Gå til innhold

Liker ikke være sjalu men..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ei god venninne som tilsynelatende alle gutter syntes er pen. Er vi på byen er det henne de sikler etter, prater med osv. Jeg bare står der som om jeg var usynlig. Er vi ute å går så snur de seg etter hun og har lange blikk. Meg enser de ikke engang. Hun er helt anminnelig pen, ikke noe wow i mine øyne, søt, helt vanlig. Jeg er også helt vanlig, hverken mer eller mindre. Jeg syntes ikke jeg er noe mindre attraktiv enn min venninne, men er nok mer selvkritisk enn mange andre. Mulig hun er ekstremt vakker i alle andre sine øyne enn mine, men at hun skal være en alle snur seg etter skjønner jeg ikke. Så mitt spørsmål er, kan det være at hun stråler mye selvsikkerhet? Er det noe annet? Jeg føler meg usynlig når vi er sammen, men kan liksom ikke helt se at jeg er så mye mindre attraktiv. Men mulig jeg er det.

Anonymkode: a7dc5...6f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Garantert at hun utstråler selvsikkerhet. Og mest sannsynlig smiler hun mye, og er vennlig og åpen. 

Jeg får veldig mye oppmerksomhet fra menn, og mener selv jeg ser helt vanlig pen ut. Ikke noe som sprenger skalaen. Men jeg er fornøyd med megselv, smiler mye og er åpen. Dette tror jeg er attraktivt for mange menn. Da tør de ta kontakt. (Og så har jeg ganske store pupper, det hjelper nok også 🙈)

Anonymkode: 0a3e9...d50

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro nok selvbildet ditt er litt for bra jeg gitt - har du noen gang tenkt på det ? Feiler deg egentlig ?!?

Anonymkode: 8e89c...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har vel noen trekk som menn faller for da. Det er jo ikke bare "pen" vs. "ikke pen", men hvilke trekk man har. I tillegg til kroppsspråk m.m.

Anonymkode: d78be...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tro nok selvbildet ditt er litt for bra jeg gitt - har du noen gang tenkt på det ? Feiler deg egentlig ?!?

Anonymkode: 8e89c...e50

Hva som feiler meg? Og for bra selvtillit? Hva begrunner du det med, bare fordi jeg sier at jeg ikke er noe mindre pen enn venninna mi? Jeg syntes vi er ganske like utseendemessig. Jeg trenger ikke å god selvtillit bare fordi jeg mener at jeg ikke er mindre attraktiv.

Anonymkode: a7dc5...6f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva som feiler meg? Og for bra selvtillit? Hva begrunner du det med, bare fordi jeg sier at jeg ikke er noe mindre pen enn venninna mi? Jeg syntes vi er ganske like utseendemessig. Jeg trenger ikke å god selvtillit bare fordi jeg mener at jeg ikke er mindre attraktiv.

Anonymkode: a7dc5...6f0

Synes ikke det er noe pent sagt av deg med måten du beskriver din venninne. Her må du jobbe med deg selv. Om det er slik at dere objektivt sett stiller likt utseendemessig har hun noe du ikke har. Kanskje som du sier ustråler hun bedre selvsikkerhet. Kanskje hun fremstår sensuell og mer åpen for kontakt.

Anonymkode: 400df...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes ikke det er noe pent sagt av deg med måten du beskriver din venninne. Her må du jobbe med deg selv. Om det er slik at dere objektivt sett stiller likt utseendemessig har hun noe du ikke har. Kanskje som du sier ustråler hun bedre selvsikkerhet. Kanskje hun fremstår sensuell og mer åpen for kontakt.

Anonymkode: 400df...a64

Ja og det er jo det jeg spør om. Er det sånn at gutter faller for noen som er veldig selvsikre? Jeg beskriver venninne min som pen/søt alminnelig. Det er ikke slemt å si at man ikke syntes venninnen sin er "wow vakker" Men hun er pen, og har mye fint ved seg. 

Anonymkode: a7dc5...6f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

TS, vennen din har ganske sikkert noen attributter du ikke har. Enten det er kropp eller ansikt, bekledning eller holdning. Uansett hva det et måtte være, så trenger ikke det bety at hun er mer attraktiv sånn rent generelt sett. Noen "type" damer appellerer veldig til noen "typer" menn, og av erfaring vil jeg påstå at det har INGENTING med verken selvtilliten skjønnhet å gjøre, men heller hvor "lett på tråden" de oppfattes. Spesielt mtp. "by-sjekking"....    Om du har vært ute nok, så vil du se det at det alltid er de samme damene som har et slep av kåte menn menn etter seg.

Du burde også huske på at damer og menn generelt sett har et ganske forskjellig syn på  "penest", hva samme kjønn gjelder, så det du anser som "likeverdig" kan være ganske forskjellig fra et manns-perspektiv

Endret av pinar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir nok av damer sett på som ok pen eller søt, hverken mer eller mindre. Jeg får ofte mye blikk av menn. De menn jeg faktisk er med sier alle som en at jeg har et utseendet som er veldig uskyldig, men en utstråling som sier sexy, pluss at formene mine visstnok er sexy. Så er vel forskjell på hva menn og kvinner ser på.  

Anonymkode: 25568...4a0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull

 

Ts, det kan hende venninnen din er objektivt sett penere enn deg. Kvinner er generelt like dårlige til å bedømme hva menn syns er pent som det menn er til å bedømme hva kvinner syns er pent. Men det kan også handle om selvtillit. Kanskje hun tør å kle seg mer attraktivt enn hva du gjør, tør å vise seg litt frem. Det er utrolig hva klær, hår og sminke og stil kan gjøre med en persons attraktivitetsnivå. Selvtillit gjør også noe med måten man møter andre mennesker på. Kanskje hun virker mer smilende, vennlig og interessert enn hva du gjør. Dette er også ting som gjør en person mer attraktiv. Hvis du er i et eller annet slags forsvarsmodus, blir det fort til at folk plukker det opp.

Endret av HerrBæsjerumpehull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir nok av damer sett på som ok pen eller søt, hverken mer eller mindre. Jeg får ofte mye blikk av menn. De menn jeg faktisk er med sier alle som en at jeg har et utseendet som er veldig uskyldig, men en utstråling som sier sexy, pluss at formene mine visstnok er sexy. Så er vel forskjell på hva menn og kvinner ser på.  

Anonymkode: 25568...4a0

Samme som meg. 

Anonymkode: 0a3e9...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
På 19.6.2018 den 12.56, AnonymBruker skrev:

Har ei god venninne som tilsynelatende alle gutter syntes er pen. Er vi på byen er det henne de sikler etter, prater med osv. Jeg bare står der som om jeg var usynlig. Er vi ute å går så snur de seg etter hun og har lange blikk. Meg enser de ikke engang. Hun er helt anminnelig pen, ikke noe wow i mine øyne, søt, helt vanlig. Jeg er også helt vanlig, hverken mer eller mindre. Jeg syntes ikke jeg er noe mindre attraktiv enn min venninne, men er nok mer selvkritisk enn mange andre. Mulig hun er ekstremt vakker i alle andre sine øyne enn mine, men at hun skal være en alle snur seg etter skjønner jeg ikke. Så mitt spørsmål er, kan det være at hun stråler mye selvsikkerhet? Er det noe annet? Jeg føler meg usynlig når vi er sammen, men kan liksom ikke helt se at jeg er så mye mindre attraktiv. Men mulig jeg er det.

Anonymkode: a7dc5...6f0

Bare av innlegget ditt så merker jeg at du virker usikker og lar lav selvtillit og selvbilde. Jeg har sett mange damer som ikke er modellpene som gutta ligger flat etter fordi hun er selvsikkert, har utstråling og er morsom og interessant å være rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker kanskje noen ganger at mange kvinner ikke ser de samme trekkene som attraktive som menn gjør. Vet om flere unge kvinner som har enkelte søte/pene trekk som gjør dem veldig attraktive, selv om de er langt fra "standardpene". Samtidig kjenner jeg kvinner som jeg vil si er veldig pene, men som jeg ikke synes er særlig attraktive, men kanskje heller litt "kjedeligpene". I mange tilfeller kan "rart" være ganske attraktivt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å vite hva som er greia uten å ha observert deg og venninna di, det kan jo være flere årsaker her.

Noe av grunnen kan være en selvforsterkende greie - du er misunnelig, derfor legger du ekstra godt merke til blikkene hun får, mens blikkene du selv får går deg hus forbi. Eller hun har en selvsikker og sensuell måte å opptre på som gjør at folk blir ekstra oppmerksom på henne. Så kan det selvsagt hende at hun simpelthen er en veldig attraktiv kvinne, mens du er hakket mer ordinær utseendemessig. Noen mennesker er jo mer slående enn andre, sånn er jo verden.

Til syvende og sist så bør vi kanskje slutte å overanalysere og til en viss grad akseptere at vi har fått utdelt forskjellige kort her i livet. Jeg får også helt moderat mye oppmerksomhet av menn - dvs., jeg er normalt søt, men jeg har venninner som er mye mer slående og hvor folk snur seg i et rom. Sånn funker det ikke helt for meg, spesielt siden jeg også er litt sjenert.

Det kunne jo vært litt sårt, men på den annen side så kan man jo tenke at okei, det er en fordel de har fått utdelt, nemlig det å kunne ta oppmerksomheten i et rom. Jeg kommer aldri til å bli den jenta, men det har aldri hindret meg i å få kjærester eller beundrere når jeg først har kommet i prat med folk. Da er det mange som finner meg interessant, fordi jeg er kunnskapsrik, skarp og har sans for humor. Jeg har også mine fordeler. Når jeg tenker sånn, går det helt fint å unne mine venninner alle blikkene og komplimentene de får. 

Anonymkode: bc14c...41d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstråling og energi kan gjøre en person et par hakk mer attraktiv, og vice versa.

Jeg har en kompis som er en magnet på byen fordi han har en selvtillit og en jovial åpenhet ved seg som slår an. Jeg er mer reservert og ikke like selvsikker, derfor sliter jeg litt mer selv om jeg er "kjekkere".

Anonymkode: 54fa0...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 19.6.2018 den 23.07, Beeblebrox skrev:

 

TS, vennen din har ganske sikkert noen attributter du ikke har. Enten det er kropp eller ansikt, bekledning eller holdning. Uansett hva det et måtte være, så trenger ikke det bety at hun er mer attraktiv sånn rent generelt sett. Noen "type" damer appellerer veldig til noen "typer" menn, og av erfaring vil jeg påstå at det har INGENTING med verken selvtilliten skjønnhet å gjøre, men heller hvor "lett på tråden" de oppfattes. Spesielt mtp. "by-sjekking"....    Om du har vært ute nok, så vil du se det at det alltid er de samme damene som har et slep av kåte menn menn etter seg.

Du burde også huske på at damer og menn generelt sett har et ganske forskjellig syn på  "penest", hva samme kjønn gjelder, så det du anser som "likeverdig" kan være ganske forskjellig fra et manns-perspektiv

Dette ser jeg jo stemmer, men dette er jo en kommentar mange her inne kommer til og bli sint for. I en annen tråd har jeg prøvd å påpeke til enkelte kvinner hvorfor de tiltrekker seg menn som ikke er noe seriøse. Slike menn som smisker, "behandler henne som en prinsesse" i bli kjent fasen for så og løpe etter sex. Ikke at det de gjør er greit, men det er en type kvinner som tiltrekker seg mindre bra menn ja. Problemet forblir jo når disse damene blir sure og sier "og derfor fortjener jeg og bli brukt?!?!" og ikke vil se hva de gjør "feil". 

Jeg har utseendet selv, men jeg tiltrekker meg ikke de menn som skal ha det morsomt. De blir ofte venner, bekjente og de som har likt meg har jeg enten ikke hatt følelser for eller ikke turt og ta steget med. Vi beholder vennskapet selv om de får nye damer, og de prøver ikke og være utro med meg da. Så, det finnes bra menn der ute, så jeg skjønner meg ikke på disse sinte kvinnene her inne som bare skriver "dessverre, har vært borti nok menn så jeg vet , han vil pule!" "blir bare ghostet". 

Anonymkode: 85578...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull
1 hour ago, AnonymBruker said:

jeg skjønner meg ikke på disse sinte kvinnene her inne som bare skriver "dessverre, har vært borti nok menn så jeg vet , han vil pule!" "blir bare ghostet". 

Anonymkode: 85578...278

Tror også at de som opplever dette ofte ikke selv er klar over hvor masete, klamme og kontrollerende de er i nære relasjoner. Jeg tror at mange av tilnærmelsene de har fått har startet som genuine ønsker om noe mer, men så klarer de å ødelegge det ved å spise opp den som i utgangspunktet var interessert i dem. Og før fyren innser at det her må han komme seg ut av, har de allerede rukket å ha sex. Så da blir narrativen i ettertid: "Han var bare ute etter sex", mens det de heller burde gjøre er å spørre seg selv hva de kunne gjort for å være en kulere og bedre venn for menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...