AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #21 Skrevet 22. juni 2018 49 minutter siden, Sjokomilkshake skrev: Det var som sagt en i termingruppen jeg er med i som hadde tatt kontakt med de og hørt om det. Det var heller ikke snakk om å fraråde, men de ville ikke anbefale det. Veldig rart at LUB ikke har det på nettsiden sin på en så alvorlig sak🤔 Dette dukket opp ved rask googlesøk: https://www.barnashus.no/tips-og-rad/barnerommet/trygt-sovemiljo/ Jeg regner med at LUB hadde reagert på denne artikkelen hvis faktaopplysningene var feil. Anonymkode: 0eb1a...c98 2
Puny Skrevet 22. juni 2018 #22 Skrevet 22. juni 2018 Ville heller kjøpt en vanlig grinnseng og tatt av en side. Da slipper du å kjøpe to ting, og babyen kan ligge inntil sengen lenge etter at han/hun er vokst ut av en vanlig bedside. 1
Gjest Sjokomilkshake Skrevet 22. juni 2018 #23 Skrevet 22. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig rart at LUB ikke har det på nettsiden sin på en så alvorlig sak🤔 Dette dukket opp ved rask googlesøk: https://www.barnashus.no/tips-og-rad/barnerommet/trygt-sovemiljo/ Jeg regner med at LUB hadde reagert på denne artikkelen hvis faktaopplysningene var feil. Anonymkode: 0eb1a...c98 I fare for å gjenta meg selv er det ikke noe LUB har frarådet, men de ville ikke anbefale det i og med at det har vært tilfeller der det har gått galt. Sannsynligvis er det derfor det ikke står skrevet noe om det på deres nettside og. Det er nemlig en forskjell mellom å ikke anbefale, og å fraråde. I svaret fra LUB sier de også at de ikke har nok faglig grunnlag til å anbefale bla. Chicco next2me pr i dag, og at det er kommet mange varianter på markedet i dag og at de dessverre ikke har muligheten til å vurdere alle disse. Dette var for bare litt over en uke siden, tror neppe det har blitt vurdert så mange senger siden det, men du kan jo som sagt høre. Men for all del, er du i tvil kan du jo kontakte de selv og se hva du får til svar😊
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #24 Skrevet 22. juni 2018 Vi brukte Chicco Next2Me i ca. 8 måneder med eldstemann og var superfornøyd. Han sov i tillegg med Babydorm-pute pga. skjevt bakhode, noe som gjorde at han ikke klarte å flytte seg i senga. Til andremann kjøpte vi ny Chicco Next2Me siden vi ikke klarte å finne ny madrass til den. Etter vi alt hadde kjøpt ny seng fant vi ut at det gikk an å bestille ny madrass hos Babybanden (tror jeg det var?) så vi bestilte en ny madrass slik at vi har to. Da kan vi bare bytte madrass og vaske den ved uhell på natta, siden vi ikke vil ha tisselaken i senga. Yngste er nå 4 måneder og kan ikke rulle enda, men han åler seg likevel mot kanten på senga hver natt. Vi har ikke brukt Babydorm-pute til han (den hindret jo eldstemann fra å klare å åle seg rundt i senga) så hver natt våkner jeg flere ganger og skyver babyen mot midten av senga. Anonymkode: 1a2c4...467
Sandie Skrevet 22. juni 2018 #25 Skrevet 22. juni 2018 Er godt fornøyd med vår bedside crib. Det er et lite mellomrom mellom madrassen i bedside criben og vår madrass, men det tettet vi med et håndkle. Babynest fikk jeg aldri somlet meg til å kjøpe, og det har ikke vært behov for heller. Bruker lekegrind med madrass oppi som seng på dagtid.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #26 Skrevet 22. juni 2018 30 minutter siden, Sjokomilkshake skrev: I fare for å gjenta meg selv er det ikke noe LUB har frarådet, men de ville ikke anbefale det i og med at det har vært tilfeller der det har gått galt. Sannsynligvis er det derfor det ikke står skrevet noe om det på deres nettside og. Det er nemlig en forskjell mellom å ikke anbefale, og å fraråde. I svaret fra LUB sier de også at de ikke har nok faglig grunnlag til å anbefale bla. Chicco next2me pr i dag, og at det er kommet mange varianter på markedet i dag og at de dessverre ikke har muligheten til å vurdere alle disse. Dette var for bare litt over en uke siden, tror neppe det har blitt vurdert så mange senger siden det, men du kan jo som sagt høre. Men for all del, er du i tvil kan du jo kontakte de selv og se hva du får til svar😊 Nei, jeg trenger ikke å undersøke noe som helst. Jeg er kjempefornøyd med vår Chicco og reagerte mer på det «frarådes/ikke anbefales» bruken av dette. Alt med måtehold. Anonymkode: 0eb1a...c98
Gjest økonomifrue Skrevet 22. juni 2018 #27 Skrevet 22. juni 2018 Vi har og bedside crib fra chicco, nxt2me?. Barnet vårt er kun 5 uker, men både vi og barnet er strålende fornøyd. Han sover i den om natta i babynest og sovner stort sett omtrent i det han får dyna bredd over seg og sover alt fra 3-6 timer i slengen. Det er så deilig å kunne legge hånda på magen hans, stryke han på hodet eller bare holde han i hånda dersom han mot formodning er litt urolig. Dessuten sover jeg godt når han ligger det. Verre er det de nettene når vi ammer liggende og både mor og barn sovner liggende på siden og tett samme, da blir vi begge klamme og svette og jeg sover langt dårligere. Denne bedside crib kan justeres i høyden, slik at den passer i høyden med vår seng (continental), og den kan også stå høydeforskjell mellom hode- og fotenden, noe vår baby foretrekker. Stroppene gjør at senga sitter dønn fast i vår seng og den står helt inntil vår seng (så tett at den må flyttes hver gang vi skal skifte på senga), då ungen kan umulig falle ut/ned i sprekken. Dessuten er det en «kant» på noen cm fra toppen av madrassen til der den nedfellbare veggen starter slik at dette også forhindrer at barnet skal falle ut. Jeg tar lub på alvor, men noe er jaggu hysteri. Vår jordmor anbefalte babynest da barnet er vant til å ligge trangt i magen, og det å skulle ligge i en sprinkelseng vil være for stor overgang for et Så lite barn. Jeg spurte helsesøsteren vår om samsoving fordi jeg var redd jeg skulle legge meg på han, hennes svar var da at så lenge barnet har egen dyne, at foreldrene ikke drikker alkohol, snuser/røyker eller bruker rusmidler/sterke medisiner så er sjansen minimal, og for mange en nødvendighet for at barnet faktisk skal sove..
Gjest økonomifrue Skrevet 22. juni 2018 #28 Skrevet 22. juni 2018 (endret) Dobblpost Endret 22. juni 2018 av økonomifrue
Ayesh Skrevet 22. juni 2018 Forfatter #29 Skrevet 22. juni 2018 13 minutter siden, økonomifrue skrev: Vi har og bedside crib fra chicco, nxt2me?. Barnet vårt er kun 5 uker, men både vi og barnet er strålende fornøyd. Han sover i den om natta i babynest og sovner stort sett omtrent i det han får dyna bredd over seg og sover alt fra 3-6 timer i slengen. Det er så deilig å kunne legge hånda på magen hans, stryke han på hodet eller bare holde han i hånda dersom han mot formodning er litt urolig. Dessuten sover jeg godt når han ligger det. Verre er det de nettene når vi ammer liggende og både mor og barn sovner liggende på siden og tett samme, da blir vi begge klamme og svette og jeg sover langt dårligere. Denne bedside crib kan justeres i høyden, slik at den passer i høyden med vår seng (continental), og den kan også stå høydeforskjell mellom hode- og fotenden, noe vår baby foretrekker. Stroppene gjør at senga sitter dønn fast i vår seng og den står helt inntil vår seng (så tett at den må flyttes hver gang vi skal skifte på senga), då ungen kan umulig falle ut/ned i sprekken. Dessuten er det en «kant» på noen cm fra toppen av madrassen til der den nedfellbare veggen starter slik at dette også forhindrer at barnet skal falle ut. Jeg tar lub på alvor, men noe er jaggu hysteri. Vår jordmor anbefalte babynest da barnet er vant til å ligge trangt i magen, og det å skulle ligge i en sprinkelseng vil være for stor overgang for et Så lite barn. Jeg spurte helsesøsteren vår om samsoving fordi jeg var redd jeg skulle legge meg på han, hennes svar var da at så lenge barnet har egen dyne, at foreldrene ikke drikker alkohol, snuser/røyker eller bruker rusmidler/sterke medisiner så er sjansen minimal, og for mange en nødvendighet for at barnet faktisk skal sove.. Takk. Så dere har fått plass til babynest oppi chicco bedside crib? Ts
Gjest økonomifrue Skrevet 22. juni 2018 #30 Skrevet 22. juni 2018 2 minutter siden, Ayesh skrev: Takk. Så dere har fått plass til babynest oppi chicco bedside crib? Ts Ja, med god margin! Bruker babynest også i vogga vi har i stua, der er det trangere, men han trives veldig godt med det!
Mnjah Skrevet 22. juni 2018 #31 Skrevet 22. juni 2018 Brukte babynest i bed side én gang her. Da lå dyna over hodet på ungen.
Lollipop1 Skrevet 22. juni 2018 #32 Skrevet 22. juni 2018 Vi har også Chicco Next2Me veldig fornøyd og bruker nå samme sengen på barn nr 2. Vi har ikke babynest i den men har rullet håndkler til og ha under lakenet så det blir et slags hjemmelaget babynest. ( anbefalt fra overleger på NFI) 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #33 Skrevet 22. juni 2018 29 minutter siden, Mnjah skrev: Brukte babynest i bed side én gang her. Da lå dyna over hodet på ungen. Vi bruker babynest i bedside, men jeg har lagt nedre del av dyna under nestet og bruker hjemmestrikket ullteppe på baby under dyna. Han KLIKKER om dyna ligger for høyt opp, så det er beste løsning hos oss 😛 Anonymkode: c6312...ed7 1
Luckiness Skrevet 22. juni 2018 #34 Skrevet 22. juni 2018 12 timer siden, Akuline skrev: Vi bruker helt vanlig sprinkelseng som bedside crib. Fra ikea, med bare en langside, stripset fast til vår seg, såå ikke noe sprekk å falle nedi. Jeg ser ikke poenget med å bruke penger på en bedside crib somkun kan brukes noen få måneder. Så det er mulig å ta av ene siden på disse sprinkelsengene? Jeg vurderer det samme som dere. Tenker det er unødvendig bruk av penger til en bedside crib som brukes noen få mnd. I tillegg tar det kun opp plass... 1
Ayesh Skrevet 23. juni 2018 Forfatter #35 Skrevet 23. juni 2018 5 timer siden, Luckiness skrev: Så det er mulig å ta av ene siden på disse sprinkelsengene? Jeg vurderer det samme som dere. Tenker det er unødvendig bruk av penger til en bedside crib som brukes noen få mnd. I tillegg tar det kun opp plass... Bed side crib har sikkert en funksjon for å feste til foreldrenes seng..mens vanlig sprinkelseng kommer ikke til å ha dette. Blir ikke det et problem da?
isbjørnungen Skrevet 23. juni 2018 #36 Skrevet 23. juni 2018 Vi har chicco next2me, brukte den som bedside i 1 mnd. Var fint å ikke måtte stå opp så ofte i perioden med mye nattamming (bortsett fra at det uansett ble bleieskift ved de fleste amminger). Synes den noen ganger var litt skjev (ikke hode/fot retning), og etterhvert som jeg begynte å sove tyngre og nattammingen ble sjeldnere var jeg veldig trøtt og trengte uansett å stå opp først for å være våken nok til ammingen. Liker ikke å være så trøtt at jeg sovner under amming. Vi flyttet da hun var ca 1 mnd, og da ble det aldri til at vi monterte den fast i sengen vår, så nå brukes den bare som vanlig seng. Både hun og jeg sover godt slik, er bare maks 1 nattamming uansett.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #37 Skrevet 23. juni 2018 Brukte bedside med babynest frem til 8 måneder, da ble hun så mobil at vi byttet til sprinkel. Jeg var livredd krybbedød mens jeg gikk gravid, men tenkte ikke på det i bedsiden. De første 4-5 månedene lå hun pal, bevegde seg ikke; derfor ingen risiko for å falle ut. Den var også stroppa så godt inntil vår seng at det ikke ble noe fare for å havne i klem. Jeg ser virkelig ingen problemer med bedside så lenge den er montert korrekt, kan ikke skjønne at det kan være farlig... Babynest derimot ville jeg bare brukt på rolige unger som ligger i nogelunde samme stilling natta gjennom. Husk også kald temp, god luft og rent sengetrekk og rom, så går det fint. Anonymkode: e1522...0c6 2
Puny Skrevet 23. juni 2018 #38 Skrevet 23. juni 2018 3 timer siden, Ayesh skrev: Bed side crib har sikkert en funksjon for å feste til foreldrenes seng..mens vanlig sprinkelseng kommer ikke til å ha dette. Blir ikke det et problem da? Vi har bare kjørt sengene helt opp til veggen og så kilt den fast med noen trebiter. Den stor helt fast. Vi hadde kjøpt inn stropper vi egentlig hadde tenkt å bruke, men det var unødvendig.
Minlillelykke Skrevet 23. juni 2018 #39 Skrevet 23. juni 2018 3 timer siden, Ayesh skrev: Bed side crib har sikkert en funksjon for å feste til foreldrenes seng..mens vanlig sprinkelseng kommer ikke til å ha dette. Blir ikke det et problem da? Noen har, men ikke alle. Vår fra troll får du ikke festet. Vo har satt vår intill veggen og skjøvet sengen vår intill 1
Gjest Sisti Skrevet 23. juni 2018 #40 Skrevet 23. juni 2018 Billigere å fjerne en side av sprinkelsenga og bruke den likt som en bedside. Går an på for eksempel Ikea sin Gulliver. Vi fikk den heeelt inntil senga vår vha tvinger fra Biltema. Brukte den den første måneden, så ble det samsoving frem til han var 1.5 og fikk stor seng på eget rom. Glad vi ikke hadde brukt mye penger på fancy seng når ikke en gang sprinkelsenga ble mye brukt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå