Gå til innhold

Homofili


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva sier Gud om homofili? Er Gud egentlig i mot det, eller er det noen mennesker som har tolket det slik bare?

Og hva mener du om det? Om du er kristen eller ei. 

Anonymkode: d06ff...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke på en Gud. Men står i bibelen

«Derfor overga Gud dem til skammelige lidenskaper. Kvinnene deres byttet om det naturlige samliv med et som er mot naturen. På samme vis forlot også mennene den naturlige omgang med kvinnen og brant i sitt begjær etter hverandre. Menn drev skammelig utukt med menn, og fikk på sin egen kropp den straffen som var uunngåelig på grunn av deres forvillelse.» Romerne 1,26-27.

Det står jo ikke at det er forbudt. Men det er hva kirker har vell i sin egen vilje tolket det som forbudt og sagt at "Gud" hater homofile. 

personlig har kristendom øderlagt mer enn det har klart å komme fremover. Eller generelt all tro.  Tenk hvis ikke religion hadde finnes, da tror jeg verden hadde vært ett bedre sted. Men mennesker har alltid hatt behov for å tro at det er mer enn bare jorden og dette livet. Og det vet jo ingen. Men hvis du skal gå rundt å skjule for din legning for at du er redd for hva "Gud" tenker. Så kan jeg love deg at du vil ikke få noe bra liv på jorden. Er nok ikke mer enn at du blir borte når du dør, eller ett annet sted. Ingen vet noe om det.

Anonymkode: 688db...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke på en Gud. Men står i bibelen

«Derfor overga Gud dem til skammelige lidenskaper. Kvinnene deres byttet om det naturlige samliv med et som er mot naturen. På samme vis forlot også mennene den naturlige omgang med kvinnen og brant i sitt begjær etter hverandre. Menn drev skammelig utukt med menn, og fikk på sin egen kropp den straffen som var uunngåelig på grunn av deres forvillelse.» Romerne 1,26-27.

Det står jo ikke at det er forbudt. Men det er hva kirker har vell i sin egen vilje tolket det som forbudt og sagt at "Gud" hater homofile. 

personlig har kristendom øderlagt mer enn det har klart å komme fremover. Eller generelt all tro.  Tenk hvis ikke religion hadde finnes, da tror jeg verden hadde vært ett bedre sted. Men mennesker har alltid hatt behov for å tro at det er mer enn bare jorden og dette livet. Og det vet jo ingen. Men hvis du skal gå rundt å skjule for din legning for at du er redd for hva "Gud" tenker. Så kan jeg love deg at du vil ikke få noe bra liv på jorden. Er nok ikke mer enn at du blir borte når du dør, eller ett annet sted. Ingen vet noe om det.

Anonymkode: 688db...526

Finnes det en måte man kan bruke bibelen å vise at Gud ikke er i mot homofili, og det er ikke er en "regel"? 

Går det an å tro på Gud og også være for homofili? 

Anonymkode: d06ff...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus ville aldri ha godtatt homofile.

Anonymkode: 101ad...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jesus ville aldri ha godtatt homofile.

Anonymkode: 101ad...6ea

Hvorfor ikke?

Anonymkode: d06ff...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort mye rart. Gud snakker aldri via tastatur.

Anonymkode: 3daab...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et av de viktigste budskapene i Bibelen er at vi ikke skal dømme andre mennesker, det er det bare Gud som kan gjøre. Jeg er kristen, og har ingen rett til å dømme verken homofile eller noen andre mennesker, akkurat som jeg selv ikke ville like å bli dømt av andre. 

 

Endret av princeofithilien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jesus ville aldri ha godtatt homofile. Anonymkode: 101ad...6ea

Jo, det ville han nok, for Jesus var en tolerant og kul person da han gikk blant menneskene og de hadde alle varianter av samliv da også. 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke? Anonymkode: d06ff...48b

Gud har skapt alt i himmelen og på jorden, deriblant også homofile. Kanskje "utfordringer" er plassert på jorden for at fordømmende mennesker skal lære å bli bedre mennesker? 

Anonymkode: 76aa9...a91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...