Gå til innhold

Negativ test men..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en veldig stabil syklus på 28 dager og hadde sist mens 17 til 21 mai, skulle egentlig fått mensen får 4 dager siden, men ingen tante rød og se. Tok en test i dag som var veldig tydelig negativ.. 

men har symptomer som mensensmerter neders i magen, vondt i korsryggen, hodepine og blir veldig fort trøtt og sliten. Noen andre som har hatt det slik å fått negativ test, men var gravid allikevel? Vi har vert prøvere siden august 2016 så begynner og bli frustrert når vi kun får negative tester.. 

Anonymkode: 969a2...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dere har vært prøvere siden august 2016 så er det på tide å be om hjelp. Kontakt legen din og få startet utredningen.

Vent et par dager og ta en ny test med morgenurin. Hvis den fortsatt er negativ og du har de symptomene du har så ringer du legen og spør om det er mulig å ta en blodprøve. Den er 100% sikker. 

Anonymkode: 4f852...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere har vært prøvere siden august 2016 så er det på tide å be om hjelp. Kontakt legen din og få startet utredningen.

Vent et par dager og ta en ny test med morgenurin. Hvis den fortsatt er negativ og du har de symptomene du har så ringer du legen og spør om det er mulig å ta en blodprøve. Den er 100% sikker. 

Anonymkode: 4f852...da7

Var hos legen i februar, å han sendte en henvisning til sykehuset, men de hadde vente til frem til etter fellesferien så venter på time til gynekolog.

 

Endret av Autonomy240392
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bestill time privat. Jeg betalte 1600 og fikk vite at det kom til å få eggløsning om 2 dager. Fikk også eggløsningsprøyte. Best å be om hjelp når det har gått så lang tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk også negativ test når jeg var ca. 3 dager over, men jaggu var den positiv en uke senere. Og i dag er jeg 7+4 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Annonym1 skrev:

Jeg fikk også negativ test når jeg var ca. 3 dager over, men jaggu var den positiv en uke senere. Og i dag er jeg 7+4 🤞

hvor sikker er du på eggløsning? veldig uvanlig å teste positivt så sent.

Anonymkode: a6079...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter..

Hadde sist mens 2-3 Juni. Hatt mens max 2-3 dager de siste mnd etter jeg sluttet på p-piller. Har en syklus på 28 dager. Men nå er jeg 5 dager forsinket. Lurer på hvordan vet jeg at jeg har hatt EL? 

I følge min kalender så skulle jeg hatt EL 16 Juni. Hadde sex 15, 16 og 17 om jeg ikke husker feil. 

Tok en ny test 25. Juni. Negativ. 

Så i dag var jeg å tok blodprøve hos legen ettersom jeg er forsinket, er ekstremt kvalm. Og har oppkast fra dag til dag. Ingen matlyst. Og alt jeg spiser kommer opp igjen. 

Legen sjekker meg for litt av hvert samt HCG men sa det ville ta ca en uke før jeg får svar :O 

Økt sexlyst, cravings, kvalme, samt ømme bryst, er vel tegn på EL ? Kan man ha EL uten at egget slippes ? 

Hørt noen si at en kan ha eggløsning men om egget ikke slippes er det ikke sjans for å bli gravid? 

 

Anonymkode: dd4ec...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 Jeg venter..

Hadde sist mens 2-3 Juni. Hatt mens max 2-3 dager de siste mnd etter jeg sluttet på p-piller. Har en syklus på 28 dager. Men nå er jeg 5 dager forsinket. Lurer på hvordan vet jeg at jeg har hatt EL? 

I følge min kalender så skulle jeg hatt EL 16 Juni. Hadde sex 15, 16 og 17 om jeg ikke husker feil. 

Tok en ny test 25. Juni. Negativ. 

Så i dag var jeg å tok blodprøve hos legen ettersom jeg er forsinket, er ekstremt kvalm. Og har oppkast fra dag til dag. Ingen matlyst. Og alt jeg spiser kommer opp igjen. 

Legen sjekker meg for litt av hvert samt HCG men sa det ville ta ca en uke før jeg får svar 😮

Økt sexlyst, cravings, kvalme, samt ømme bryst, er vel tegn på EL ? Kan man ha EL uten at egget slippes ? 

Hørt noen si at en kan ha eggløsning men om egget ikke slippes er det ikke sjans for å bli gravid? 

 

Anonymkode: dd4ec...0b9

Hvorfor tester du ikke på nytt selv? Du har ikke testet siden 25.juni, som var fire dager før forventet menstruasjon? Det kan jo ha vært alt for tidlig. 

 Eggløsning betyr at kroppen slipper et egg. Kroppen kan forsøke slippe et egg men uten at det skjer, da har man ikke hatt eggløsning. Da kan det hende kroppen prøver på nytt senere eller at en hopper over eggløsning. At man har eggløsning kan påvises med eggløsningstest (dog ingen garanti, da testen kun påviser LH-stigning, altså at kroppen forsøker seg på eggløsning - ikke om egget faktisk slipper). Noen kjenner eggløsningssmerter rett før/i forbindelse med at egget slipper.

Ømme bryst kommer etter eggløsningen, det kan være tegn på pms eller graviditet. Men kvalme er ikke et psm-tegn. Ta en ny test, er mitt tips.

Anonymkode: c81c0...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...