Gå til innhold

Uføretrygd og restarbeidsevne, hvilken vei bør jeg gå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. :)

Jeg er en mann på 38 år, og har vært Uføretrygdet siden jeg var 22 år.

Jeg har meget lite arbeidserfaring, og har ingen CV å vise til og kun fullført 1.året på VGS i min yngre alder.

Jeg har kommet i en situasjoen som jeg er overlykkelig over, jeg har i de siste par årene fått gradvis betraktelig bedre helse takken være nyere forskning og medisiner innenfor min kroniske sykdom, som over tid har gitt meg nye muligheter og overskudd. Jeg har endelig restarbeidsevne jeg vil prøve meg ut på og jobbe ved siden av uføregraden som er en gyllen mulighet! :) 

Jeg tenker å ta kurs innenfor vekter yrket, for jeg har fått inntrykk av at jeg kan få fleksibilitet innenfor yrket ved å jobbe som deltid/tilkalingsvakt som passer meg ypperlig. Men det koster jo en del dette kurset da og har ikke mulighet til å ta meg råd til det enda.. Men er det noen med lignende erfaringer her eller som har noen gode råd, og som har noen tanker på hva dere ville gjort/gjorde i min situasjon? Kanskje burde jeg satse på noe annet først ? Selv om vekteryrket føles veldig riktig og spennnende for min del. Jeg vil gjerne jobbe hvor jeg er i kontakt med mennesker, og bare det å komme seg ut å føle seg nyttig og i tillegg opparbeide en CV og litt mer inntekt hadde vært mer enn nok for meg! :)

Setter stor pris på om noen kan dele sine tanker og råd meg meg ❤️

 

Anonymkode: ed94e...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ringevikar i miljøarbeid/sykehjem? 

Anonymkode: 9bf55...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...