Gå til innhold

Sperm levedyktig i 11 dager?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jaha.. har en venninne som påstår at hun ble gravid 11 dager etter sex. Altså, at eggløsning kom 11 dager etter sex. Er dette mulig? 😳 er i hvertfall det sykeste jeg har hørt? Hun står på sitt også 😂

Anonymkode: 4d4e2...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun har nok hatt EL senere enn antatt, evt flere hatt EL dersom første egget ikke ble sluppet riktig så kan kroppen slippe nytt egg :) 

Anonymkode: 70510...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaha.. har en venninne som påstår at hun ble gravid 11 dager etter sex. Altså, at eggløsning kom 11 dager etter sex. Er dette mulig? 😳 er i hvertfall det sykeste jeg har hørt? Hun står på sitt også 😂

Anonymkode: 4d4e2...266

Sæd dør etter noen timer i friluft. Men en sædcelle kan ligge over lengre tid inni skjeden å vente. Så det er ikke helt usannsynlig...

Anonymkode: 057a4...caf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sædceller kan leve inne i ei kvinne i omtrent 5 dager har jeg alltid hørt. 11 høres litt vel lenge ut.

Anonymkode: 7e3a3...8f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaha.. har en venninne som påstår at hun ble gravid 11 dager etter sex. Altså, at eggløsning kom 11 dager etter sex. Er dette mulig? 😳 er i hvertfall det sykeste jeg har hørt? Hun står på sitt også 😂

Anonymkode: 4d4e2...266

Tror hun venninnen din er sammen med feil «far» ja.

Anonymkode: ecaa6...155

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 dager er helt sprøtt spør du meg... jeg har prøvd å lese rundt på nettet om dette og ikke en eneste plass står det at sperm er levedyktig så lenge. Det står max 7 dager og da er det supersperm liksom 🙈

ts

Anonymkode: 4d4e2...266

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sæd dør etter noen timer i friluft. Men en sædcelle kan ligge over lengre tid inni skjeden å vente. Så det er ikke helt usannsynlig...

Anonymkode: 057a4...caf

Men 11 dager????

Anonymkode: 4d4e2...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror hun venninnen din er sammen med feil «far» ja.

Anonymkode: ecaa6...155

Er nesten så jeg begynner å lure 😂 men nei, tror ikke det er noe sånt. Men hun står virkelig på sitt og jordmoren hennes har sagt at det er fullt mulig 😂😂😂😂

Anonymkode: 4d4e2...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har han en kropp som ikke legevitenskapen har sett før. For det står overalt 5-7 dager og 5 er normalen på god normal sperm. 

Hun har nok hatt el tidligere enn hun har trodd selv. 

Det er så mange kvinner som påstår det rareste når det kommer til syklus, unnfanging og graviditet. Tror en del må lære seg litt anatomi og fosterutvikling. 

Anonymkode: bbc83...c24

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har han en kropp som ikke legevitenskapen har sett før. For det står overalt 5-7 dager og 5 er normalen på god normal sperm. 

Hun har nok hatt el tidligere enn hun har trodd selv. 

Det er så mange kvinner som påstår det rareste når det kommer til syklus, unnfanging og graviditet. Tror en del må lære seg litt anatomi og fosterutvikling. 

Anonymkode: bbc83...c24

ja nei jeg forstår jeg ikke hvordan hun har fått det til. Jeg har liksom hørt at 2-3 dager er mest normalt og opp mot 5-7 om man har god sperm. jeg har til og med googlet på engelsk og de har heller ikke noe om at sperm lever i 11 dager. men hun er ganske sikker i sin sak😂😂 også ble hun satt tilbake 8 dager eller noe på ultralyden, men hun fødte 3 dager før sin egen termin. Så hun sier derfor at hun har rett. skal ikke le av hun altså, men jeg forstår det bare ikke 

Anonymkode: 4d4e2...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt 9 dager, men jammen om jeg vet. Har ikke akkurat noen erfaring med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Persephone skrev:

Jeg har hørt 9 dager, men jammen om jeg vet. Har ikke akkurat noen erfaring med dette.

Det tror jeg er meget sjeldent 🙈

Anonymkode: 4d4e2...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja nei jeg forstår jeg ikke hvordan hun har fått det til. Jeg har liksom hørt at 2-3 dager er mest normalt og opp mot 5-7 om man har god sperm. jeg har til og med googlet på engelsk og de har heller ikke noe om at sperm lever i 11 dager. men hun er ganske sikker i sin sak😂😂 også ble hun satt tilbake 8 dager eller noe på ultralyden, men hun fødte 3 dager før sin egen termin. Så hun sier derfor at hun har rett. skal ikke le av hun altså, men jeg forstår det bare ikke 

Anonymkode: 4d4e2...266

Så hun mener hun ble gravid 11 dager etter sex basert på sin menstermin? Kjære vene. Menstermin er ikke sikker på dagen, det er mer et grunnlag. 

Nei, sånne påståelige kvinner er ikke mulig å forandre mening på. La henne tro det. 

Anonymkode: bbc83...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hun mener hun ble gravid 11 dager etter sex basert på sin menstermin? Kjære vene. Menstermin er ikke sikker på dagen, det er mer et grunnlag. 

Nei, sånne påståelige kvinner er ikke mulig å forandre mening på. La henne tro det. 

Anonymkode: bbc83...c24

Hun mener hun hadde eggløsning 10 dager etter sex. Eller 11, husker ikke helt. Men likevel😂

jeg syns det var i overkant lenge! Jeg vet hun ikke brukte noe form for eggløsningstester osv🙈

Anonymkode: 4d4e2...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun mener hun hadde eggløsning 10 dager etter sex. Eller 11, husker ikke helt. Men likevel😂

jeg syns det var i overkant lenge! Jeg vet hun ikke brukte noe form for eggløsningstester osv🙈

Anonymkode: 4d4e2...266

Da fant hun ut datoen for EL utifra UL-terminen og evt. fødselsdatoen. I virkeligheten er ul-termin bare en ca. dato basert på statistikken og målingen for et gjennomsnittlig barn. +/- noen dager fra virkeligheten må man beregne med.

Med samme logikken betyr det at jeg ble gravid av sex 4 uker før EL, fordi termindatoen ble flyttet 4 dager i forhold til den ene gangen jeg vet vi hadde sex den måneden. Vi hadde samleie den 20. august med termin 12. mai, mens UL mente termin var den 8. mai, altså etter samleie den 16 august. Noe som er umulig da jeg var bortreist. Skal jeg da forstå det slik at jeg ble gravid etter den siste samleie før det igjen? Altså den 4 uker tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Ny Bruker skrev:

Da fant hun ut datoen for EL utifra UL-terminen og evt. fødselsdatoen. I virkeligheten er ul-termin bare en ca. dato basert på statistikken og målingen for et gjennomsnittlig barn. +/- noen dager fra virkeligheten må man beregne med.

Med samme logikken betyr det at jeg ble gravid av sex 4 uker før EL, fordi termindatoen ble flyttet 4 dager i forhold til den ene gangen jeg vet vi hadde sex den måneden. Vi hadde samleie den 20. august med termin 12. mai, mens UL mente termin var den 8. mai, altså etter samleie den 16 august. Noe som er umulig da jeg var bortreist. Skal jeg da forstå det slik at jeg ble gravid etter den siste samleie før det igjen? Altså den 4 uker tidligere?

Nei, hun mener fremdeles at ul terminen er feil (hun ble flyttet 8 dager tilbake) 😂  for ut i fra ul så skulle hun hatt eggløsning enda senere enn hva hun selv trodde 😂 hun mener 11 dager etter sex og ul mener nesten 20 dager etter sex😂 jeg skjønner det ikke!

 

Anonymkode: 4d4e2...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fjelldronning

Spiller det noen rolle Ts? Dårlig gjort av deg å lage en tråd her inne, og le av hva venninnen din har sagt til deg! Hun er vel kjempe glad for st hun er gravid, og jeg er glad på hennes vegne :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hun mener fremdeles at ul terminen er feil (hun ble flyttet 8 dager tilbake) 😂  for ut i fra ul så skulle hun hatt eggløsning enda senere enn hva hun selv trodde 😂 hun mener 11 dager etter sex og ul mener nesten 20 dager etter sex😂 jeg skjønner det ikke!

 

Anonymkode: 4d4e2...266

 

Da er det hverken hun eller UL som stemte. Som sagt, ul baserer seg på størrelsen på en gjennomsiktig barn. Det skal egentlig ikke være så stor forskjell i uke 18, men noen mm kan i målingene kan utgjøre noen dager i alderen.

Hvis venninna di telte utifra sexen/mensen og derfor mente EL var 11 dager senere uten å tempe eller ta ultralyd av eggstokkene, så kan hun ikke vite for sikkert. Hun hadde definitivt EL i hvert fall 4 dager tidligere enn hun selv tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Fjelldronning skrev:

Spiller det noen rolle Ts? Dårlig gjort av deg å lage en tråd her inne, og le av hva venninnen din har sagt til deg! Hun er vel kjempe glad for st hun er gravid, og jeg er glad på hennes vegne :) 

Altså. Det er ikke mulig å kjenne henne igjen her inne. Jeg ler ikke av henne men av argumentet hennes. Jeg diskuterer jo dette med henne og vi ler av det begge to. Herregud, er da vel ingen som er mer glad i den babyen hennes enn meg! Dustete kommentar av deg ;) 

Anonymkode: 4d4e2...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en som hardnakket påsto at hennes termin var 14 dager feil fordi jordmor beregnet fra første mensturasjonsdag - fordi normale par hadde seg hele tiden og ikke visste hvilket ligg som resulterte i graviditet - mens hun visste nøyaktig dagen hun ble gravid - ikke bassert på el test , men på når hun og kjæresten hadde sex 😂

prøvde å forklare henne at alle jenter kunne sånn ca beregne el og at de derfor kunne like nøyaktig beregne det som henne.. - og at usikkerhetsmarginen var like stor hos henne fordi spermen kunne leve i noen dager om hun hadde forsinket el..

men nei... hun mente absolutt at hun hadde en unik opplysning vi andre manglet..

Jeg lot henne tro det.. og jeg tror du bare må la venninna di leve i troen på at far har supersvømmere ;)

Anonymkode: d1d6d...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...