Gå til innhold

Er du avholds?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri prøvd narkotika, og har aldri drukket meg full. Men jeg liker smaken av enkelte viner, og drikker et glass til maten når jeg spiser ute eller får det servert. 

Anonymkode: ed866...68b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Drikker svært sjelden. Takker som oftes ja til et et glass vin hvis jeg blir tilbudt ved en anledning. Ellers er det like deilig med helg uten alkohol. Ikke noe savn. 

Anonymkode: 04d47...231

Gjest making.a.mess
Skrevet

Nå handler jo dette for mange av dere om hvor teite dere blir når dere drikker. Det gjelder å drikke lite nok til ikke bli teit. 

Men det med å være avholds er jo noe hver og enkelt må få velge. Det skiller seg dog litt ut og vil bli spørsmål. Å nippe til et glass fjerner spørsmålene. Men det er noe du velger. Du må derimot tåle at partner drikker. En som drikker og fester mye har du sikkert lite til felles med, men de fleste tar en øl en varm sommerdag og et glass vin til god mat. Det bør en partner tåle. At du ikke drikker betyr ikke at du må pålegge partner det samme. 

AnonymBruker
Skrevet

Aldri brukt narkotika og kun drukket moderate mengder av alkohol. Aldri vært beruset/full.

Tok for en tid siden et valg om å droppe alkohol heretter fordi det er en unødvendig utgiftspost pluss at det egentlig ikke smaker særlig godt. Ser kun for meg at jeg tar 1 drink eller 2 i året i sosialt lag heretter. Kan ikke si at jeg savner å drikke.

Anonymkode: e9b1a...3e5

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, making.a.mess skrev:

Nå handler jo dette for mange av dere om hvor teite dere blir når dere drikker. Det gjelder å drikke lite nok til ikke bli teit. 

Men det med å være avholds er jo noe hver og enkelt må få velge. Det skiller seg dog litt ut og vil bli spørsmål. Å nippe til et glass fjerner spørsmålene. Men det er noe du velger. Du må derimot tåle at partner drikker. En som drikker og fester mye har du sikkert lite til felles med, men de fleste tar en øl en varm sommerdag og et glass vin til god mat. Det bør en partner tåle. At du ikke drikker betyr ikke at du må pålegge partner det samme. 

Man behøver ikke å bli sammen med noen som må ha alkohol mer enn seg selv.

Skrevet (endret)

Drikker så og si aldri. Mye fordi jeg ikke liker alkohol, men også fordi jeg går på medisiner som kræsjer med alkohol

Endret av Sugerøret
AnonymBruker
Skrevet

Neste dom jeg kan si ja. Deikker kanskje 4-5 rusbrus i året.

Grunnen er at jeg synes ikke det smaker så godt. Jeg drakk ikke noe i ungdomstiden og fikk aldri det presset om «å bare drikke for å drikke», og har ikke fått en smak for alkohol. Så hvorfor drikke noe som ikke er godt. Og har ikke noe ønske om å bli full og evt. miste kontroll over meg selv heller.

Og en siste ting er at det er veldig kjekt å komme seg hjem på kvelden, så ofte kjører jeg (god unskyldning for å ikke drikke også. Da slipper du for mange spm om hvorfor :) )

Anonymkode: 2637f...a0a

AnonymBruker
Skrevet

Har vært innom den obligatoriske tenåringsflatfylla, men er nå, nesten 30 år senere, avholds. Ser ikke noe poeng med å drikke. Det er dyrt, kan skape avhengighet, og har gitt mange mennesker dype sår i kropp og sjel. Dessuten har dagen derpå ofte negative følger for både enkeltindivid og sykefravær. For min del kunne alkohol gjerne vært like «forbudt» og uglesett som røyking her til lands. (Og både drinker, øl og vin kan være like gode uten alkohol.)

Anonymkode: b21db...238

Gjest making.a.mess
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man behøver ikke å bli sammen med noen som må ha alkohol mer enn seg selv.

Greit nok, men det blir litt lite utvalg menn for deg å velge i om han skal være avholds OG kjemien skal klaffe. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri tatt narkotika (!), men har selvsagt drukket alkohol. Da Jeg jeg var yngre 18-20 kunne det skje at jeg drakk litt for mye (dvs. mer enn jeg foretrekker, men ikke snydens) slik at jeg ble litt bakfull dagen derpå. Etter at jeg trådte inn i 20-årene har jeg kun drukket enkelte glass vin eller en beskjeden drink eller to sammen med venninner. Drar ikke lenger på typiske fester, men liker rolige venninnekvelder. 

Nå har jeg fått barn og har vært totalt avholds siden jeg fikk positiv g-test i august i fjor, og gidder ikke styret med pumping for å kunne ta meg et glass vin. Regner med å være avholds frem til neste år. Eller kanskje enda lenger, jeg savner nemlig ikke alkohol. 

Anonymkode: 03f6a...8f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...