Gå til innhold

Barnevernet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en kommende alenemor, og lurte på en ting: er det normalt å være redd for barnevernet når man er/blir alenemor? 

Har hørt så mange fæle rykter om at barnevernet forfølger alenemødre, er dette sant?

Kan videre fortelle at jeg aldri ha brukt rus, og aldri vært i noen "fæle miljøer" så det er ikke derfor jeg spør men fordi jeg hører så mye rart om BV.

Anonymkode: 08a4b...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er overhodet ingenting å bekymre seg for så lenge du har alt på stell ift å gi barna trygghet og omsorg. Trist at så mange frykter BV. 

Anonymkode: 14121...595

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke tro på alt du hører. Man får ikke barnevernet på døren bare fordi man er alenemor. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man er redd for å bli «forfulgt» av barnevernet,

er kanskje bekymringsverdig nok i seg selv .. :vetikke:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du trenger ikke være bekymret for barnevernet bare fordi du blir alene med babyen din. Barnevernet har andre ting å bry seg med enn alenemødre bare fordi de blir alene med barnet sitt. 

Anonymkode: 92ab6...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, puppi skrev:

At man er redd for å bli «forfulgt» av barnevernet,

er kanskje bekymringsverdig nok i seg selv .. :vetikke:

Litt enig med denne. Jeg har vært i møte m BV pga eksen har et rusproblem, og det er jo faktisk veldig alvorlig! Men jeg vet at jeg er en god mor for barnet mitt, så jeg fryktet ikke BV i det hele tatt. Jeg inviterte de like greit hjem til meg og gutten min på kaffe og boller på eget initiativ. De takket høflig nei, og henla saken etter 1. møte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma var alenemor på 16 og hadde ingen kontakt med barnevernet ☺️

Anonymkode: 69dc4...bb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en kommende alenemor, og lurte på en ting: er det normalt å være redd for barnevernet når man er/blir alenemor? 

Har hørt så mange fæle rykter om at barnevernet forfølger alenemødre, er dette sant?

Kan videre fortelle at jeg aldri ha brukt rus, og aldri vært i noen "fæle miljøer" så det er ikke derfor jeg spør men fordi jeg hører så mye rart om BV.

Anonymkode: 08a4b...8c5

Barnevernet bryr seg ikke en døyt om alenemødre.

Det de ser på er omsorgsevne. At du er istand til å ta vare på barnet ditt, gir det kjærlighet, mat, stell og dekket barnets grunnleggende behov. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær redd for barnevernet :) De er der for å hjelpe, og vi skal være glad for at de finnes. Du kan selv ta kontakt med barnevernet som foreldre hvis du trenger hjelp. Barnevernet jobber ofte tett med skoler og barnehager, både forebyggende og for å hjelpe. Barnevernet er ikke ute etter å ta alenemødre og mest sannsynlig vil du ikke høre fra de. Hvis du ikke klarer å ta vare på barnet, eller forsømmer eller mishandler det, eller lever i et miljø som er usunt for barnet, kommer forhåpentligvis barnevernet på banen for å hjelpe dere. 

Anonymkode: f81ba...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på hva slags folk man henger med når man «hører så mye rart om BV». Jeg har ALDRI hørt om BV blant de jeg henger med... ei heller da paranoid for at BV plutselig skal komme på døra.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener bv fotfølger de 200 000 aleneforeldre i Norge kun fordi de er alene? Hvor mye ressurser tror du de har egentlig når de skal følge opp barn med to foreldre å.

Anonymkode: ba681...a09

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...