Gå til innhold

SIRKUS!!! hva kan jeg gjøre for å hjelpe dyrene??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sirkus Arnardo har kommet til byen jeg bor i. Jeg er helt sinnsykt imot at dyr skal brukes til underholdning, fordi det er helt unaturlig for dem, uansett om de har vært der hele livet. Denne gangen har de ponnier og hunder. De har helt sinnsykt lite plass! Jeg synes så synd på dem, og vil gjerne bidra til å gjøre noe med dette.

Er det noe jeg kan gjøre for å bidra til å hjelpe disse stakkars dyrene?

Hadde satt stor pris på svar!! Jeg vil bidra til å gjøre en forskjell for dyrene!

 

Anonymkode: 9c21a...907

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får ikke gjort noe for å hjelpe dem annet en å prøve å påvirke folk til å ikke gå på sirkus med dyr. 

Anonymkode: e6640...7ac

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvor liten plass de har? 

Vet du hva som egentlig skjer i den manesjen? 

 

Anonymkode: 40166...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull

Du kan hjelpe dyra ved å støtte ditt lokale sirkus økonomisk, slik at de har nok midler til å ta seg av dyra på en forsvarlig måte. Har du kjøpt billett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik blir det mer av om vi alle blir veganere😊

Anonymkode: 3d569...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Maruwan skrev:

Du kan hjelpe dyra ved å støtte ditt lokale sirkus økonomisk, slik at de har nok midler til å ta seg av dyra på en forsvarlig måte. Har du kjøpt billett?

Neineinei. Ved å støtte sirkus med dyr fortsetter de å ha dyr. Å de får ikke større plass av den grunn. 

Anonymkode: e6640...7ac

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Neineinei. Ved å støtte sirkus med dyr fortsetter de å ha dyr. Å de får ikke større plass av den grunn. 

Anonymkode: e6640...7ac

Hva/hvor er det de har så liten plass? 

Anonymkode: 40166...516

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når sirkus kommer til byen jeg bor i pleier jeg å rive ned alle plakatene jeg ser som markedsfører sirkuset, og kaster dem i søpla selvfølgelig :) 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting du kan gjøre, snike deg rundt sirkuset eller spørre de på sirkuset om du kan hilse på dyr osv. Ta snikbilder av hvordan de egentlig har det og legge ut på facebook og sende de til forskjellige organisasjoner.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rosatoast skrev:

En annen ting du kan gjøre, snike deg rundt sirkuset eller spørre de på sirkuset om du kan hilse på dyr osv. Ta snikbilder av hvordan de egentlig har det og legge ut på facebook og sende de til forskjellige organisasjoner.

Kjempeidé. Det skal jeg gjøre på de lokale rideskolene og gårdene også, og hos de jeg kjenner som har hund. Trange båser, bilbur, luftegårder og løpestrenger. Også de som spenner fast hundene sine foran en hundeslede, da, og de som får hestene sine til å løpe etter hverandre 😶

Anonymkode: 40166...516

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjempeidé. Det skal jeg gjøre på de lokale rideskolene og gårdene også, og hos de jeg kjenner som har hund. Trange båser, bilbur, luftegårder og løpestrenger. Også de som spenner fast hundene sine foran en hundeslede, da, og de som får hestene sine til å løpe etter hverandre 😶

Anonymkode: 40166...516

Sorry, men er du helt idiot? Hva mener du dyra skal drive med? Slippes ut i skogen?

Anonymkode: 3d569...240

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjempeidé. Det skal jeg gjøre på de lokale rideskolene og gårdene også, og hos de jeg kjenner som har hund. Trange båser, bilbur, luftegårder og løpestrenger. Også de som spenner fast hundene sine foran en hundeslede, da, og de som får hestene sine til å løpe etter hverandre 😶

Anonymkode: 40166...516

Har du slått deg? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjempeidé. Det skal jeg gjøre på de lokale rideskolene og gårdene også, og hos de jeg kjenner som har hund. Trange båser, bilbur, luftegårder og løpestrenger. Også de som spenner fast hundene sine foran en hundeslede, da, og de som får hestene sine til å løpe etter hverandre 😶

Anonymkode: 40166...516

Ta deg en pille 

Anonymkode: e6640...7ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva/hvor er det de har så liten plass? 

Anonymkode: 40166...516

Vel kanskje alle de timene de står i en liten trailer? Og alle de timene de står i en bitteliten innhegning der sirkuset skal være? Bruk huet 

Anonymkode: e6640...7ac

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke har dyr selv, og som ikke vet vet noe særlig om dyr tenker nokk ikke noe Spessielt over at dyrene har liten plass. Men jeg som selv har dyr og er veldig (!) opptatt av dyrevelferden ser hvor ufattelig liten plass de har, uansett om de følger reglene til mattilsynet eller ikke.

Hvis jeg sier sånn ca så tror jeg det va 5-6 ponnier som stod i en inngjerdet plass på ca 5x10 m, noe som er ufattelig lite! De hadde ingen plass å løpe på. De stod bare helt i ro, uten at de bevegde på seg. Det var ca 15 hunder om jeg husker rett, og de hadde ca 20x10(?)m. Hundene hadde plass og gå, men ikke særlig løpe plass. Jeg har selv en hund som ofte får gå i den LILLE hagen vår, i tillegg til turer selvfølgelig. Hunden min som bare er 1, har større plass enn de 15 hundene!

Dyr er ikke ment for menneskers underholdning. De er ment for kos og kjærlighet(evt jakt osv..), så lenge hundene har et fritt liv hvor de har det godt.

Jeg vil at de skal forklare meg hvordan de tenker at det ikke kan være dyreplageri. Burde jeg ringe dem?

TS

Anonymkode: 9c21a...907

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Folk som ikke har dyr selv, og som ikke vet vet noe særlig om dyr tenker nokk ikke noe Spessielt over at dyrene har liten plass. Men jeg som selv har dyr og er veldig (!) opptatt av dyrevelferden ser hvor ufattelig liten plass de har, uansett om de følger reglene til mattilsynet eller ikke.

Hvis jeg sier sånn ca så tror jeg det va 5-6 ponnier som stod i en inngjerdet plass på ca 5x10 m, noe som er ufattelig lite! De hadde ingen plass å løpe på. De stod bare helt i ro, uten at de bevegde på seg. Det var ca 15 hunder om jeg husker rett, og de hadde ca 20x10(?)m. Hundene hadde plass og gå, men ikke særlig løpe plass. Jeg har selv en hund som ofte får gå i den LILLE hagen vår, i tillegg til turer selvfølgelig. Hunden min som bare er 1, har større plass enn de 15 hundene!

Dyr er ikke ment for menneskers underholdning. De er ment for kos og kjærlighet(evt jakt osv..), så lenge hundene har et fritt liv hvor de har det godt.

Jeg vil at de skal forklare meg hvordan de tenker at det ikke kan være dyreplageri. Burde jeg ringe dem?

TS

Anonymkode: 9c21a...907

De kommer aldri til å svare deg. De er fullstendig klar over hva de holder på med, det er store aksjoner mot dem, men de gir totalt faen. De vil ikke på et magisk vis endre seg fordi en person ringer og er bekymret. 

Anonymkode: e6640...7ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De kommer aldri til å svare deg. De er fullstendig klar over hva de holder på med, det er store aksjoner mot dem, men de gir totalt faen. De vil ikke på et magisk vis endre seg fordi en person ringer og er bekymret. 

Anonymkode: e6640...7ac

Jeg sier ikke at de endrer seg bare fordi de ringer, men jeg vil bare vite hva de tenker. Har du noe annet forslag på hva jeg kan gjøre da?

Ts

Anonymkode: 9c21a...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier ikke at de endrer seg bare fordi de ringer, men jeg vil bare vite hva de tenker. Har du noe annet forslag på hva jeg kan gjøre da?

Ts

Anonymkode: 9c21a...907

Du kan organisere en protest. Men da må dere snakke med politiet først. Fiks plakater, gå innom siden «ja til sirkus uten dyr» på Facebook å få tips. Det nytter ikke å snakke med sirkuset direkte, det er menneskene som betaler for det som må endres.

Anonymkode: e6640...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du skal gjøre TS er å ta deg en tur innom sirkuset selv og se med egne øyne hvordan dyrene lever. Snakk med de som jobber der uten å være dømmende. De fleste mennesker er hyggelige og svarer på spørsmål om de blir møtt på en skikkelig måte. Møter du dem med anklager derimot, vil de gå i forsvar. Kanskje du blir positivt overrasket, kanskje du får mistankene dine bekreftet.

Sirkus er så tett fulgt opp av Mattilsynet at de er helt nødt til å følge regelverkene. Så lenge de er innenfor dem så kan de ikke taes på noe. Så får heller vi som privatpersoner slutte å kjøpe billetter til en bransje vi ikke ønsker å støtte. 

Å ta en telefon til et sirkus for å fortelle dem at de ikke driver forsvarlig dyrehold er dødfødt. Mest sannsynlig vil de ikke engang svare deg og det vil heller ikke endre noe som helst. Organiserer du en protest uten de rette tillatelsene vil det samme skje. 

Lykke til :) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...