Gå til innhold

Ny bruktbil med to gåen lyspærer - Reklamasjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann. Kjøpte meg min første bil for rundt en uke siden. Bilen ble kjøpt fra en bilforhandler. Den har ikke noe form for bruktbilgaranti, så er bare reklamasjonsrett jeg tenker på her. Testet alle lyskombinasjonene her om dagen og fant ut at det ene tåkelyset var gåen, og at det faktisk mangler en pære på det ene parklyset. Litt usikker på hvorfor de tok ut pæra uten å erstatte den mens de først var i gang, men sånn er det. Angrer på at jeg ikke sjekket lysene før jeg kjøpte bilen men glemte det der og da. Å bytte et par lyspærer er sikkert ikke så altfor vanskelig, men har lite tid nå i sommer med jobb, og har ikke lyst å sette meg inn i det akkurat nå hvis jeg ikke må. 

Nå, det jeg lurer på, er dette noe jeg kan kreve at det tar regninga for? kan vel ikke koste så altfor mye på et verksted siden det er en relativ liten jobb? 

 

Anonymkode: aab40...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På en bruktbil må du nok betale, du kan reklamere i alle tilfeller, men det er neppe gratis. Siden du og har funnet ut at ene pæra bak er borte, må du nødvendigvis ha demontert slik at du har kommet helt inn til pærefestet. Da kunne du også ha satt inn ny. Se på andre siden, om det er 21/5w eller kun en 5w pære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra på Biltema og kjøp pærer, det er billig også. Den som mangler derimot...snodig. Kan ha vært forrige eier også, men en proff forhandler skal oppdage slikt. Er det el-feil på den (f.eks. sikringen går) når pæra er i burde du gå til forhandler og reklamere.

Anonymkode: 29fdc...50b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei da driter du deg bare ut 🤣

Anonymkode: bacac...e00

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda, dette er nesten på grensen til komisk. Det er sletts ikke noe du kan kreve at de skal ta regningen for. Hvis du så absolutt mener at du ikke har tiden til å gjøre det selv, ville jeg tatt en telefon til selgeren av bilen og nevnt at det manglet en pære, og om de kunne tenke seg å sette denne på plass for deg. Enten får du et ja, eller så får du et nei. Det bør ikke ta bilforhandleren lange tiden, men da gjør de det for å være trivelige, ikke fordi du har krav på det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...