Jadzia Skrevet 25. juni 2018 #21 Skrevet 25. juni 2018 Har aldri prøvd noe form for narkotiske stoffer, aldri prøvd å røyke. Har aldri vært full, liker ikke hverken smaken eller følelsen alkoholen gir i kroppen.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #22 Skrevet 25. juni 2018 Aldri prøvd noe narkotika, vil ikke heller. Men jeg elsker vin og hvor avslappet en blir av et glass på kvelden. Og maten smaker myyye bedre med riktig vin til. Liker det meste av alkohol, men spesielt sterk vin. Og whiskey. Drikker sjelden mye, men en god fest er velkommen inni mellom... Verdt det selv om du føler deg elendig dagen etter. Forstår ikke folk som aldri er på fylla, men vi er jo forskjellige Anonymkode: dbd0e...1fb
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #23 Skrevet 25. juni 2018 Jeg kan vel kalle meg avholds, men ikke fordi det er noe jeg har bestemt meg for eller har sterke meninger om. Jeg synes bare alkohol smaker dritt. Og da ser jeg absolutt ingen grunn til å drikke det heller. Jeg er alene med to små barn, så det er ikke så mange ganger det hadde vært aktuelt å drikke uansett. Jeg er 29 nå, og fra jeg var 18 og til nå har jeg drukket alkohol i gjennomsnitt en til to ganger i året. Nå er det vel over tre år siden sist, og det var champagne i et bryllup. Anonymkode: 294cd...3b3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #24 Skrevet 25. juni 2018 Jeg er helt avholds nå. Aldri vært spesielt glad i alkoholrusen, men drukket ganske mye for det. Poenget var vel å glemme hvem jeg var. Nei, narkotika var min store kjærlighet i mange år. Det var tre faste stoffer jeg tok hver dag, alt det andre tok jeg når det passet. Ren og skjær galskap. Jeg åpnet opp øynene en dag og innså hva jeg faktisk drev med. Har vært totalt avholds fra alt siden den dagen. Det føles godt å ha kontroll igjen, og ikke minst et meningsfylt liv! Anonymkode: 1091b...21d 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #25 Skrevet 25. juni 2018 Jeg har aldri tatt narkotika og har ingen interesse av det. Var avholds i flere år da jeg dreiv med idrett uten problem. Nå drikker jeg et glass vin eller en cider fordi jeg synes det har god smak, men drikker meg aldri brisen. Drikker maks to glass vin en kveld. Forstår ikke hvordan noen kan like å bli svimmel sånn som man blir når man blir brisen. Det er jo bare ubehagelig. Hadde vært avholds om jeg ikke drakk alkhohol for smakens skyld. Anonymkode: 99800...a3a
SPOCA Skrevet 25. juni 2018 #26 Skrevet 25. juni 2018 Aldri røyket, prøvd snus eller narkotika, drikker heller ikke alkohol. Liker ikke smaken av alkohol, så det er ikke et problem. Min samboer må gjerne drikke alkohol innenfor rimelighetens grenser, det bryr jeg meg fint lite om.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #27 Skrevet 25. juni 2018 Tror jeg har blitt avholds. Har ikke drukket på snart 2 år, ikke engang en øl eller et glass vin. Nå liker jeg ikke engang lukta. Har brukt min del av narkotika før jeg ble 30, fått nok av det også. Siden det har gått så lang tid siden sist jeg drakk, føler jeg nesten for å fortsette den gode trenden. Savner ikke alkohol, tar meg heller et glass med brus eller saft. Liker ikke følelsen av å være brisen eller full heller. Anonymkode: 2fe9a...cf7
Ronaldo85 Skrevet 25. juni 2018 #28 Skrevet 25. juni 2018 Nei, hvordan skulle jeg ellers hatt kvalitet i livet? 😄
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #29 Skrevet 25. juni 2018 Narkotika i alle former holder jeg meg unna. Når det gjelder alkohol er jeg ikke fullstendig avholds, men jeg har aldri vært full, og jeg drikker sjelden. Er fullstendig edru i settinger der andre er fulle, eller om jeg ikke kjenner så godt de jeg er sammen med. Men det hender at jeg drikker et glass vin eller to som kos. Jeg har kjent mennesker som har et alkoholproblem, og jeg ser hva det kan gjøre med et menneske og med de rundt. Jeg er derfor opptatt av å ha et fornuftig forhold til alkohol, og jeg er bevisst omgivelsene mine. Uansett, dersom du har et alkoholproblem, er det selvsagt grunn til å bli avholds. Anonymkode: 93d82...494
Påkrevd Skrevet 25. juni 2018 #30 Skrevet 25. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri tatt narkotika og har ingen interesse av det. Var avholds i flere år da jeg dreiv med idrett uten problem. Nå drikker jeg et glass vin eller en cider fordi jeg synes det har god smak, men drikker meg aldri brisen. Drikker maks to glass vin en kveld. Forstår ikke hvordan noen kan like å bli svimmel sånn som man blir når man blir brisen. Det er jo bare ubehagelig. Hadde vært avholds om jeg ikke drakk alkhohol for smakens skyld. Anonymkode: 99800...a3a Jeg forbinder ikke det å være brisen med svimmelhet, men med å være åpen, pratsom og lett til sinns. Blir det mer enn det er man full. Når jeg først er her på tråden kan jeg nevne at jeg drikker vin, og utepils på dager som denne er heller ikke å forakte. Men ikke mer enn til brisen-stadiet (min versjon av brisen:) Narkotika er helt uaktuelt.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #31 Skrevet 25. juni 2018 Jeg har aldri prøvd narkotika og det frister heller ikke å prøve. Jeg drikker vel tilsammen en vinflaske på et år og da mest når jeg blir tilbudt i lukket selskap. Max 2 per kveld og de kveldene er det 2-3 av i året. Jeg sier at jeg kan ta et glass når ingen presser meg, men vil ikke drikke når jeg er på et sted der det kan bli press (pub og lignende). Jeg kjøper av og til en liten flaske av en alkoholfri vin jeg har funnet som jeg synes er god. Det holder leeeenge for meg. Anonymkode: 1cfa5...0c1
helledussen Skrevet 9. juli 2018 #32 Skrevet 9. juli 2018 På 25.6.2018 den 10.10, AnonymBruker skrev: Lurer på om mange her inne er avholds? Tenker da i den grad at du holder deg unna alt av alkohol og narkotika. Jeg vurderer sterkt å bli det. Og er vel egentlig bare litt nysgjerrig på å høre om noen som har tatt den stien, hvordan det har endret livet ditt, hvor vanskelig det var, osv. Er anonyme alkoholikere en god ide? Eller klarte du deg fint på egenhånd? Hvordan vil det prege meg å være sammen med noen som fortsatt drikker? Men det handler vel hovedsakelig om min egen innstilling (så lenge h*n ikke presser meg til å drikke såklart) Anonymkode: 5b5e6...d9a Jeg har aldri likt smaken på alkohol så jeg har holdt meg unna. Er også bedre for min tarm å ikke drikke.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #33 Skrevet 9. juli 2018 Jeg er totalavholds. Har aldri vært noe problem, men nå har jeg alltid vært jævlig sta da. Svarer stort sett ganske passivt-aggressivt til de som prøver å presse meg til å drikke, som feks ved å forklare hva jeg liker minst med den norske drikkekulturen. Det har ført til at jeg har blitt invitert til færre sammenkomster med alkohol involvert, men jeg anser ikke det som noe tap da det var de som prøvde å presse meg til å drikke først. Jeg er 30. Anonymkode: 69b6d...7c1 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #34 Skrevet 9. juli 2018 Nyter alkohol 2 ganger i året. Organiserte treff med barndomsvenner. Ingen alkohol utenom. Anonymkode: 18a69...50f
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #35 Skrevet 9. juli 2018 Ja, i grunnen. Har aldri brukt narkotika, og alkohol har jeg bare drukket noen få ganger (utover smaking som alle av en eller annen grunn skal ha meg til). Det er flere grunner til det - først og fremst det at jeg har epilepsi og bruker medisiner mot det. Alkohol går dårlig sammen med medisinene og kan dessuten forårsake flere anfall. I tillegg har jeg hatt flere psykoser og vil selvsagt ikke trigge det. Til slutt liker jeg ikke smaken av alkohol noe særlig. Øl smaker grusomt, noen få viner smaker OK, men de fleste smaker sterkt/surt og er ikke noe jeg ville ha drukket for kosens skyld i alle fall. Anonymkode: 0b842...585
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #36 Skrevet 9. juli 2018 Narkotika har jeg aldri prøvd. Jeg er ikke bevist avholds. Men drikker aldri, jeg synes ikke det er spesielt godt, og det gir meg ikke noe. Så hvorfor drikke da? Alle mine venner har ingen problemer med dette. Min familie har større problemer med det, men så kommer vi fra en lang rekke alkoholikere. Og det ser ut som det er noen som har blitt det nå, av oss voksne barna. Utrolig vondt og se på, men mer glad blir jeg for mitt valg. Anonymkode: b3bd7...12a 1
Nyttig Skrevet 10. juli 2018 #37 Skrevet 10. juli 2018 Kaller meg ikke avholds, men drikker svært lite. Det er ikke verdt å drikke noe som gjør at man føler seg redusert dagen derpå, finnes ingen positive ting med alkohol. I Norge vokser vi opp med at alkohol er gøy og kos. Da blir jo samfunnet deretter, drikkepress og dårlig oppførsel generelt. Så fort man ikke har noe å finne på: drikke alkohol. Fordi det er jo såå gøy! Nå har nok flertallet av de som drikker i Norge et alkoholproblem, uten at de ser det selv. For det er få som ser hva de holder på med i livet. Nordmenn flest er så gale i hodet at de tror det er sosialt å drikke alkohol. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #38 Skrevet 10. juli 2018 Fra å ha drukket vin hver fredag og lørdag i årevis (moderat) har jeg nå kommet til det punkt at jeg bare drikker ved festlige anledninger. Bodde tidligere med en med alkoholproblemer, og har nå møtt en som er helt avholds. Helt fantastisk! Anonymkode: 17c3f...a44
Angelheart2 Skrevet 10. juli 2018 #39 Skrevet 10. juli 2018 Er ikke bevisst avholds og har ingen motforestillinger til alkohol, men jeg drikker svært sjelden. Syns det er godt med et glass god vin til enkelte matretter når jeg er på gode restauranter og kan ta meg en cider i veldig godt lag, men utover det blir det veldig langt mellom alkohol-drikkingen. Jeg opplever heller aldri noe press om å måtte drikke, og det begrenser hverken mine muligheter til å være sosial eller kose meg på noe som helst måte. Har så langt aldri fått noen kommentarer på at jeg ikke drikker, og jeg vet ikke om det egentlig er noe som noen legger noe merke til? Narkotika har jeg aldri prøvd, så det er ikke aktuelt i det hele tatt. Jeg tenker at dersom man sliter med tanken på å ikke skulle drikke alkohol, eller ikke kan være sosial dersom man drikker vann eller brus, da han man faktisk et alkoholproblem.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #40 Skrevet 10. juli 2018 Jeg er totalavolds, og har vært der i snart 20 år. Narkotika har jeg aldri prøvd, men jeg drakk altfor mye i unge år. Det var et helt bevisst valg å bli avholds. Jeg kommer fra en familie hvor rusavhengighet har gått i arv gjennom generasjoner, og jeg vokste opp med en pappa som var alkoholiker, og døde tidlig som følge av rusavhengigheten sin. Jeg merket mer og mer hvor lite kontroll jeg hadde, både på mengde og adferd, når jeg drakk, og jeg var livredd for å ende opp som rusavhengig. I starten av min karriere som avholds opplevde jeg en del drikkepress, og til tider nesten sjikane fordi jeg ikke drakk (var jeg så mye bedre enn andre/skulle jeg følge med på hva se gjorde mens jeg selv hadde full kontroll?). Akkurat det har blitt bedre med årene. Vi blir eldre, omgangskretsen sine drikkevaner endres, osv. Jeg er veldig tilfreds med valget mitt. Jeg har alltid kontroll, jeg er alltid meg selv, og jeg har ikke savnet alkohol en eneste gang. Anonymkode: cf0a0...792
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå