AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #1 Del Skrevet 25. juni 2018 Har i mange år slitt med div sykdommer. Ble alvorlig syk for 3 år siden. Blitt oppsagt på jobben. Sliter meg ut i forhold til bekymringer rundt NAV. Det verste er ensomheten og tap av vennskap og sosialt liv. Venner forsvinner Og den dårlige samvittigheten i forhold til familien. Har sagt til mannen at han må være sosial uten meg. Hvor skal jeg hente energi fra? Anonymkode: b50ef...0b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Konditorfrue Skrevet 25. juni 2018 #2 Del Skrevet 25. juni 2018 Varm klem 💗 kan du gjøre hyggelige ting som gir deg glede,så kan mannen la deg få hvile litt ekstra om du blir sliten etterpå,.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #3 Del Skrevet 25. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har i mange år slitt med div sykdommer. Ble alvorlig syk for 3 år siden. Blitt oppsagt på jobben. Sliter meg ut i forhold til bekymringer rundt NAV. Det verste er ensomheten og tap av vennskap og sosialt liv. Venner forsvinner Og den dårlige samvittigheten i forhold til familien. Har sagt til mannen at han må være sosial uten meg. Hvor skal jeg hente energi fra? Anonymkode: b50ef...0b9 Hei, dette har nok også noe med personlighet å gjøre. Jeg har også vært alvorlig syk, ble sagt opp på jobben og gikk til slutt gjennom et samlivsbrudd. Men jeg har ikke mistet venner, jeg fikk faktisk flere venner i den perioden. For da jeg jobbet for fullt, hadde jeg ikke så mye tid til å være sosial eller møte nye folk. Jeg har brukt pasientorganisasjoner mye for å finne nye nettverk, og engasjert meg i ting på nett. Du skal ikke hente energi, du skal forvalte den energien du har på en bra måte. Har du lest om energiporsjonering? Det finnes flere kurs man kan ta i hvordan takle livet som kronisk syk, enten det er den spesifikke diagnosen eller bare generelt. Anonymkode: 5a958...a7c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #4 Del Skrevet 25. juni 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, dette har nok også noe med personlighet å gjøre. Jeg har også vært alvorlig syk, ble sagt opp på jobben og gikk til slutt gjennom et samlivsbrudd. Men jeg har ikke mistet venner, jeg fikk faktisk flere venner i den perioden. For da jeg jobbet for fullt, hadde jeg ikke så mye tid til å være sosial eller møte nye folk. Jeg har brukt pasientorganisasjoner mye for å finne nye nettverk, og engasjert meg i ting på nett. Du skal ikke hente energi, du skal forvalte den energien du har på en bra måte. Har du lest om energiporsjonering? Det finnes flere kurs man kan ta i hvordan takle livet som kronisk syk, enten det er den spesifikke diagnosen eller bare generelt. Anonymkode: 5a958...a7c Så bra for deg at du har funnet ut av dette med venner og energi. Jeg sliter veldig med å regulere energi. Fatigue er vanskelig. Jobber med å forstå fatigue. Har i tillegg ADHD så det med selvregulering er ikke så lett....🤣 har jeg energi etter jeg av. Anonymkode: b50ef...0b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #5 Del Skrevet 25. juni 2018 1 time siden, Konditorfrue skrev: Varm klem 💗 kan du gjøre hyggelige ting som gir deg glede,så kan mannen la deg få hvile litt ekstra om du blir sliten etterpå,.. Jeg prioritere hard. Hviler før og etter sosiale ting. Fordi det er viktig for meg. Klem tilbake Anonymkode: b50ef...0b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #6 Del Skrevet 25. juni 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så bra for deg at du har funnet ut av dette med venner og energi. Jeg sliter veldig med å regulere energi. Fatigue er vanskelig. Jobber med å forstå fatigue. Har i tillegg ADHD så det med selvregulering er ikke så lett....🤣 har jeg energi etter jeg av. Anonymkode: b50ef...0b9 Fatigue er veldig vanskelig, men energiporsjonering kan hjelpe. Altså, jeg lærte meg å ikke gjøre for mye de dagene jeg hadde energi. Og å gjøre mer av ting som gav meg energi, det kan være forskjellig, men jeg hadde mye nytte av spikermatter og sånne metallringer du kan bruke på fingrene til å massere fram blodsirkulasjonen. Og så hadde jeg hele tida små oppdrag jeg gjorde, feks selv om jeg ikke hadde jobb, gikk jeg på butikken hver formiddag for å kjøpe meg en liten muffins, husker jeg. For da hadde jeg vært "ute" den dagen. Jeg brukte en del penger på å dra på cafe for meg selv, eller delta på ting jeg var interessert i når jeg kunne. Og jeg brukte en del penger på taxi slik at jeg kom meg dit jeg skulle selv når jeg var veldig sliten. Og legger inn hvilkepauser og pustepauer i alt jeg gjør. Det gjør jeg faktisk fortsatt, nå som jeg er funksjonsfrisk og ute i jobb. Jeg bruker de samme teknikkene for å ikke slite meg meg ut. Feks i dag var jeg første dag i ny jobb, og selv om jeg følte meg helt fin etter jobben, gikk jeg hjem og hvilte, og faktisk sov noen timer, etter jobb. Jeg vet av erfaring av jeg blir mentalt sliten av nye inntrykk og å møte nye mennesker. Anonymkode: 5a958...a7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå