Gå til innhold

SIRKUS!!! hva kan jeg gjøre for å hjelpe dyrene??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du vurdert ditt eget råd?

Anonymkode: 3d569...240

Kan du gi meg fakta som motsier det jeg har fortalt deg? Nei. Muligens fra sirkusene sjøl, men ikke fra de som faktisk jobber for dyrs rettigheter. Snakk med WWF, Noah eller hvilken som helst annen organisasjon. 

Anonymkode: e6640...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 19.6.2018 den 12.28, AnonymBruker skrev:

Kjempeidé. Det skal jeg gjøre på de lokale rideskolene og gårdene også, og hos de jeg kjenner som har hund. Trange båser, bilbur, luftegårder og løpestrenger. Også de som spenner fast hundene sine foran en hundeslede, da, og de som får hestene sine til å løpe etter hverandre 😶

Anonymkode: 40166...516

Ja for å ikke snakke om de som mater hundene fra skåler på bakken istedenfor med talerken på kjøkkenbordet. Og til og med bare gir dem mat en gang om dagen....

Anonymkode: de057...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan du gi meg fakta som motsier det jeg har fortalt deg? Nei. Muligens fra sirkusene sjøl, men ikke fra de som faktisk jobber for dyrs rettigheter. Snakk med WWF, Noah eller hvilken som helst annen organisasjon. 

Anonymkode: e6640...7ac

De du ramser opp er jo svært kjente for å konstruere falske fakta. 

Anonymkode: 3d569...240

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De du ramser opp er jo svært kjente for å konstruere falske fakta. 

Anonymkode: 3d569...240

Ja du mener det ja. Godt å si til seg selv for å lette på samvittigheten det tenker jeg. 

Dette er latterlig, kos deg med sea world og sirkus til krampa tar deg.

Anonymkode: e6640...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løs billett og når showet starter then you free them from their misery. Hehe neida :)

Du kan ikke gjøre så mye bortsett fra å la være å gå vel? Om du ikke vil/orker å begynne å demonstrere 24/7 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja du mener det ja. Godt å si til seg selv for å lette på samvittigheten det tenker jeg. 

Dette er latterlig, kos deg med sea world og sirkus til krampa tar deg.

Anonymkode: e6640...7ac

Jeg mener ikke, vi vet. Det er bedre om dere kjemper saken med fakta istedet for å drive med løgn. Men ja, ok.

Anonymkode: 3d569...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener ikke, vi vet. Det er bedre om dere kjemper saken med fakta istedet for å drive med løgn. Men ja, ok.

Anonymkode: 3d569...240

Kan du gi meg fakta da? Fra troverdige sider? Folk som faktisk forsvarer misshandling gidder jeg ikke diskutere med mer. Kos deg. Håper du sover dårlig 

Anonymkode: e6640...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan du gi meg fakta da? Fra troverdige sider? Folk som faktisk forsvarer misshandling gidder jeg ikke diskutere med mer. Kos deg. Håper du sover dårlig 

Anonymkode: e6640...7ac

Jeg forsvarer selvsagt ikke mishandling. Dere ekstremister er så dumme at dere fortjener pris for det. Du evner ikke å ta til deg fakta uansett hvor mange t-skjeer folk gir deg, så jeg tenker du kan fortsette med å drite ut deg selv. Er ikke lysten på å "diskutere" jeg heller.

Anonymkode: 3d569...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forsvarer selvsagt ikke mishandling. Dere ekstremister er så dumme at dere fortjener pris for det. Du evner ikke å ta til deg fakta uansett hvor mange t-skjeer folk gir deg, så jeg tenker du kan fortsette med å drite ut deg selv. Er ikke lysten på å "diskutere" jeg heller.

Anonymkode: 3d569...240

Jeg tar ikke til meg fakta? Det var rette rævva som feis. Du driter deg ut. Takk og farvel 

Anonymkode: e6640...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.6.2018 den 13.47, AnonymBruker skrev:

Dyr er ikke ment for menneskers underholdning.

Riktig. De er ment for menneskers mat. Vi har jo tross alt slitt oss oppover rangstigen for å til slutt gjøre oss fortjent til plassen som top predator. Totalt ubeseiret og overlegen alle de andre ynkelige dyrene.

Anonymkode: de057...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.6.2018 den 13.47, AnonymBruker skrev:

Folk som ikke har dyr selv, og som ikke vet vet noe særlig om dyr tenker nokk ikke noe Spessielt over at dyrene har liten plass. Men jeg som selv har dyr og er veldig (!) opptatt av dyrevelferden ser hvor ufattelig liten plass de har, uansett om de følger reglene til mattilsynet eller ikke.

Hvis jeg sier sånn ca så tror jeg det va 5-6 ponnier som stod i en inngjerdet plass på ca 5x10 m, noe som er ufattelig lite! De hadde ingen plass å løpe på. De stod bare helt i ro, uten at de bevegde på seg. Det var ca 15 hunder om jeg husker rett, og de hadde ca 20x10(?)m. Hundene hadde plass og gå, men ikke særlig løpe plass. Jeg har selv en hund som ofte får gå i den LILLE hagen vår, i tillegg til turer selvfølgelig. Hunden min som bare er 1, har større plass enn de 15 hundene!

Dyr er ikke ment for menneskers underholdning. De er ment for kos og kjærlighet(evt jakt osv..), så lenge hundene har et fritt liv hvor de har det godt.

Jeg vil at de skal forklare meg hvordan de tenker at det ikke kan være dyreplageri. Burde jeg ringe dem?

TS

Anonymkode: 9c21a...907

Ment for kos og kjærlighet? Du må lese etologi. 

Anonymkode: 4fce1...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

En elefant hadde lett valgt juling forran å knuse sine egne innvoller. 

Anonymkode: 3d569...240

Og en hest hadde lett valgt juling foran å ødelegge nakken og ryggen på ridebanen? Nei de gjør ikke det.

Anonymkode: 91b99...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og en hest hadde lett valgt juling foran å ødelegge nakken og ryggen på ridebanen? Nei de gjør ikke det.

Anonymkode: 91b99...59d

De hestene jeg har vært borti med dårlige rygger har ikke nølt med kaste av rytteren. Er heldigvis ikke lov å jule opp dyr i norge.

Anonymkode: 3d569...240

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du gi meg fakta som motsier det jeg har fortalt deg? Nei. Muligens fra sirkusene sjøl, men ikke fra de som faktisk jobber for dyrs rettigheter. Snakk med WWF, Noah eller hvilken som helst annen organisasjon. 

Anonymkode: e6640...7ac

Noah faktisk. De er jo totalt virkelighetsfjerne. WWF markedsfører alt som gir penger inni kassa. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS om du (WWF og Noah) vil gjøre noe for dyr så syns jeg du skal ta tak i norsk landbruk. Her foregår det systematisk dyreplageri. Alt av industrielt dyrehold burde vært avskaffet. Dette kunne bidratt til tusenvis av fornuftige arbeidsplasser. 

Grisefjøs med 3000 griser er totalt meningsløst. Likså forhøsting av kyllinger  

Endret av RoH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, RoH said:

TS om du (WWF og Noah) vil gjøre noe for dyr så syns jeg du skal ta tak i norsk landbruk. Her foregår det systematisk dyreplageri. Alt av industrielt dyrehold burde vært avskaffet. Dette kunne bidratt til tusenvis av fornuftige arbeidsplasser. 

Grisefjøs med 3000 griser er totalt meningsløst. Likså forhøsting av kyllinger  

Det kan jo hende TS tar tak i dette allerede. Det finnes alltid noe som er verre, men det er ikke noe argument egentlig. Det finnes ting som er verre enn norsk husdyrhold også.

Anonymkode: 91b99...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jo hende TS tar tak i dette allerede. Det finnes alltid noe som er verre, men det er ikke noe argument egentlig. Det finnes ting som er verre enn norsk husdyrhold også.

Anonymkode: 91b99...59d

I Norge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimo
På 19.6.2018 den 11.57, AnonymBruker skrev:

Sirkus Arnardo har kommet til byen jeg bor i. Jeg er helt sinnsykt imot at dyr skal brukes til underholdning, fordi det er helt unaturlig for dem, uansett om de har vært der hele livet. Denne gangen har de ponnier og hunder. De har helt sinnsykt lite plass! Jeg synes så synd på dem, og vil gjerne bidra til å gjøre noe med dette.

Er det noe jeg kan gjøre for å bidra til å hjelpe disse stakkars dyrene?

Hadde satt stor pris på svar!! Jeg vil bidra til å gjøre en forskjell for dyrene!

 

Anonymkode: 9c21a...907

Du kan jo foreslå en bytteavtale? De dropper dyrene, så stiller du gratis som klovn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.6.2018 den 14.59, AnonymBruker skrev:

Så klart vil de beskytte seg selv. Tror du sirkus går ut med «ja dyrene har det alt for trangt og blir stresset av alt bråket i manesjen» ? 

Anonymkode: e6640...7ac

Klart de prøver på det. Poenget mitt med inlegget var du når som helst kan gå og kikke på området dems på dagtid.

 

Det beste man gjør, er å ikke dra på sirkusene hvor de har dyr! 

Anonymkode: 51590...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snik deg inn om natten og slipp de stakkars dyrene fri. De bør ikke bli holdt i fangenskap. 

Tenk hvor artig det blir i bygda etterpå. Plutselig står det en elefant og spiser i blomsterbedet ditt os spiser. Ingen katter eller barn i nabolaget, for de har blitt naturlig føde for løven. 

Anonymkode: 5fa63...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...