Gå til innhold

Hvem blir sammen med muslimer her i Norge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

21 timer siden, hind skrev:

Han går i moské av og til, men jeg tror ikke han er så voldsomt sterk i troen. Han forguder i alle fall kona si, er for likestilling og lar døtrene få velge sine liv selv.

Og der har du grunnen til at det i sjeldne tilfeller fungerer med forhold mellom vestlige kvinner og muslimske menn. Jeg er med hånden på hjertet utrolig glad på din mors vegne. Og jeg har ingenting i mot mennesker som har vokst opp som muslimer i seg selv. Hvis de kvitter seg med middelalder-mentaliteten, og anerkjenner likestilling og frihet for barna så er det ingenting bedre enn dette. Men de er strengt tatt ikke muslimer lenger hvis de nipper til rødvin og spiser tapas med serranoskinke if you get my drift. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg leser slik så angrer jeg nesten mer på at jeg aldri ga en sjanse til den muslimske beundreren min. Men alle hiver på med skrekkhistorier, så jeg ble muslimfiendtlig igjen. De får være takknemmelige disse som ikke ville jeg skulle inn i et forhold med han, for jeg tok hensyn til deres forbanna følelser og ikke mine egne og det gnager enda. 

Blir bare irritert på og vente i evighet på denne norske kjæresten jeg aldri finner, for det er helst en norsk jeg burde finne i følge folk flest. Men det eneste jeg ser her er trauste, forsiktige , dårlig selvtillitmenn :( gørr kjedelige. Glade i øl og være på puben..... hvor er den spennende og dypere mannen?:( 

Anonymkode: ec7c9...a03

Hvis du helt ærlig talt skifter mellom å være "muslimfiendtlig", og ikke, basert på et par poster på et forum, så skal du være sjeleglad for at du ikke har involvert deg med en muslim. Du burde selv klare å tenke og vurdere hva islam er, og i hvilken grad den islamske kulturen er kompatibel med den vestlige. 

Og med all respekt, den "spennende og dype" mannen finner som regel partnere som selv er dype, spennende og innehar evnen til intellektuell refleksjon og interessant tenkning. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den spennende og dypere mannen finner du ikke blandt etnisk norske menn, sorry men det er dessverre sannheten..

Anonymkode: 48644...fe4

Nei, de finner du hos det muslimske patriarkatet, sant? Du vet, de som driver med flerkoneri, steining av homofile, drap av kvinner som er utsatt for voldtekt, de som følger i mohammeds fotspor om å gifte seg med 7-åringer osv. Kjempespennende. I hvert fall om du i tillegg er klin sprø.

 

Anonymkode: a5412...6b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, de finner du hos det muslimske patriarkatet, sant? Du vet, de som driver med flerkoneri, steining av homofile, drap av kvinner som er utsatt for voldtekt, de som følger i mohammeds fotspor om å gifte seg med 7-åringer osv. Kjempespennende. I hvert fall om du i tillegg er klin sprø.

 

Anonymkode: a5412...6b7

🙊

Anonymkode: 7bb80...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og der har du grunnen til at det i sjeldne tilfeller fungerer med forhold mellom vestlige kvinner og muslimske menn. Jeg er med hånden på hjertet utrolig glad på din mors vegne. Og jeg har ingenting i mot mennesker som har vokst opp som muslimer i seg selv. Hvis de kvitter seg med middelalder-mentaliteten, og anerkjenner likestilling og frihet for barna så er det ingenting bedre enn dette. Men de er strengt tatt ikke muslimer lenger hvis de nipper til rødvin og spiser tapas med serranoskinke if you get my drift. 

Hvis du helt ærlig talt skifter mellom å være "muslimfiendtlig", og ikke, basert på et par poster på et forum, så skal du være sjeleglad for at du ikke har involvert deg med en muslim. Du burde selv klare å tenke og vurdere hva islam er, og i hvilken grad den islamske kulturen er kompatibel med den vestlige. 

Og med all respekt, den "spennende og dype" mannen finner som regel partnere som selv er dype, spennende og innehar evnen til intellektuell refleksjon og interessant tenkning. 

Nei, de finner du hos det muslimske patriarkatet, sant? Du vet, de som driver med flerkoneri, steining av homofile, drap av kvinner som er utsatt for voldtekt, de som følger i mohammeds fotspor om å gifte seg med 7-åringer osv. Kjempespennende. I hvert fall om du i tillegg er klin sprø.

 

Anonymkode: a5412...6b7

Det virker for meg som de "trivelige" muslimene "alle" kjenner på KG slett ikke er eller lever som muslimer. Hadde de fulgt koranen ville de vært uspiselige.

Dvs de kaller seg muslimer og spiser ikke gris. Men ellers er det som folk flest. Ikke rart de fremstår som trivelige. 

Anonymkode: 32d58...885

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og der har du grunnen til at det i sjeldne tilfeller fungerer med forhold mellom vestlige kvinner og muslimske menn. Jeg er med hånden på hjertet utrolig glad på din mors vegne. Og jeg har ingenting i mot mennesker som har vokst opp som muslimer i seg selv. Hvis de kvitter seg med middelalder-mentaliteten, og anerkjenner likestilling og frihet for barna så er det ingenting bedre enn dette. Men de er strengt tatt ikke muslimer lenger hvis de nipper til rødvin og spiser tapas med serranoskinke if you get my drift. 

Hvis du helt ærlig talt skifter mellom å være "muslimfiendtlig", og ikke, basert på et par poster på et forum, så skal du være sjeleglad for at du ikke har involvert deg med en muslim. Du burde selv klare å tenke og vurdere hva islam er, og i hvilken grad den islamske kulturen er kompatibel med den vestlige. 

Og med all respekt, den "spennende og dype" mannen finner som regel partnere som selv er dype, spennende og innehar evnen til intellektuell refleksjon og interessant tenkning. 

Nei, de finner du hos det muslimske patriarkatet, sant? Du vet, de som driver med flerkoneri, steining av homofile, drap av kvinner som er utsatt for voldtekt, de som følger i mohammeds fotspor om å gifte seg med 7-åringer osv. Kjempespennende. I hvert fall om du i tillegg er klin sprø.

 

Anonymkode: a5412...6b7

Hvorfor skal jeg være sjeleglad for det? Jeg vet hva Islam er, og eg kan fint leve med en som går i moske, ikke spiser svin og ligger unna alkohol. Å ikke spise svin og ligge unna alkohol er pluss.
Omskjæring, tvangsdilldekking deler jeg ikke. 

Men flerkoneri , steining, kvinnedrap, gifter seg med barn kjenner jeg ikke til. De i min krets er ikke slik. De hater pedofili og alt dette... 😛 

Anonymkode: ec7c9...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at når en norsk kristen dame blir sammen med en muslimsk mann så er det i utgangspunktet en kvinne som blir sammen med en dame. Det at de har forskjellig bakgrunn er sekundært.

Anonymkode: 0a900...313

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.6.2018 den 2.17, AnonymBruker skrev:

Det finnes vanvittig mange fordommer mot innvandrere, og da særlig muslimer. De færreste av dem har rot i virkeligheten. For å gjøre det helt banalt; muslimer er også mennesker og kommer i alle farger, fasonger og varianter. Her inne vil du se et overtall av hatske og fordomsfulle meninger om utlendinger, men de er heldigvis ikke i flertall ute i den virkelige verden, selv om det begynner å bli farlig mange av dem.

Anonymkode: a5ff8...b74

Det er ikke riktig å si "fordommer mot muslimer" Disse representerer en ideologi vi rett og slett ikke vil ha her til lands pga det er intet positivt med den. Får den fotfeste blir det ikke pent her.

Dette er ikke en fordom. 

Anonymkode: 08170...641

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistenker at de fleste kvinner sammen med muslimer gjerne er veldig inkluderende . Det er liksom det ultimate beviset at de er fargeblinde. De aller fleste befinner seg lang ute til venstre . Glad i klare regler, rammer, Chavexz, Castro og Che og da passer islam ganske bra. Fra et sett strtenge regler til et annet med klare rammer. Under studeiene var de medlem av fargerikt felleskap, svermet for sosialistisk ungdom og boikotter Israel. Og da har de noe til felles med mannen som og hater israel. Felles verdier.

Norske verdier er kjedelige, spennede med nytt. Finner alltid grunner til forlate norsk kultur. Liker egentlig ikke svin, alkohol er dumt osv  De sier de ikke gir avkall pa noe ved å leve etter mannens islamske kulturverdier....

Anonymkode: 32d58...885

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det egentlig noen bestemt type som blir sammen med muslimer? Har selv vært sammen med flere muslimer og har flere venniner som er/har vært det, og mange av de er veldig pene. Jeg tror også det her blir vanligere og vanligere etterhvert som samfunnet blir mer flerkulturelt, og det er ingen hemmelighet at mange muslimske menn er veldig begeistret for og pågående på oss norske jentene. Det gjelder nok spesielt hvis man kommer fra et sted med mange innvandrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de fordommene stemmer ikke. Det er alle mulug type folk som blir sammen med muslimer. Pene kvinner, pene menn, snille kvinner, snille menn, blondt hår, mørkt hår, folk i smarte yrker, folk i praktiske yrker. Alt mulig for kjærlighet har ingen grenser :)

Anonymkode: 99074...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en norsk jente gift med en muslimsk pakistansk mann. Synes jeg selv er attraktiv, tynn og pen. Har gjennomsnittlig utdannelse. Han selv er også veldig kjekk og ordentlig. 

Anonymkode: 3414d...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.6.2018 den 17.09, AnonymBruker skrev:

Det virker for meg som de "trivelige" muslimene "alle" kjenner på KG slett ikke er eller lever som muslimer. Hadde de fulgt koranen ville de vært uspiselige.

Dvs de kaller seg muslimer og spiser ikke gris. Men ellers er det som folk flest. Ikke rart de fremstår som trivelige. 

Anonymkode: 32d58...885

Vel, de fleste muslimer er faktisk som folk flest. Konservative muslimer, som lever strengt, er i mindretall i mange muslimske land, og i verden ellers. I Marokko kaller de dem "skjegg", og fleiper mye på deres bekostning. At de lever på 1500 tallet ennå, og at kvinnene deres ikke er så dydige som bekledningen skal vise. Det ironiske er at vanlige marokkanske mennesker blir satt i samme gruppe her i Norge. 

Men de vanlige muslimer er muslimer. Det er det de identifiserer seg som, selv om de ikke er konservative når det gjelder alt. Det er også mange som kaller seg kristne som ikke følger bibelen slavisk. Det er ok for oss, så hvorfor er det annerledes med muslimer? Hvorfor må de enten være "skikkelig muslim", eller så er de ikke muslimer? Er det du eller jeg som kan bestemme at folk får identifisere seg som muslim eller ikke? 

Anonymkode: 86786...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror forøvrig at de som blir sammen med muslimer er dem som forelsker seg i en muslim. Som meg! Født og oppvokst i i en gladkristen familie. Var speider i alle år. Godt utseende, god utdannelse og god jobb. Falt meg aldri inn at jeg kunne bli sammen med en muslim, til jeg forelsket meg i en. Det var ikke mangel på andre muligheter, det var følelser. 

Anonymkode: 86786...ee8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror forøvrig at de som blir sammen med muslimer er dem som forelsker seg i en muslim. Som meg! Født og oppvokst i i en gladkristen familie. Var speider i alle år. Godt utseende, god utdannelse og god jobb. Falt meg aldri inn at jeg kunne bli sammen med en muslim, til jeg forelsket meg i en. Det var ikke mangel på andre muligheter, det var følelser. 

Anonymkode: 86786...ee8

Gikk forholdet bra? Jeg opplever bare mas fra andre norske når jeg nevner muslimer. 

Anonymkode: ec7c9...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det stor forskjell på muslimer. Det er som med kristne, de fleste nordmenn er kristne, men lever ikke som ekstreme kristne. Det er en del muslimer og, som overhodet ikke er strenge muslimer.

Jeg har vært sammen med en muslim jeg, men han kom til Norge da han var 2 år, var jo som alle andre. Jeg var og hjertelig velkommen i familien hans, søsteren hans er gift med en nordmann. Og jeg var ung, pen, veltrent og studerte, da jeg var sammen med denne mannen. 

Anonymkode: 8df97...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/29/2018 at 5:47 PM, AnonymBruker said:

Jeg tror at når en norsk kristen dame blir sammen med en muslimsk mann så er det i utgangspunktet en kvinne som blir sammen med en dame. Det at de har forskjellig bakgrunn er sekundært.

Anonymkode: 0a900...313

Det der skjønte jeg ikke. :klo:

Anonymkode: c87ea...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det stor forskjell på muslimer. Det er som med kristne, de fleste nordmenn er kristne, men lever ikke som ekstreme kristne. Det er en del muslimer og, som overhodet ikke er strenge muslimer.

Anonymkode: 8df97...3c5

De fleste nordmenn er ikke lenger kristne. Nordmenn med kristen tro er nå i mindretall i Norge.

Endret av Klossmajor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedsakelig er de som blir sammen med muslimer her i Norge muslimer selv. Som regel blir de sammen med noen fra samme etniske gruppe. Av etniske nordmenn som blir sammen med muslimer ser det ut til å være en veldig klar overvekt av kvinner som finner seg en muslimsk mann. Dette er vel hva man kan slå fast med sikkerhet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplever bare mas fra andre norske når jeg nevner muslimer. 

Anonymkode: ec7c9...a03

Alt burde selvsagt komme an på hvor «religiøs» man er. Andre norske kan ha en stygg tendens til kun å se religion... og ingenting annet. At personen er født muslim, men ikke oppfører seg som en, betyr ingenting. Alt de ser er en muslim. Sånne folk er ufattelig trangsynte og slitsomme  >_< 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Klossmajor skrev:

De fleste nordmenn er ikke lenger kristne. Nordmenn med kristen tro er nå i mindretall i Norge.

De fleste nordmenn er medlem av statskirken. Er man medlem der, anser jeg de for å være kristne. Og de fleste nordmenn døper, gifter seg i kirken osv. 

Anonymkode: 8df97...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...