Gå til innhold

Hvordan hjelpe nabo - enkemann med små barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I borettslaget vårt bor en familie med to barn i barnehagealder. For et par dager siden døde moren brått. Tilbake sitter enkemannen med barna. Jeg får så vondt av det, og vil gjerne hjelpe  . Men jeg kjente de ikke, visste bare hvem de var. 

Hvordan kan jeg være en god nabo i denne situasjonen? Vil gjerne vise at vi naboene er der for de. 

Anonymkode: dedfb...cf7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring på døra med nybakte rundstykker, og fortell at du gjerne stiller opp hvis det er noe mannen trenger hjelp til.

Anonymkode: 37954...a4d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ring på døra med nybakte rundstykker, og fortell at du gjerne stiller opp hvis det er noe mannen trenger hjelp til.

Anonymkode: 37954...a4d

Ja, eller middag som kan varmes 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så tragisk. Veldig snilt av deg å ville hjelpe TS, men jeg tenker at hvis det akkurat har skjedd og du ikke kjenner de så godt er det kanskje greit å gi de litt tid. Det er mye praktisk som må ordnes i begynnelsen etter et dødsfall. Jeg ville nok ventet med å ringe på døra med mat til etter begravelsen. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet nylig min far uventet. Ung mann. Det kom naboer på døra hos mamma et par dager etter og det satte vi utrolig pris på. Ta gjerne med noe mat.

Og det kom noen naboer i begravelsen og alle hadde gått sammen om å kjøpe bårebukett, og det var absolutt ikke forventet, men det betydde så utrolig mye for oss som familie. I en slik situasjon er ikke noe feil. Alle ord og klemmer er velkomne, fra både kjente og "ukjente". Vi satt pris på alt besøk, det ble så ekstra trist når vi var alene. Det blir ikke feil å vise omtanke i en så vanskelig tid, uansett hvilket forhold dere hadde ❤️

Anonymkode: 1d718...a92

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Kjøp såpebobler, og kritt til asfalten, sett det i en lekebøtte og skriv en liten hilsen på ett kort...

30603207_365628057262545_855475793796739

 

Måk snø i vinter, og strø. Det gjør jeg for våre naboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...