Gå til innhold

Fikk skriftlig advarsel idag!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ringte inn syk etter at skiftet var over.

Da er det jo absolutt innafor å gi en skriftlig advarsel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HR ja, de nye nazistene i arbeidslivet som skal ta seg ut, og lage Toyota samarbeidsproduksjon med LEAN, de tror arbeiderne er slaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns en advarsel var på sin plass, desverre TS. 

Anonymkode: 263dc...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Hadde som sagt ingen anmarkninger fra før, og akkurat situasjonen har bedriften slett med mye i det siste / Ringte inn syk etter at skiftet var over./ Også en misforstålese angående en permisjon 1 dag- jeg hadde lagt inn, men den ble ikke godkjent.

Og det gikk  litt utover meg den ene dagen da. Så rett og slett brudd på bedrift rutine (1). Jeg ble innkalt til et nytt møte igjen/Grunnlag=en ytterligere oppklaring av det vi snakket om forrige møte. (angående advarselen jeg fikk).

Anonymkode: 59011...728

Jeg forsvarte deg så godt jeg kunne, TS, men jeg trodde ikke at du hadde ringt etter at arbeidsdagen din var over. Hvis du hadde trodd at du hadde fått permisjon så hadde du ikke ringt i det hele tatt, men siden du ringte etter at skiftet var over så så det virkelig ut som du hadde blitt "syk" og da skjønner jeg at du ble kalt inn på teppet. 

De hadde grunn til å gi deg advarsel, men det trenger ikke være sånn at du slutter i jobben pga det. Det er nå bare å ta den skrapa du får og så gå videre. Gjør en god jobb så får du også gode referanser til neste jobb. Det lønner seg. 

(Og så burde du fortalt hele saken i første innlegget) 

Anonymkode: 45afe...3ed

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forsvarte deg så godt jeg kunne, TS, men jeg trodde ikke at du hadde ringt etter at arbeidsdagen din var over. Hvis du hadde trodd at du hadde fått permisjon så hadde du ikke ringt i det hele tatt, men siden du ringte etter at skiftet var over så så det virkelig ut som du hadde blitt "syk" og da skjønner jeg at du ble kalt inn på teppet. 

De hadde grunn til å gi deg advarsel, men det trenger ikke være sånn at du slutter i jobben pga det. Det er nå bare å ta den skrapa du får og så gå videre. Gjør en god jobb så får du også gode referanser til neste jobb. Det lønner seg. 

(Og så burde du fortalt hele saken i første innlegget) 

Anonymkode: 45afe...3ed

 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så flink du er...

Du vet jo ikke grunnen til at TS ikke fikk gitt beskjed tidligere. 

Syns du sitter vel godt på den høye hesten din. 

Anonymkode: 45afe...3ed

Håper ikke hesten DIN kastet deg for hardt av her da, du tok jo grundig feil :fnise:

Anonymkode: c4a95...5e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Håper ikke hesten DIN kastet deg for hardt av her da, du tok jo grundig feil :fnise:

Anonymkode: c4a95...5e2

Ts her. Synes du at det er  morsomt at jeg spør her om hjelp? Du har bedre ting å gjøre ☺. La være å kommentere er du snill.

Anonymkode: 59011...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Synes du at det er  morsomt at jeg spør her om hjelp? Du har bedre ting å gjøre ☺. La være å kommentere er du snill.

Anonymkode: 59011...728

Jeg har svart deg på det du spurt om, flere ganger. Fikk hets av en annen bruker for det jeg hadde svart, og nå viser det seg at jeg hadde rett og hun feil, da er det på sin plass å sparke tilbake ja. Du har vel for din del skjønt at du har gjort en megablunder, bør legge deg langflat og lære spilleregler for fravær i arbeidslivet til neste gang.

Anonymkode: c4a95...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stillingsvernet i Norge er sterkt, men ureglementert fravær er oppsigelsesgrunn. Å melde seg syk etter skiftet er over er ikke greit med mindre man lå bevisstløs på sykehus.. går ut i fra at de fleste legger merke til at man er syk når vekkerklokken ringer og ikke flere timer etterpå. Isåfall blir man syk i løpet av arbeidsdagen og må gå hjem. 

Ser at noen skriver at sykefravær skal meldes inn dagen før, før klokken 12... det er helt urimelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har svart deg på det du spurt om, flere ganger. Fikk hets av en annen bruker for det jeg hadde svart, og nå viser det seg at jeg hadde rett og hun feil, da er det på sin plass å sparke tilbake ja. Du har vel for din del skjønt at du har gjort en megablunder, bør legge deg langflat og lære spilleregler for fravær i arbeidslivet til neste gang.

Anonymkode: c4a95...5e2

Kan ikke heller dere som bare kommer for å krangle og "ta" trådstartere heller ta det stygge trynet deres og dra dere vekk fra tråder som dette?? TS har fortsatt ikke forklart hvorfor det ble ringt inn sent, og da er det ikke vits i å anta alle mulige grunner til at TS "skofter" jobben sin. 

Rasshøl som deg ødelegger forum som dette, men dere liker vel heller å angripe andre anonymt der dere dere sitter med de feite fingra deres på tastaturene. Pell deg vekk. 

Anonymkode: 4829f...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke heller dere som bare kommer for å krangle og "ta" trådstartere heller ta det stygge trynet deres og dra dere vekk fra tråder som dette?? TS har fortsatt ikke forklart hvorfor det ble ringt inn sent, og da er det ikke vits i å anta alle mulige grunner til at TS "skofter" jobben sin. 

Rasshøl som deg ødelegger forum som dette, men dere liker vel heller å angripe andre anonymt der dere dere sitter med de feite fingra deres på tastaturene. Pell deg vekk. 

Anonymkode: 4829f...a2a

Uff så sint. Ts har fått svar, selv om hun (og åpenbart føler du deg også grusomt truffet) ikke liker svaret, så betyr ikke det at folk er frekk eller rasshøl. Det er vel de som lar være å dukke opp på jobb og lar kollegene i stikken som er rasshøl. Men det var sikkert godt å få være litt sint, et sted må du jo få det ut.

Anonymkode: c4a95...5e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...