Gå til innhold

Hva synes du er tåpelig på sosiale medier?


rebella81

Anbefalte innlegg

Synes sånne "støttestatuser" for kreft og andre sykdommer er så tåpelig. Den her for eksempel som jevnt og trutt dukker opp: 

"De prøver å se bra ut, men etter cellegift og stråling så vet man at den personen er fysisk forandret, og de er i sjokk!! Jeg vet at mange av dere ikke bryr dere om denne meldinga, fordi kreften ikke har berørt deg. Du vet ikke hva det er, det å ha utkjempet kampen eller hatt noen du er glad i som har kjempet kampen mot kreften. Kopier-og-lim inn - til minne for de som tapte kampen og for å støtte de familiene som er/har hatt noen som er rammet av kreft."

Gjerne med et snev av dårlig Google translate. Mulig det er jeg som er litt småhormonell eller noe, men har selv mistet svært nære personer til kreften og føler ikke dette som noe støtte, heller mer respektløst.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irriterer meg at godt voksne på facebook overøser hverandre med komplimenter i bursdagshilsener f.eks. Ikke måte på hvor snille, søte, morsomme og gode mange er. Merkelig nok gjelder det bare dem som gir tilsvarende kommentarer tilbake. Det blir vel fjortisaktig å komme med lange smigrende meldinger på veggen til enkelte, mens andre bare får f.eks. "gratulerer med dagen!". Dette er jo som mobbing på barne- og ungdomsskolen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mødre som får ALT til å handle om barna sine i diverse facebookgrupper som handler om ALT annet enn barn. The Mommyjacking is real... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokoladeknask

Det desidert verste og mest tåpelige (min mening) er vel egentlig dem som tar bilde av folk i ulykker og legger det ut på Fb eller insta. Altså hvorfor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synskepeggys blogg.Får helt fnatt av den dama og den evige kranglingen hennes😴

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Tusseladen skrev:

Irriterer meg at godt voksne på facebook overøser hverandre med komplimenter i bursdagshilsener f.eks. Ikke måte på hvor snille, søte, morsomme og gode mange er. Merkelig nok gjelder det bare dem som gir tilsvarende kommentarer tilbake. Det blir vel fjortisaktig å komme med lange smigrende meldinger på veggen til enkelte, mens andre bare får f.eks. "gratulerer med dagen!". Dette er jo som mobbing på barne- og ungdomsskolen.

Enig. Jeg har aldri vært så "stor" med ord, og får aldri noen svulstige gratulasjoner. Selv om jeg anser meg som ganske snill og grei. Ser mange andre som får reine avhandlingene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-All slags filter, men spesielt disse kaninørene og lange tungene. Noe så utrolig tåpelig!! Kan kanskje skjønne at en 5-åring synes det er morsomt, men når du er over 40...? Not so much…..

-Sånne som sjekker inn på "Legevakta", "Sykehuset" og lignende, uten å skrive hvorfor de er der.

-Folk som bytter profilbilde HELE tiden!!! Har ei sånn på vennelista mi, kommenerer eller liker aldri bildene hennes; jeg orker ikke å svare på sånn fisking etter komplimenter.

-Folk som legger ut masse bilder av barna sine, og gjerne fra 1. skoledag med hele klassen på bildet - det er ikke lov! Greit å dele noen bilder av og til, men flere ganger om dagen blir bare slitsomt!

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selfier med et TONN filter uten noe som helst ironi. Med "deilig"- posering, pout i leppene og stooore øyne og plettfri hud. Sier som ei over her, du lurer ingen...🙄 Typisk nok tar disse personene aldri bilder av seg selv i helfigur, men fra halsen og opp derimot....

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ekstreme utseendefokuset. Er virkelig skremt over hvor utrolig selvopptatt mange voksne folk er. Hva får voksne mennesker til å ta bilde av seg selv i undertøyet og legge det ut til hele verden?? Hvorfor er dette interessant for noen andre enn kjæresten??

Irriterer meg også over sånne som legger ut uperfekte bilder av egen kropp med tekst a la elsk deg selv uansett, alle kropper er vakre osv. Hvis man vil bekjempe kroppsfokus, SLUTT og legg ut hundreogørten bilder av deg selv i undertøyet da.. 

Og litt i samme gata; kvinner som nylig har født og legger ut bilde av seg selv med caption a la "så stolt over hva kroppen min er i stand til <3" Altså, det er 7 milliarder mennesker på jorda, og alle har kommet ut av en kvinne. Så det er virkelig ikke en så stor prestasjon og føde et barn i Norge i 2018.. aldri vært enklere faktisk. mormor fødte 4 barn på 4 år under krigen, uten innlagt vann. Hørte aldri hun skryte av det..

 

dagens utblåsning!

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mitral skrev:

Synes sånne "støttestatuser" for kreft og andre sykdommer er så tåpelig. Den her for eksempel som jevnt og trutt dukker opp: 

"De prøver å se bra ut, men etter cellegift og stråling så vet man at den personen er fysisk forandret, og de er i sjokk!! Jeg vet at mange av dere ikke bryr dere om denne meldinga, fordi kreften ikke har berørt deg. Du vet ikke hva det er, det å ha utkjempet kampen eller hatt noen du er glad i som har kjempet kampen mot kreften. Kopier-og-lim inn - til minne for de som tapte kampen og for å støtte de familiene som er/har hatt noen som er rammet av kreft."

Gjerne med et snev av dårlig Google translate. Mulig det er jeg som er litt småhormonell eller noe, men har selv mistet svært nære personer til kreften og føler ikke dette som noe støtte, heller mer respektløst.

Og gjerne etterfulgt av den " kun 5% av vennene mine vil dele dette, jeg tror jeg vet hvem dere er". 

Altså, resten av dere som ikke deler innlegget- shame on you- dere er dårlige mennesker. 😣

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eksiltronder

Snikskryting. Og de som må fortelle alle andre om det hver gang de drar seg på trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som jevnlig legger ut selfies på Facebook som er helt klin like. Hva er vitsen med å legge ut et identisk bilde, med akkurat samme uttrykk i ansiktet og ingen bakgrunn?! Kanskje man ser en annen farge øverst på genseren hvis man titter nederst i hjørne på bildet..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stadig oppdatering av ramma rundt profilbildet (som er det samme) på fb - men hva er poenget med alle disse ferdiglaga rammene?

De er jo ikke fine.

Endret av hjertesukka
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg over mye, men øver meg på å ignorere og scrolle videre...

Likevel, enkelte ting kan ikke gå upåaktet hen:

- På facebook: Når noen takker for bursdagshilsner, er det tydeligvis blitt veldig viktig å få fram hvor mange gratulasjoner man har fått. Er dette blitt en konkurranse nå? Se hvor populær jeg er! :roll: 
- Dårlig skjult selvskryt, og dette gjelder hva som helst. Trening, baking, håndarbeid eller hva det måtte være. 

Instagram: Bilder i bare netto`n eller nesten netto`n med en billedtekst som ikke har NOE med bildet å gjøre. Vi skjønner alle at du bare ønsker å vise fram den flotte kroppen din og få komplimenter, så kutt ut teksten!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stort sett alt av bloggere og «influencere» som tror de er Guds gave til menneskeheten, men som bidrar nada til å utvikle samfunnet. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
9 timer siden, Willardas skrev:

Synskepeggys blogg.Får helt fnatt av den dama og den evige kranglingen hennes😴

Herre gud huff det er tragisk på alt hun skriver ender det med krangling og bråk. Alle dem som er med på kranglingen er ufordragelige nettroll inkludert to gjengangere jeg ikke skal nevne navnet på. Hva er greia liksom og sitte og beskylde anonyme som kommenterer for og vere en eller annen. Når ble det forbudt og vere anonym? Viss jeg hadde kommentert på bloggen hennes hadde jeg jammen vert anonym jeg oxo. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksne mennesker som skriver som fjortiser («oxo/lixom» i stedet for «også/liksom», f.eks).

Endret av Rubella
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...