Gå til innhold

Jeg hater å kjøpe klær


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kommer nesten alltid hjem med en av to ting: bomkjøp eller jeans/t-skjorter. Og til og med det blir feil. 

Jeg sliter med å se hvilke plagg som passer meg, husker aldri størrelsen, og begynner å svette og stresse i butikken. Det hører selvfølgelig med til historien at jeg ikke er fornøyd med kroppen min (har noen kilo for mye), men klær må jeg jo ha uansett. Og helst klær som ikke gjør det verre enn det er.

Noen tips?

Anonymkode: 3793c...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du er en kvinne og hater å shoppe, er du en drømmedame for mange menn, hehe

Men ja, jeg er ikke så glad i å handle. Jeg kjøper stort sett klær fra nettbutikker. Om man ikke husker størrelsen, kan man bare sjekke sine klær hjemme. Men jeg antar at det er lettere for menn enn kvinner.

Endret av matrobot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det personer som hjelper deg med shopping der du bor? Du gir dem et budsjett, sier hva du vil ha og de shopper for deg. Så får du prøve alt og bestemmer deg for hva du liker. Jeg har ikke prøvd selv, men tenker det høres smart ut om du ikke er så glad i shopping selv. Dette er proffe folk som vet hva som er in og hva din kroppsfasong kler.

Anonymkode: 16fec...303

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det an å glemme størrelsen sin? 

56 minutter siden, matrobot skrev:

Hvis du er en kvinne og hater å shoppe, er du en drømmedame for mange menn, hehe

Men ja, jeg er ikke så glad i å handle. Jeg kjøper stort sett klær fra nettbutikker. Om man ikke husker størrelsen, kan man bare sjekke sine klær hjemme. Men jeg antar at det er lettere for menn enn kvinner.

Menn vet som regel ikke hva de vil ha. De vil ha en kvinne som hater å shoppe samtidig som de ønsker en kvinne som kler seg feminint. De vil ha naturlige kvinner mens de glaner på tungsminkede kvinner med et naturlig look. Hva menn sier og hva de gjør er ganske forskjellig. 

Anonymkode: e05f6...ea3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det personer som hjelper deg med shopping der du bor? Du gir dem et budsjett, sier hva du vil ha og de shopper for deg. Så får du prøve alt og bestemmer deg for hva du liker. Jeg har ikke prøvd selv, men tenker det høres smart ut om du ikke er så glad i shopping selv. Dette er proffe folk som vet hva som er in og hva din kroppsfasong kler.

Anonymkode: 16fec...303

Takk for tipset, men jeg har ikke råd til å betale folk for å handle klær til meg. 

Anonymkode: 3793c...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill på nettet. De har som regel en størrelsestabell med mål du kan bruke.

Anonymkode: 0a8ec...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan går det an å glemme størrelsen sin? 

Menn vet som regel ikke hva de vil ha. De vil ha en kvinne som hater å shoppe samtidig som de ønsker en kvinne som kler seg feminint. De vil ha naturlige kvinner mens de glaner på tungsminkede kvinner med et naturlig look. Hva menn sier og hva de gjør er ganske forskjellig. 

Anonymkode: e05f6...ea3

Jeg hater å shoppe, men bestiller feminine klær på nettet når jeg trenger. Ikke noen motsetning det :)

Anonymkode: 0a8ec...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater også å gå i butikker og de effings prøverommene, så jeg handler nå nesten bare på Zalando. Når jeg er usikker på størrelsen bestiller jeg flere og returnerer de som ikke passer.

Anonymkode: af831...b12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med onlineshopping? De har et svært godt utvalg, selv handler jeg mest på zalando og nelly. Det som er så bra med disse nettbutikkene er at de fleste plaggene har størrelsemål, så det er lett å finne sin egen størrelse, og dersom man er misfornøyd med plaggen kan man sende gratis i retur og få pengene tilbake. Dette har jeg vertfall nyttet utallige ganger, og jeg er både mer komfortabel og avslappet av å handle på nett enn i butikker, også slipper man jo påtrengende ansatte som tror de vet hva som passer deg best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler nesten alle klærne mine på Zalando, og handler en del, for stort sett så sender jeg halvparten tilbake. 

Anonymkode: f4601...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hater også å gå i butikker og de effings prøverommene, så jeg handler nå nesten bare på Zalando. Når jeg er usikker på størrelsen bestiller jeg flere og returnerer de som ikke passer.

Anonymkode: af831...b12

Jeg og bare ELSKER Zalando! 

Anonymkode: 2e8c4...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer nesten alltid hjem med en av to ting: bomkjøp eller jeans/t-skjorter. Og til og med det blir feil. 

Jeg sliter med å se hvilke plagg som passer meg, husker aldri størrelsen, og begynner å svette og stresse i butikken. Det hører selvfølgelig med til historien at jeg ikke er fornøyd med kroppen min (har noen kilo for mye), men klær må jeg jo ha uansett. Og helst klær som ikke gjør det verre enn det er.

Noen tips?

Anonymkode: 3793c...6c8

Ja, begynn og kjøp klær på nett og bestill hjem. Så slipper du ekle prøverom som er en prøvelse om en har kilo for mye eller ei for mange av oss. Jeg kjøper det meste av klærne mine på nett nå, sko likeså. Det fungerer veldig bra. Sender tilbake det som ikke passer, men etter hvert blir en ganske flink til å finne ut hva en tror kan passe til seg. Bestilte seks-syv dongeribukser fra zalando nå senest, og da passer gjerne en perfekt. Resten sendes tilbake. Synes det er mindre stressende enn å gå i butikk etter butikk og lete. Og ikke minst får jeg mye billigere klær på nett synes jeg. Mye tilbud en kommer over, og mye som er mye mer interessant enn det kjedelige som ofte henger rundt på stativene i butikkene. Men det er nå min opplevelse da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har økonomi til det, anbefaler jeg å gå i en butikk med service, altså der betjeningen faktisk er interessert i klær. Da får du hjelp og du sparer mye tid og frustrasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og hater å gå i klesbutikker. Er altfor tynn, og føler at absolutt ingenting passer !! Jeg ser så mye fint og stilig på andre, men på meg ser det ut som en flaggstang med et flagg som har falt helt sammen..... 

Online shopping var jo et tips. Kan man returnere kostnadsfritt til Zalando ? Ser mange nevner den butikken.

Anonymkode: 34658...66f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JeSuisLouise
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og hater å gå i klesbutikker. Er altfor tynn, og føler at absolutt ingenting passer !! Jeg ser så mye fint og stilig på andre, men på meg ser det ut som en flaggstang med et flagg som har falt helt sammen..... 

Online shopping var jo et tips. Kan man returnere kostnadsfritt til Zalando ? Ser mange nevner den butikken.

Anonymkode: 34658...66f

Ja det er gratis retur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er gratis retur på Zalando ja, så kan man få bestilt med regning, som må betales innen 30 dager. Man rekker da og sende tilbake innen de 30 dagene, og dermed kun betale for det man skal ha. Var veldig praktisk da datteren her i huset, skulle på galla, og måtte ha en fin kjole, da bestilte vi 5 stk, og den ene satt perfekt på, så da beholdt vi den, og sendte resten tilbake.

Anonymkode: f4601...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, jeg beklager å hoppe på nettshoppinganbefalling -bølgen, men ja, Zalando eller Asos. Asos ee billigere men du må huske toll (ikke shoppe over 350 kr). Hater selv å shoppe men bestiller fra Asos eller Zalando og er storslett fornøyd. Aner ikke hva som passer meg og går storslett alltid i jeans +t-skjorte + kardigan. Komfortabelt og ser ok ut, selv om kjedelig. :) 

Anonymkode: d5e6c...7b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...