Gå til innhold

hva synes dere om dette treningsprogrammet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har kjørt dette programmet i ca 4 uker nå. Før det trente jeg ca 1 dag i uken for å komme i gang. Er i grei form men vil gjerne bli sterkere og slankere.  Merker jeg er i bedre form men aner ikke om det er riktig eller hensiktsmessig ifht mine mål som er å: 

øke muskelmasse spesielt i rumpe og lår, ned i fettprosent, 'stramme opp'

Trener ca 3-4 ganger i uken. Typisk program er: Intervaller (1 min på fart 13, 30 sek pause, total treningstid 15 min), deretter diverse rumpeaktivering med strikk, så knebøy 45 kg (olympiastang), markløft 45 kg (olympiastang), bulgarsk utfall 12 kg (kettlebell), hipthrust 12 kg (kettlebell), alle øvelser 4x 10 rep. De fleste dager gjør jeg også kjerneøvelser som planke 30 sec x 4, opp-og-ned med stor ball mellom beina (aner ikke hva det kalles), og 10 kg ball side til side sittende (aner ikke hva denne kalles heller, haha). 

 

Dette er mitt typiske program, men noen dager gjør jeg overkropp som good mornings, biceps curl, bryst osv. 

 

Vil dette gi resultater over tid? Er det for lite/mye/for lett? Spiser 1700-2000 kalorier om dagen og veier 83 kilo (gått ned fra 99 januar 2017 med kun kaloritelling)

 

Tusen takk for alle svar ❤️ 

Anonymkode: 1aaa0...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trener jo bare bein? Er lurt å ha iallefall en dag  opphold mellom hver muskelgruppe. Jeg ville trent overkropp annenhver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(ts) Ja jeg fokuserer mest på bein. Har lest meg opp på dette og er i teorien inget problem å ikke ha mye hvile mellom hver muskelgruppe. Som beskrevet gjør jeg også store compound overkropp av og til. Men takk for svar :)

Anonymkode: 1aaa0...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å ha sett deg, så synes jeg at treningsprogrammet ser grei ut. Men fra 1 gang i uke til 3-4 ganger til uken høres helt plutselig ut. Pass på å ikke bli utbrent. Prøv også å¨unngå å trene samme muskler dagen etter. Hvis du har f.eks. trent beina, bør disse hvile i et par dager og bygge seg opp, da kan du trene andre muskler i mellomtiden som f.eks. overkroppen.

Jeg trener omtrent slik: mandag (overkropp), onsdag (underkropp), fredag (overkropp), lørdag (underkropp). På denne måten har jeg latt over- og underkroppen hvile i 2-3 dager innimellom :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, matrobot said:

Uten å ha sett deg, så synes jeg at treningsprogrammet ser grei ut. Men fra 1 gang i uke til 3-4 ganger til uken høres helt plutselig ut. Pass på å ikke bli utbrent. Prøv også å¨unngå å trene samme muskler dagen etter. Hvis du har f.eks. trent beina, bør disse hvile i et par dager og bygge seg opp, da kan du trene andre muskler i mellomtiden som f.eks. overkroppen.

Jeg trener omtrent slik: mandag (overkropp), onsdag (underkropp), fredag (overkropp), lørdag (underkropp). På denne måten har jeg latt over- og underkroppen hvile i 2-3 dager innimellom :) 

tusen takk for svar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker disse intervallene dine gjør lite for kroppen din, for man må ha høy hastighet i minimum 2 minutter for å nå hjertets maksimale pumpekraft. Skru ned hastigheten på dragene og kjør drag på 3-4 min med 2-3 min gåing mellom. 

Anonymkode: 7141f...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Tenker disse intervallene dine gjør lite for kroppen din, for man må ha høy hastighet i minimum 2 minutter for å nå hjertets maksimale pumpekraft. Skru ned hastigheten på dragene og kjør drag på 3-4 min med 2-3 min gåing mellom. 

Anonymkode: 7141f...fd7

Helt feil :) Har du aldri hørt om geriljaintervaller? 30sek/15 sek kan til og med fungere, så tipper 1 min er rimelig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva fu har lest, men det er langt mer forskning som støtter restituering for musklene for makimal muskelvekst. Tren ben maks 2 ganger om uken. 

Anonymkode: 4716b...fc9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler fullkropp 2 ganger i uken :) Fokuser på baseøvelsene, markløft en gang i uken er nok. Samt knebøy 2 ganger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(ts her) tusen takk for alle svar, da går jeg fremover med mer fokus på hele kroppen. Tusen takk ❤️ 

Anonymkode: 1aaa0...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...