Gå til innhold

Krenkelse å få ris etter seksuelle overgrep....


Gjest BearMama

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oi. Man kan få 20 000 i bot for å spise eller drikke på offentlig transportmiddel?

Høres ut som et land man bør lese hva loven sier, før man drar dit. Nå har ingen i min familie tenkt å beføle noen, men det er en reell mulighet for at en av oss kunne tatt en sup av en drikkeflaske på feil sted.

Men jeg er ikke tilhenger av en slik form for avstraffelse som stokkeslag. Spesielt siden han ikke har drept eller voldtatt noen. Fengselstraff burde vært nok.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke uvanlig med den avstraffelsen for den type overgrep i Singapore. 

Mannen var nok klar over at han begikk en forbrytelse og bør straffes for det, men fysisk avstraffelse er ikke noe som bør finne sted! Det bør avskaffes! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, ops2 said:

Oi. Man kan få 20 000 i bot for å spise eller drikke på offentlig transportmiddel?

Høres ut som et land man bør lese hva loven sier, før man drar dit. Nå har ingen i min familie tenkt å beføle noen, men det er en reell mulighet for at en av oss kunne tatt en sup av en drikkeflaske på feil sted.

 

Tror alle som drar til Singapore vet de har megastrenge straffer.   Men mulig de 20 000 i bot for å spise på offentlig transport er hvis man blir tatt flere ganger.  

Endret av Snillingen
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke synd på han. De klager over  3 slag på rumpa er nedverdigende behandling, men nedverdigende behandling får han tåle når han stakk hånden under BHen på en bevisstløs kvinne. 

Edit: Ser nå at han har hatt fingrene nede i trusen og befølte henne også. Enda mer grunn til at han ikke kan klage over å bli utsatt for nedverdigende behandling!

Endret av Snillingen
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
10 minutter siden, Snillingen said:

Synes ikke synd på han. De klager over  3 slag på rumpa er nedverdigende behandling, men nedverdigende behandling får han tåle når han stakk hånden under BHen på en bevisstløs kvinne. 

Her ser man et godt eksempel på holdninger som tar oss tilbake til middelalderens brutalitet dersom de sprer seg.

Middelmådigheter som ikke gidder å tenke prinsipielt er langt farligere enn brilliante retorikere med totalitære holdninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, GiftMann38 said:

Her ser man et godt eksempel på holdninger som tar oss tilbake til middelalderens brutalitet dersom de sprer seg.

Middelmådigheter som ikke gidder å tenke prinsipielt er langt farligere enn brilliante retorikere med totalitære holdninger.

Takk for flosklene og personangrepene. 

Endret av Snillingen
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På flybilletten er det advarsel mot import av narkotika kan føre til dødsstraff, best og oppføre seg i Singapore

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, GiftMann38 said:

Her ser man et godt eksempel på holdninger som tar oss tilbake til middelalderens brutalitet dersom de sprer seg.

Middelmådigheter som ikke gidder å tenke prinsipielt er langt farligere enn brilliante retorikere med totalitære holdninger.

Tja, det er ikke som om det er snakk om å innføre halshugging av tyver eller noe. Hva om forbryteren har veldig lav sjanse for å gjenta handlingen? I forhold til når man får et par mnd i fengsel som i Norge?

Hva om offeret får en positiv psykisk effekt der vedkommende raskere kommer seg ut i arbeid og klarer bearbeide traumet? Fordi den føler seg bedre ivaretatt, samt den psykologiske effekten av at man føler angriperen "fikk som den fortjente"? Offeret føler at overgrepet mot den blir tatt avlorlig og at forbryteren får en passende ekkel straff. Jeg ser for meg at det er enklere å akseptere at forbryteren får lov komme tilbake i lokalsamfunnet når man vet at den fikk denne type straff. Sånn sett er det positivt om vi får lavere gjentakelse + kortere traumetid for offeret + forbryteren får komme tilbake i lokalsamfunnet og tilbake i jobb. 

Kanskje de type menn og kvinner som gjør denne type lavpanna handling mot andre krever litt mer primitiv straff, kanskje de er litt mer primitive i tankegangen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, magikeren skrev:

Tja, det er ikke som om det er snakk om å innføre halshugging av tyver eller noe. Hva om forbryteren har veldig lav sjanse for å gjenta handlingen? I forhold til når man får et par mnd i fengsel som i Norge?

Hva om offeret får en positiv psykisk effekt der vedkommende raskere kommer seg ut i arbeid og klarer bearbeide traumet? Fordi den føler seg bedre ivaretatt, samt den psykologiske effekten av at man føler angriperen "fikk som den fortjente"? Offeret føler at overgrepet mot den blir tatt avlorlig og at forbryteren får en passende ekkel straff. Jeg ser for meg at det er enklere å akseptere at forbryteren får lov komme tilbake i lokalsamfunnet når man vet at den fikk denne type straff. Sånn sett er det positivt om vi får lavere gjentakelse + kortere traumetid for offeret + forbryteren får komme tilbake i lokalsamfunnet og tilbake i jobb. 

Kanskje de type menn og kvinner som gjør denne type lavpanna handling mot andre krever litt mer primitiv straff, kanskje de er litt mer primitive i tankegangen.

Norge er et av landene med lavest gjentakelsesprosent, så en kan mene mye om norsk fengsel men noe gjør vi tydeligvis riktig 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Singapore har svært strenge straffer og du kan få bot bare for å glemme å dra ned på do. Det finnes land som har bedritne lover, men hvis du er så dum å bryte loven når du er der, så får du bare slutte å klage og ta straffen din.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Apis skrev:

Norge er et av landene med lavest gjentakelsesprosent, så en kan mene mye om norsk fengsel men noe gjør vi tydeligvis riktig 

Enig i dette. Nei til sharia-lover!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
17 minutter siden, Apis skrev:

Norge er et av landene med lavest gjentakelsesprosent, så en kan mene mye om norsk fengsel men noe gjør vi tydeligvis riktig 

Har du statistikk på det at voldtektsmenn og pedofile har lavere gjentakelseprosent i Norge?

Norge suger på å beskytte de som blir utsatt for overgrep i Norge. Ikke bare må ofrene igjennom en helvetes kamp med rettssaker og gjenoppleve traumene for å så se på at gjerningsmannen knapt setter en fot innenfor murene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, BearMama skrev:

Har du statistikk på det at voldtektsmenn og pedofile har lavere gjentakelseprosent i Norge?

Norge suger på å beskytte de som blir utsatt for overgrep i Norge. Ikke bare må ofrene igjennom en helvetes kamp med rettssaker og gjenoppleve traumene for å så se på at gjerningsmannen knapt setter en fot innenfor murene.

Det er en stor belastning og være offer i en slik sak og norsk kriminalomsorg kan selvsagt bli bedre og enkelte burde aldri sette sine føtter utenfor noen gang mer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, ensidig meningspåvirkning og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Endret av Elaine Marley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
1 time siden, magikeren skrev:

Tja, det er ikke som om det er snakk om å innføre halshugging av tyver eller noe. Hva om forbryteren har veldig lav sjanse for å gjenta handlingen? I forhold til når man får et par mnd i fengsel som i Norge?

Hva om offeret får en positiv psykisk effekt der vedkommende raskere kommer seg ut i arbeid og klarer bearbeide traumet? Fordi den føler seg bedre ivaretatt, samt den psykologiske effekten av at man føler angriperen "fikk som den fortjente"? Offeret føler at overgrepet mot den blir tatt avlorlig og at forbryteren får en passende ekkel straff. Jeg ser for meg at det er enklere å akseptere at forbryteren får lov komme tilbake i lokalsamfunnet når man vet at den fikk denne type straff. Sånn sett er det positivt om vi får lavere gjentakelse + kortere traumetid for offeret + forbryteren får komme tilbake i lokalsamfunnet og tilbake i jobb. 

Kanskje de type menn og kvinner som gjør denne type lavpanna handling mot andre krever litt mer primitiv straff, kanskje de er litt mer primitive i tankegangen.

Dette kommer helt an på personen. Om en tidligere traumatisert person blir misbrukt, og er plaget av mye skyldfølelse, skam og maktesløshet- så kan det gjøre det verre at voldtektsmannen blir straffet slik. Da kan man sitte igjen med tanken, "Det er min feil at han blir straffet sånn. Nå får han vondt pga meg. Alt er min skyld for å si ifra. Jeg har ødelagt hans liv, nå får han fysisk og psykisk vondt". Jeg hadde nok reagert slik, og det hadde ikke gjort traumene mildere for å si det slik. Jeg hadde blitt sykere. 

Andre igjen hadde følt at de hadde kommet bedre videre av det. Men uansett hvor straffet personen blir- så sitter man igjen med de samme traumene- med bilder, mareritt og urolighet- vil jeg tro. Jeg tror ikke man blir mindre traumatisert av at gjerningsmannen blir slått halvt ihjel. Det som har skjedd har skjedd, og det er vel lite som kan rette opp i dette etterpå 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Dette kommer helt an på personen. Om en tidligere traumatisert person blir misbrukt, og er plaget av mye skyldfølelse, skam og maktesløshet- så kan det gjøre det verre at voldtektsmannen blir straffet slik. Da kan man sitte igjen med tanken, "Det er min feil at han blir straffet sånn. Nå får han vondt pga meg. Alt er min skyld for å si ifra. Jeg har ødelagt hans liv, nå får han fysisk og psykisk vondt". Jeg hadde nok reagert slik, og det hadde ikke gjort traumene mildere for å si det slik. Jeg hadde blitt sykere. 

Andre igjen hadde følt at de hadde kommet bedre videre av det. Men uansett hvor straffet personen blir- så sitter man igjen med de samme traumene- med bilder, mareritt og urolighet- vil jeg tro. Jeg tror ikke man blir mindre traumatisert av at gjerningsmannen blir slått halvt ihjel. Det som har skjedd har skjedd, og det er vel lite som kan rette opp i dette etterpå 

Bra sagt. Jeg skulle også ønske at jeg ble helbredet og kurert med å straffe og pine mennesker. Begynner å få litt sansen for deg. Jeg merker at du er mer voksen og mer reflektert enn mange kvinner som har levd lengre enn deg selv!

Hvis det er sånn at man nyter og liker å straffe mennesker ja da er man like dårlig menneske som forbryteren man selv forakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...