Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
12 timer siden, Ayesh skrev:

Bed side crib har sikkert en funksjon for å feste til foreldrenes seng..mens vanlig sprinkelseng kommer ikke til å ha dette. Blir ikke det et problem da?

Er vel mulig å striper fast til sengen vår? Evt ha sengen vår helt inntil sprinkelsenger så den står «fast» mellom vår seng og veggen.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi brukte grindsengen og tok vekk en vegg. Det var ikke noe problem. Babyen havnet i sprekken siste dagen vi brukte den (da hun lærte å rulle). Den hadde ikke glidd fra sengen en halv cm engang.  

Fordeler ved å ha bedside crib: slippe å våkne helt om natten ved amming (både for deg og baby), slippe å gå ut av dynen for å reise deg, tar mindre plass på rommet.

Ulemper:babyen ligger så nærmt deg at den lukter melken hele tiden. Kan gjøre at den vil ammes oftere.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 23.6.2018 den 3.54, Ayesh skrev:

Bed side crib har sikkert en funksjon for å feste til foreldrenes seng..mens vanlig sprinkelseng kommer ikke til å ha dette. Blir ikke det et problem da?

Nei, det er da null problem å lage en egen festeløsning. Vi har festet den til sengen vår med lastestropper. Andre stripser eller binder, eller kiler fast.

Anonymkode: fa53c...dd8

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er da null problem å lage en egen festeløsning. Vi har festet den til sengen vår med lastestropper. Andre stripser eller binder, eller kiler fast.

Anonymkode: fa53c...dd8

Kan du legge bilder av denne løsningen? Vil gjerne se hva du har brukt og hvordan du har gjort fikset det...

Faktisk så snakket jeg med mannen og han syns også at det bedre å kjøpe en sprinkelseng av god kvalitet fra dag 1 og ikke sløse bort penger på en ting vi ikke kan bruke mer enn 6 mnd. 

Ts

Skrevet
6 hours ago, Ayesh said:

Kan du legge bilder av denne løsningen? Vil gjerne se hva du har brukt og hvordan du har gjort fikset det...

Faktisk så snakket jeg med mannen og han syns også at det bedre å kjøpe en sprinkelseng av god kvalitet fra dag 1 og ikke sløse bort penger på en ting vi ikke kan bruke mer enn 6 mnd. 

Ts

Har du plass til det, og ikke behov for å flytte på senga, synes jeg det er en god løsning. Sprinkelseng som har langside som kan heves/senkes samt hevbar bunn gjør jo mye av samme nytten som en åpen bedside crib.

Nå synes jo jeg at den største fordelen med vår bedsidecrib er at den har hjul. (Har troll sin). Ammer baby på stua mens vi koser oss foran tvn etter kveldstell på kveldstid, legger i badsidecrib parket ved siden av sofaen når babyen sovner og der sover babyen godt så lenge jeg sitter ved siden av. Triller sovende baby inn på soverommet uten å vekke når det er nattatid. Vår sover gjerne natta gjennom fra ni-ti til seks når vi gjør det på denne måten.

• Liker 2
Skrevet

Og kan legge til at jeg har forsøkt å la baby sove alene på soverommet på kveldstid men da blir det ofte oppvåkninger. Det fungerer bedre for oss og ta med sovende baby rundt der vi er. Tåler bedre støy/lys enn å være alene virker det som.

Og kan også legge til at jeg ikke ville ha latt vår bedsidecrib vært åpen (langsiden nede) med baby i. Selv om hjulene er låsbare og kanten i flukt med madrassen vår, ville jeg vært bekymra for den sprekken mellom vår seng og babysenga.

Skrevet

Vi hadde kjøpt og satt opp men fjernet den etter tre-fire netter. Vi fikk ikke til ammingen og måtte uansett stå opp, det var i tillegg et pes å komme seg opp fra og ned i sengen når den stod der. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi arvet en bedside crib som viste seg å ikke passe helt med høyden på sengen vår. Fram til nå har vi endt med at babyen sover i dobbeltsengen med egen dyne i stedet. Vi begynte å sove sånn på sykehuset, og det fungerer fint hos oss, så vi fortsetter med det foreløpig. Men jeg tror bedside er veldig praktisk. Det blir jo mye det samme, bare at babyen har sin egen lille utstikker fra foreldrenes seng på en måte.

Anonymkode: 063da...808

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste Ponyo sitt innlegg etterpå, og det er nettopp overgangen fra bedsiden til sengen som gjør at vi ikke bruker den heller. Det er ikke sikkert det hadde vært problematisk å løfte babyen opp og ned av bedsiden med alle fire veggene på hvis vi hadde vent oss til å gjøre det sånn. Men foreløpig liker hun ikke å ligge der, så da blir enkleste løsning å dele seng.

Anonymkode: 063da...808

• 2 måneder senere...
Skrevet
På 22.6.2018 den 9.34, Akuline skrev:

Vi bruker helt vanlig sprinkelseng som bedside crib. Fra ikea, med bare en langside, stripset fast til vår seg, såå ikke noe sprekk å falle nedi.

Jeg ser ikke poenget med å bruke penger på en bedside crib somkun kan brukes noen få måneder. 

Hvilken seng fra ikea har du?

Anonymkode: 0eb21...6dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...