alvorlig talt; jeg vil gjerne høre ulike synspunkter, så du må gjerne komme med dine meninger om hvordan du mener ulike områder er 😊 

Anonymkode: 2e352...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Som Stovner-beboer blir jeg ikke fornærmet. Å kalle Stovner og Holmlia ghetto bare forteller meg at du ikke aner hva du snakker om og henter informasjonen din fra VG-overskrifter.

Anonymkode: 2c687...ded

Jeg vil heller ikke si det er 'ghetto' (jeg som skrev litt lengre opp at jeg har bodd i området).

Men avstanden fra Stovner til Malmø er mindre enn man tror, Malmø er heller ikke 'ghetto' (forbinder 'ghetto' med fattigdom, på linje med slum). Det er dog i større og mindre grad på vei til å bli en etnisk segregert sone med alt det dette fører med seg.

Anonymkode: b41bd...b27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Som Stovner-beboer blir jeg ikke fornærmet. Å kalle Stovner og Holmlia ghetto bare forteller meg at du ikke aner hva du snakker om og henter informasjonen din fra VG-overskrifter.

Anonymkode: 2c687...ded

Det er ikke meningen å fornærme noen. Vg-overskrifter?  Har bodd i Oslo øst i over 20 år, så jeg vet godt hva jeg snakker om. Ville aldri anbefalt noen som ikke er kjent med miljøet å bosette seg på Furuset nå for tiden.

Anonymkode: 34221...83c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke meningen å fornærme noen. Vg-overskrifter?  Har bodd i Oslo øst i over 20 år, så jeg vet godt hva jeg snakker om. Ville aldri anbefalt noen som ikke er kjent med miljøet å bosette seg på Furuset nå for tiden.

Anonymkode: 34221...83c

Jeg kjenner helt klart ikke miljøet, og er litt engstelig av meg. Ung, norsk, enslig kvinne, 26 år. Hilsen t.s

Anonymkode: 2e352...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellingsrud vest er kjempehyggelig, mange etniske nordmenn og et trygt og fint område rett ved Østmarka. Stortrives her! 

Anonymkode: 7c709...c2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men er det like "ghetto" som f eks Stovner? Like skummelt rykte som Holmlia og Romsås? Beklager virkelig om jeg fornærmer noen nå, men jeg bare orker ikke gå rundt grøten i dag ... 😛

Anonymkode: 2e352...3b8

Ja.

Anonymkode: 3c98b...de6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at lommeboken bestemmer.

 

Har selv bodd i området Furuset/Stovner og det er, for å si det rett ut "kølsort".

De få hvite du ser, ser du på toget/tbanen om morgenen og ettermiddagen, fordi de skal til og fra jobb.

Vil ikke betegne det som trygt for en ung, enslig kvinne å surre rundt der, spesielt ikke på kveldstid. Synd egentlig, for områdene der oppe er veldig åpne, grønne og pent lagt opp.

 

Det er det samme sør/øst i oslo og østkanten av indre oslo (tøyen/grønland).

Forsøk å finne en rimelig hybel i Oslo vest, om du ser på Furuset, kan du også se på områder helt ned til Oslogrensa ved Lysaker (det går tog).

Anonymkode: b41bd...b27

"hilsen en som aldri har bodt i groruddalen.

Anonymkode: 44f61...cb0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

"hilsen en som aldri har bodt i groruddalen.

Anonymkode: 44f61...cb0

Jeg er født og oppvokst der faktisk vokste opp på Vestli på 70 og 80-tallet og kom tilbake i 1999 og bodde der til 2014, midt i trianglet Stovner, Romsås, Furuset.

Så jo, jeg vet veldig godt hva jeg snakker om, for jeg har faktisk sett hvordan det opprinnelig var.

Blendahvitt med barnefamilier i drabantbyer mellom 1970 og 1980, til et innvandrer halal-høl med bilbranner, ran, gjenger, forskjellige sedelighetskrim samt dumpingplass for sosialklienter (tyngre narkomane og alkiser).

Det er veldig trist, for områdene er fine, det er heller ikke noe 'ghetto', da det faktisk er ganske høye eiendomspriser og krever litt økonomi for å bo der, om du da ikke har en kommunal leilighet.
 

Anonymkode: b41bd...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er født og oppvokst der faktisk vokste opp på Vestli på 70 og 80-tallet og kom tilbake i 1999 og bodde der til 2014, midt i trianglet Stovner, Romsås, Furuset.

Så jo, jeg vet veldig godt hva jeg snakker om, for jeg har faktisk sett hvordan det opprinnelig var.

Blendahvitt med barnefamilier i drabantbyer mellom 1970 og 1980, til et innvandrer halal-høl med bilbranner, ran, gjenger, forskjellige sedelighetskrim samt dumpingplass for sosialklienter (tyngre narkomane og alkiser).

Det er veldig trist, for områdene er fine, det er heller ikke noe 'ghetto', da det faktisk er ganske høye eiendomspriser og krever litt økonomi for å bo der, om du da ikke har en kommunal leilighet.
 

Anonymkode: b41bd...b27

Som du overdriver, hilsen en som bodde på stovner fra 1981 til 2017.

Før og etter politistasjonen.

Anonymkode: 44f61...cb0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...